2023-06-03, 19:29
Moderator
Jultrollets avatar
I den här tråden diskuterar vi hur man använder melanotan, dess resultat, biverkningar och hur man blandar produkten.

Observera att det INTE är tillåtet att diskutera eller efterfråga inköpsställen, shoppar, på forumet och därmed inte heller i denna tråd. Inlägg med sådant innehåll kan leda till varning eller avstängning.

/Moderatorerna i Hår- och kroppsvård

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
Melanotan FAQ, se länkar:

(FB) "Brun utan sol"-kräm

Förstagångsbrukare som har problem att blanda med vatten, se denna länk:

(FB) Den stora tråden om Melanotan (se första inlägget för hjälp med blandningen)
Citera
2023-06-10, 22:47
Medlem
Använt Melanotan i flera år och klarar mig ej i solen utan. Har ej varit utomlands på många år och ska om några månader besöka Indonesien, Malaysia och fillipinierna. Planen är att börja i Fillipinierna och vill då ha Melanotan för 2 månaders vistelse. Räcker ej att grunda enbart i Sverige utan behöver där nere.

Vad jag förstår så är inte preparatet olagligt att använda i några av länderna precis som i EU men olagligt att sälja då det ej är FDA Approved. Har familj i fillipinierna och bali men ingen av dem vet vart man kan få tag i detta. Jag går i tankarna om det skulle vara möjligt att själv skicka ner och be min familj ta emot. Tror ni detta kan få några negativa effekter, tull, polis osv? Lagarna är ju väldigt mycket mer strikta med långa fängelsestraff men vad jag förstår så begås inget brott. Skall gå att skicka anonymt med post och skulle det vara så att tullen i Asien tar det så ” är det inte mitt”. Hur ser ni på detta?
Citera
2023-06-14, 18:13
Medlem
Jag har kört M2 nässpray under varje sommarhalvår i 4-5 års tid då det passar mig bra utan nålar och jag får en lagom naturlig bränna. Jag har alltid köpt från samma leverantör (en av de största och kändaste) samt att jag alltid har kört på samma dosering som alltid gett mig de vanliga bieffekterna som svagt illamående, huvudvärk och varmt ansikte. Nu är jag på uppladdningsfasen för denna sommar och känner inte av några bieffekter öht med samma dosering, har jag fått dåliga grejer denna gång? Mvh
Citera
2023-06-16, 21:41
Medlem
Jag köpte Melonotan 2 och på BAC-vattnet står det "ej för injektion" i versaler.
Enligt butiken är det ett feltryck från tillverkaren.
Låter osannolikt. Vad bör jag göra?
Citera
2023-06-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batibat
Jag köpte Melonotan 2 och på BAC-vattnet står det "ej för injektion" i versaler.
Enligt butiken är det ett feltryck från tillverkaren.
Låter osannolikt. Vad bör jag göra?

Det står likadant på mina ja blandade med, de är bara att köra på! (Antar jag?!) 😁
Citera
2023-06-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Det står likadant på mina ja blandade med, de är bara att köra på! (Antar jag?!) 😁

Ajjemen. Jag körde på och det har gått bra. Har dock noll biverkningar så undrar om jag fått skitmello. Återstår att se om jag blir brun när jag väl sätter igång och solar.
Citera
2023-06-21, 09:14
Medlem
Citat:
Ajjemen. Jag körde på och det har gått bra. Har dock noll biverkningar så undrar om jag fått skitmello. Återstår att se om jag blir brun när jag väl sätter igång och solar.

Exakt samma här faktiskt! Brukar bli röd i ansiktet direkt efter sticket men nu händer ingenting. Ska sola och se om det sätter fart
Citera
2023-06-21, 09:24
Medlem
Citat:
Exakt samma här faktiskt! Brukar bli röd i ansiktet direkt efter sticket men nu händer ingenting. Ska sola och se om det sätter fart
Jag beställde från stället som slutar på ".biz", har du beställt från samma? Kanske dom som specifikt är dåliga.
Citera
2023-06-21, 09:33
Medlem
Citat:
Jag beställde från stället som slutar på ".biz", har du beställt från samma? Kanske dom som specifikt är dåliga.

Jag hade faktiskt en i frysen sedan förra året så det är den jag tar nu men minns inte vart jag köpte den. Men jag har lagt en ny beställning från där du köpte och då låter det inte så lovande, men du får dra till ett Solarie idag och sen skriva hur det blev
Citera
2023-06-21, 09:37
Avstängd
Blir man brunare ju mer man injicerar?
Citera
2023-06-21, 10:53
Medlem
Citat:
Jag hade faktiskt en i frysen sedan förra året så det är den jag tar nu men minns inte vart jag köpte den. Men jag har lagt en ny beställning från där du köpte och då låter det inte så lovande, men du får dra till ett Solarie idag och sen skriva hur det blev

Jag får göra det. Jag är dock extremt blek (tänk gingerhy) och bränner mig väldigt lätt, så förväntar mig inga solklara resultat efter första solningen heller. To be continued!
Citera
2023-06-21, 13:20
Medlem
Jag blandade 10mg vial med 2ml BAC-vatten, baserat på X antal "how to's". Det kanske blev för utspätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in