Citat:
Ursprungligen postat av
lordalatar
Just sett reportaget på SVT och tycker det är helt sjukt. Mannen bakom Optio AB och moderbolaget Moregrit AB verkar finnas med bild på LinkedIn, en 51 årig Västerås bo. Helt sjukt att denna Västerås bo får härja runt med människors liv. Jag har själv varit med om andra förvaltare som berikat sig själva på den förvaltades bekostnad. Det verkar helt klart som att systemet med förvaltare är en dålig deal och borde avskaffas snarast möjligt. Optio AB verkar ha 23 anställda, Moregrit AB, moderbolaget är ett brevlådeföretag utan anställda med en "brevlåda" i Stockholm. Upplägget luktar illa och varför skatteverket inte reagerat är svårt att förstå. Varför myndigheter fortsätter anlita företaget är ofattbart.
Ja det är verkligen inget seriöst företag det här. Jag var helt säker, när jag skrev en egen tråd om här på flashback om optio, att det skulle komma upp mer skit om dom, och nu kommer det. Och det kommer komma mer. 100 %
Zilverphang är min förra flashback, men har tappat bort koden så jag får skriva från min andra.
Men jag reagerade på att dom har 13 förvaltare anställda nu. När mitt helvete med Optio och emilia gripvall började, runt 2021, så hade dom 8 anställda.
Så på bara några år så trillade det in så många nya förfrågningar att dom var tvungna att anställa 5 nya förvaltare till företaget. Och dom letar igen efter ny personal.
Det fungerar ju inte som avskräckande för alla överförmyndaren kontor runt om i Sverige att anställa Optio. Det är som att ju mer kritik Optio får, desto fler förfrågningar får dom och därmed får expandera företaget med fler anställa.
Det ska bli intressant att se hur många förvaltare Optio har anställda efter hela den här SVT cirkusen dom tar sig igenom just nu.