Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-26, 14:29
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagspringer
Tänk dig Medallion Fund, de anställer världens bästa matematiker, fysiker och kvantanalytiker för att räkna på komplexa modeller och algoritmer. Men om de bara hade anlitat er TA-entusiaster istället, hade de sparat alla de där miljarderna! TA-folket hade bara tittat på grafen, pekat på två linjer som korsar varandra och sagt: 'Här har ni det! Köp!' Alla deras toppforskare hade kunnat ta semester, för vem behöver avancerad analys när man har magiska linjer och lite grafstirrande?

Hahahah exakt
Citera
2024-10-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogervatten
Det jag säger. Om målet nu är tjäna pengar, borde alla dessa lågutbildade TA-fantaster starta sina egna fonder. Kommer nog bli svårt att attrahera investerare när de behöver bevisa sina strategiers effektivitet med faktiskt testhandel och kunna visa upp en stabil, riskjusterad avkastning. Eller så kanske institutionella investerare faktiskt lockas av 'magiska linjer', trots att det inte finns några som helst bevis på att strategin faktiskt är lönsam.

Om målet är att tjäna pengar och TA verkligen vore så effektivt som många entusiaster hävdar, skulle vi se en uppsjö av fonder grundade av dessa TA-mästare. Men istället för att attrahera kapital ser vi mest influencers på sociala medier som delar grafer med linjer kors och tvärs – kanske för att de linjerna ser coola ut snarare än att de verkligen bevisar något.

Om TA-fantasier verkligen fungerade skulle kanske nästa stora Wall Street-film heta "The Magic Lines of TA"– en dramathriller där investerare väntar andlöst på att nästa candlestick ska slå rätt stödlinje
Citera
2024-10-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Folk kan leva på att handla aktier men antagligen hade de också kunnat leva på att klippa räntekuponger eller utdelningar därför att de har så mycket pengar. Frågan är vad de haft för avkastning, hur de skaffat sina pengar och om detta går att bekräfta eller om du måste lita på vad de säger.

Det måste gå att hitta en person som sysslar med daytrading och där man kan bekräfta vart inkomsterna kommit ifrån från början samt vilken avkastning strategin gett.

Jag vet en - MiniMax som tidvis var ett hatobjekt här på flashback - han började med bilhandel o skattade inte - det började gå bra när han körde egen finansiering. Sen daytradade han Fermenta-
skattade inte o skapade sig ett kapital - sen fortsatte han med daytrading i flera år - la en pott pengar i ryssland som nog inte gick så bra - han fick ihop 10 mkr i reda pengar - sen gick det dåligt (var en depression nog 2008 eller senare) då cashade han in o slutade

HANS CONCEPT VAR - DAYTRADA GÄRNA MEN BEGRÄNSA DIG TILL (MAX) 5 MÖJLIGEN 6
DET GÅR INTE ATT HÅLLA KOLL O AJOUR MED FLER - HAN HÖLL OCKSÅ KOLL PÅ USABÖRSEN
O DESS INFLUENCSER (inte bolag utan upp-ner)

Jag daytradare inte men har gjort rätt korta affärer som gått bra i Ferronordic o Academedia.

Köpte sen SWECO för det verkar juste +att de äger svenska dagbladshuset - tji fick jag för de har sålt huset vilket jag inte visste - har dem kvar o de har gått bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in