• 1
  • 2
2023-06-05, 08:02
Medlem
rovmuns avatar
https://www.apple.com/apple-events/
Startar kl 19, svensk tid

Ryktas om att de ska slppa ett par VR-glasgon, ngra r efter alla men kan de lyckas? De flesta andra har vl blivit en flopp eller en nischprodukt.

Hoppas p en Mac-pro, till och med Apple har sagt att den kommer men r vl den och iMac 27 som inte uppdaterats till Apple silicon n.

Nytt macOS lr vl visas ocks men numera r det vl inga strre nyheter typ nya emojis, ngon skerhetsgrej och ngon funktion som ser bra ut men ingen anvnder.

Sen blir det vl som vanligt ngot miljprat, speldemo, part om hur Apple rddat ngons liv, hur man trnar och prat om hur duktiga de r p att inkludera alla.
Brukar fr det mesta vara totalt ointresserat att hra p.

Jag kan tnka mig att det ocks kommer handla mycket om AI, machine learning, chatgpt, midjourny mm.

Hur som kl 19 smller det och blir intressant. Ngon mer som hoppas p ngonting eller vill se mindre av?
Citera
2023-06-05, 12:00
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
https://www.apple.com/apple-events/
Startar kl 19, svensk tid

Ryktas om att de ska slppa ett par VR-glasgon, ngra r efter alla men kan de lyckas? De flesta andra har vl blivit en flopp eller en nischprodukt.

Hoppas p en Mac-pro, till och med Apple har sagt att den kommer men r vl den och iMac 27 som inte uppdaterats till Apple silicon n.

Nytt macOS lr vl visas ocks men numera r det vl inga strre nyheter typ nya emojis, ngon skerhetsgrej och ngon funktion som ser bra ut men ingen anvnder.

Sen blir det vl som vanligt ngot miljprat, speldemo, part om hur Apple rddat ngons liv, hur man trnar och prat om hur duktiga de r p att inkludera alla.
Brukar fr det mesta vara totalt ointresserat att hra p.

Jag kan tnka mig att det ocks kommer handla mycket om AI, machine learning, chatgpt, midjourny mm.

Hur som kl 19 smller det och blir intressant. Ngon mer som hoppas p ngonting eller vill se mindre av?

Ska bli intressant. Hrt dock att deras VR headset ska kosta 30k. Men jo, skert ngot om AI.
Citera
2023-06-05, 12:47
Medlem
Andy85s avatar
Inga nya lurar p dagens visning?
Vet faktiskt inte vad man saknar ifrn Apple. Kommer GARANTERAT bli kvalite bakom nyheterna iallafall
Citera
2023-06-05, 13:32
Medlem
Pecka-s avatar
r inte intresserad av de dr VR-glasgonen utan mest av de nya mjukvarorna till Mac, iPhone och Apple Watch.
Citera
2023-06-05, 16:35
Medlem
Rassas avatar
Ska man tro rykten s blir det ovanligt mycket hrdvara som ska presenteras idag. Det brukar vara fokus p mjukvara p WWDC, men kanske att AR/VR-kittet fr en lngre genomgng och vrig hrdvara en snabb presentation och sedan lggs fokus p kommande versioner av macOS och iOS.

Kan inte sga att jag nskar mig nt speciellt av kommande OS-versioner, Apple brukar alltid stoppa in nnting riktigt anvndbart i nya versioner och ven sdant man (jag) inte ser som nt speciellt, ven om det sklart passar andra bttre.

Men AR/VR-prylen ser jag fram emot att f en demo av, verkar vara en riktigt hftig produkt. Dock inte var mans leksak d priset tydligen ska landa p runt 3000 dollar vilket lr bli 35-4000 kr i Sverige. Mest riktad till Pro-segmentet.
Citera
2023-06-05, 19:36
Medlem
kaffekoppens avatar
Spnnande. r personligen inte s intresserad av iOS och iPhone, men desto mer av MacOS och Mac.
Jag tror ocks, precis som mnga hr, att det blir en del om AI.
Citera
2023-06-05, 19:39
Medlem
Ngon som vet krschemat? Ett jkla tjt om appar... hur trkigt som helst
Citera
2023-06-05, 20:20
Medlem
Awkwardmans avatar
Fr ngot aktien att rusa upp blir jag glad
Annars r jag bara intresserad av en ny mac. Verkar inte bli ngon ny mbp. Volket jag iof inte rknat med.

Glasgon i all ra.. men naj. En apple-bil vore ngot men det lr inte hnda. Frsts

Nu gonen
Fula
Knde bara. Wtf?
Gnns aliexpress 2013 gimick
Senast redigerad av Awkwardman 2023-06-05 kl. 20:26.
Citera
2023-06-05, 20:43
Medlem
Duvlorts avatar
Tycker Vision Pro verkar coola men priset d?
Citera
2023-06-05, 20:45
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tycker Vision Pro verkar coola men priset d?
Gissar 1199$-1499

Troligen mer

Batteriet i fickan :/
Senast redigerad av Awkwardman 2023-06-05 kl. 20:48.
Citera
2023-06-05, 20:50
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Gissar 1199$-1499

Troligen mer

Batteriet i fickan :/

1199$ 8 Gb - 1399$ 16 Gb - 1499$ 32Gb.
Citera
2023-06-05, 21:03