Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-07, 16:37
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag ser det som positivt. Om svensken nu verkligen ska ta emot mångkulturen får den förstå att Kulturmarxismen går helt emot den.
Jag stödjet inte dessa grydsfrånvända konspurationsteorier om sk. "kulturmarxism", men det är bra att fler människor i landet börjar konfrontera den ateistiska världsynen som präglar många av samhällets institutioner.
Citera
2024-04-07, 18:54
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Rasblandade underklassen i latinamerika hatar åtminstone inte vita europeer på samma sätt som afrocentrister i usa eller muslimer. De är också dåliga på att organisera sig politiskt, hela latinamerika har en vit elit som styr länderna. Deras såpoperor är mycket vitare än random skit som disney producerar. Presidenter i latinamerika är oftast vita, till och med när bara 10% av befolkningen är vita vilket skiljer de från städer som chicago och baltimore zom bara har svarta borgmästare eller sydafrika med afronationalistisk styre.

Samma med MENA-såpor. Såhär ser skådespelarna ut i turkiska såpoperor:

https://www.middleeasteye.net/sites/...upplied%29.jpg
Citera
2024-04-07, 18:55
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
I Sverige är många syrianer och iranier allierade med SD och KD, medan araberna flockas till Sossarna och V.

Var kan man se sådan statistik?
Citera
2024-04-07, 19:00
  #172
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Var kan man se sådan statistik?

För det första så är alla MENA-grupper mer sossar än svenskar är.

Men om man kollar på olika grupper så är det ju allmänt känt att assyrier och iranier är mer svenskvänliga än araber.

T.ex. blev KD stora på gymnasiet i Norra Botkyrka i skolvalet, troligtvis på att mycket assyrier bor där. Samma kan inte sägas om skolvalet i Rinkeby eller Rosengård.

Vad tycker du förresten om Luai Ahmed? Han är min favoritarab.
Citera
2024-04-07, 19:33
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
För det första så är alla MENA-grupper mer sossar än svenskar är.

Men om man kollar på olika grupper så är det ju allmänt känt att assyrier och iranier är mer svenskvänliga än araber.

T.ex. blev KD stora på gymnasiet i Norra Botkyrka i skolvalet, troligtvis på att mycket assyrier bor där. Samma kan inte sägas om skolvalet i Rinkeby eller Rosengård.

Vad tycker du förresten om Luai Ahmed? Han är min favoritarab.

Rinkeby är mer somalier än MENA.

Rosengård och Rinkeby är dessutom snarare 95% utländsk bakgrund. Botkyrka är ”bara” 60.
Citera
2024-04-07, 19:47
  #174
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Samma med MENA-såpor. Såhär ser skådespelarna ut i turkiska såpoperor:

https://www.middleeasteye.net/sites/...upplied%29.jpg

Jo, i Turkiet hör jag att speciellt kvinnor med slaviska rötter (de så kallade tjerkesserna) slår igenom som skådespelerskor.

Den här sidan tycks klaga på att bara vita skådespelare fick roller i en brasiliansk såpopera:

https://blackbraziltoday.com/new-pri...56-characters/

Men det är antagligen inte en lika mäktig afrocentrisk rörelse där som i USA, antagligen för att de flesta svarta är hälften vita/indianer, ingen vet vart de kom ifrån och de flesta mulatter vill framhäva sig som "nästan vita" (kategori som används i brasilien).

Ministrar är också nästan bara vita och nästan bara män:

https://veja.abril.com.br/politica/s...jair-bolsonaro

Trots att vita befolkningen bara är runt 25-30% av befolkningen alltså. Jämför detta med sydafrika där nästan ingen rasblandning har funnits med:

https://mediahack.co.za/sa-politics-numbers/

Ingen vit representation där. Så jag tror inte att latinos är ett stort problem för amerikanerna utöver att de får favelas och massa kriminalitet, latinos är politiskt ointresserade och har ingen etnocentrisk hat/rivalitet mot vita (de har oftast mer vita gener än något annat).

Därmed att svarta klagar varje år att de inte är nominerade till oscarn, trots att svarta varit överrepresenterade senaste 10 åren, medan latinos knappt någonsin är nominerade och skiter i det.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-04-07 kl. 19:59.
Citera
2024-04-07, 21:42
  #175
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ortensord
Genom invandring får Sverige människor som värderingsmässigt är betydligt konservativare än majoritetssvenskarna. Allt från synen på familjens betydelse, individuell självförverkling, sexualitet, religion, könsroller, barnuppfostran, med mera.

Vad anser ni konservativa om denna konservativa boost i samhället?

Det kan ingen ha missat. Viktigast är att vi tänker och agerar utifrån en svensk identitet.
Vi röstade bort allt vänsterliberalt skit förra valet och hela samhällsdebatten samt värderingar har skiftat.

Jag talade i annan tråd om konservatism och hur det begreppet kidnappats av rysk propaganda och nyfascistiska medlöpare till dem.
(FB) Ignoransen kring konspirationsteorier

Varken en rysk invasion eller utrotning av folkslag behövdes för att få trans- debatten vända 180 grader som den gjort. Tänk på det och låt inte idioterna styra på nätet genom att ignorera skiten som de sprider.
Citera
2024-04-08, 06:50
  #176
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det kan ingen ha missat. Viktigast är att vi tänker och agerar utifrån en svensk identitet.
Vi röstade bort allt vänsterliberalt skit förra valet och hela samhällsdebatten samt värderingar har skiftat.

Jag talade i annan tråd om konservatism och hur det begreppet kidnappats av rysk propaganda och nyfascistiska medlöpare till dem.
(FB) Ignoransen kring konspirationsteorier

Varken en rysk invasion eller utrotning av folkslag behövdes för att få trans- debatten vända 180 grader som den gjort. Tänk på det och låt inte idioterna styra på nätet genom att ignorera skiten som de sprider.


Om du menar att transdebatten gått i konservativ riktning under SD-stödda regeringen Kristersson så har jag missat det. Tvärtom håller ju Kristersson på att själv driva igenom ytterligare liberalisering genom att underlätta könsbyte och inte minst då för minderåriga. De som protesterat mest högljutt mot detta är faktiskt feminister. Dessutom har transfrågan varit en het potatis i Sverige under många år eftersom feminismen är statsbärande ideologi.
Citera
2024-04-12, 23:59
  #177
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
I Sverige är många syrianer och iranier allierade med SD och KD, medan araberna flockas till Sossarna och V.

Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Var kan man se sådan statistik?

Jag är också intresserad av om det finns någon sådan statistik tillgänglig. Baserat på egna erfarenheter, framförallt genom mitt arbete, ser jag samma mönster hos syrianer och iranier vad gäller att de lutar åt SD och KD. Lite osäker på den arabiska populationen men afrikaner verkar ofta dras till de röda partierna. En annan grupp som jag tror är överrepresenterade bland SD-sympatisörer är kristna från forna Jugoslavien. Men jag har inga siffror som stödjer det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback