Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-06, 18:37
  #2137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Eh... Tycker du inte själv att det är lite mystiskt att du nu kan dra slutsatser från lite och ingenting, men enbart när det råkar passa dina egna åsikter? Vad skulle hända om du försökte dra lite slutsatser från något som utmanar dina antaganden t.ex. de video-klipp som släppts som backas upp av flera vittnen och radar-data? Eller kanske dra lite slutsatser från hela situationen kring Grusch. Eller det faktum att ingen vågar utmana Grusch (bara försöka smutskasta honom). Kanske multiplicera lite sannolikheter där också.

Vad hände med kraven på oomkullrunkeliga bevis förresten? Det bör ju inte räcka med en simple korrelation kan man tycka.

Jag försöker inte bara vara dryg utan visa på problemet med dina resonemang. Hur stark din bias är, hur den kontrollerar precis allt i hur du resonerar.

Jag kommenterade pjabas inlägg. Jag hade tidigare sett kartan över ufo hot spots i USA. Tidigare hade jag också sett statistik över droganvändningen i USA. Jag tittade på kartor på Internet och såg direkt korrelationen.

Men jag skrev också i det första inlägget att detta inte är ett bevis för icke-existensen av farkoster från icke-mänsklig intelligens på något sätt. Det är bara en liten del av förklaringen till den geografiska spridningen av ufo-observationer. Det kan mycket väl vara så, att, som du påpekar, fördelningen av militärbaser och nukleära anläggningar kan vara en större del av förklaringen. Alla möjliga flygande farkoster kan ha sänts iväg för att kontrollera respektive skydda dessa anläggningar.

Det finns ju också mycket som man skulle behöva undersöka närmare vad gäller kopplingen mellan droger och ufon. Djupintervjuer med och drogtester av ufo-observatörer kanske skulle ge fler ledtrådar. Det kanske är så, att inga eller endast få observationer har gjorts av droganvändare.

Orsakssambanden är heller inte klarlagda. Jag pekar bara på en korrelation. Det kanske tom är så, att orsaken är att många ufo-observatörer har blivit så skakade och samtidigt misstrodda efter sina observationer, så att de därför har börjat med droger.
Citera
2024-05-06, 18:46
  #2138
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Han påstår att de försökt få kontakt med Grusch 4-5 gånger under de senaste 8 månaderna - vilket Grusch redan förnekat och rent av kallat Kirkpatrick "lögnare".

Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Enligt Liberation Times så har Grusch sagt att han försökt få kontakt med AARO (vilket KirkPatrick förnekar), men att AARO inte kunde eller ville skydda informationen.

En ny FOIA visar att Kirkpatrick talade sanning och att Grusch kanske borde kallat sig själv lögnare istället…

AARO / Kirkpatrick försökte i själva verket vid ett flertal tillfällen få till ett möte med Grusch, både genom direktkontakt och genom Grusch bekanta. Vid ett tillfälle var man till och med överens om ett datum, men Grusch struntade helt enkelt i att dyka upp…
June 8-13, 2023: Initial contact was made with known associates of Grusch, urging them to have him speak with AARO. These efforts were clarified during dialogues between AARO’s Director and individuals close to Grusch.

June 26, 2023: AARO staff reached out directly for Grusch’s contact details and extended an interview invitation, which Grusch declined.

June 28, 2023: After Grusch’s congressional testimony, AARO sought any verifiable information he might have shared with Congress.

July 27, 2023: Further attempts to arrange an interview through another associate of Grusch, who was meeting him the following day.

October 6, 2023: A secure call was made to encourage Grusch to participate in a formal interview.

November 10, 2023: Grusch agreed to be interviewed on November 14, after Congressional staff urged his cooperation.

November 14, 2023: Grusch failed to appear at the scheduled interview, expressing doubts about AARO’s authorization to handle classified information.

November 19, 2023: AARO contacted Grusch again, reiterating their authorization and inviting him to discuss his claims, which he declined.

January 8, 2024: AARO provided additional documentation to address Grusch’s concerns about confidentiality and classification handling, maintaining a standing invitation for an interview.
During interactions between AARO and Mr. Grusch from November 2023 to January 2024, it became evident that Mr. Grusch had no intention of providing AARO with information regarding his claims.”

På Reddit är det minst sagt bittra tongångar gentemot Grusch..
The absolute last thing any of them want is actual "disclosure." What would they do with their free time at that point?

Poor David is terrified. He can’t speak to the Pentagon, he can’t release any definite evidence, but also claimed to blow the entire thing “wide open”. He can’t say anything of substance in media interviews, he can’t say too much because he bound to some secret information of a supposedly “illegal” program in the first place.
This entire thing is literally Qanon for aliens.

At first, I thought Grusch was just suckered into this by con artists. But the more I watched him speak, the more I read about him, the more I realized he's a con artist who was encouraged by other con artists.

Some people will do or say anything to get famous.

Can we please just have auto mod nuke any thread with “UFO” in the title.
https://www.reddit.com/r/skeptic/com..._to_meet_with/
Citera
2024-05-07, 13:14
  #2139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Jag kommenterade pjabas inlägg. Jag hade tidigare sett kartan över ufo hot spots i USA. Tidigare hade jag också sett statistik över droganvändningen i USA. Jag tittade på kartor på Internet och såg direkt korrelationen.

Men jag skrev också i det första inlägget att detta inte är ett bevis för icke-existensen av farkoster från icke-mänsklig intelligens på något sätt. Det är bara en liten del av förklaringen till den geografiska spridningen av ufo-observationer. Det kan mycket väl vara så, att, som du påpekar, fördelningen av militärbaser och nukleära anläggningar kan vara en större del av förklaringen. Alla möjliga flygande farkoster kan ha sänts iväg för att kontrollera respektive skydda dessa anläggningar.

Det finns ju också mycket som man skulle behöva undersöka närmare vad gäller kopplingen mellan droger och ufon. Djupintervjuer med och drogtester av ufo-observatörer kanske skulle ge fler ledtrådar. Det kanske är så, att inga eller endast få observationer har gjorts av droganvändare.

Orsakssambanden är heller inte klarlagda. Jag pekar bara på en korrelation. Det kanske tom är så, att orsaken är att många ufo-observatörer har blivit så skakade och samtidigt misstrodda efter sina observationer, så att de därför har börjat med droger.

Jag känner inte till något sådant samband mellan drogmissbruk och experiencers, däremot finns det vittnesmål om att folk under påverkan av psychedelia upplevt möten med aliens och liknande.

Det mest intressant jag sett gällande experiencers är att det är väldigt klar korrelation med etnicitet och ras. Vita (särskilt irländsk bakgrund har jag för mig) och vissa grupper av "native americans" är väldigt överrepresenterade, medan svarta är väldigt underrepresenterade.

Det är möjligt att det finns någon kulturell förklaring gällande tolkande av upplevelsen och benägenhet att prata om det.
Citera
Igår, 20:39
  #2140
Medlem
Jag har ändrat uppfattning om Kirkpatrick igen. Innan lutade jag mot att han var en "skeptisk" idiot eftersom han skötte sin uppgift på AARO så uselt, men nu efter lite info från Pattern Tells Stories om hans roll i SAIC och deras besvärliga situation så tror jag mer på att det handlar om desperation. Man tänker inte så klart när man är för stressad.

(edit: En intressant detalj de pekade ut var Grusch kommentar via Mellon's chat om att Kirkpatrick "kanske också var under utredning...", vilket de kopplade till SAIC)

En annan sak som är lite trevligt är folks förhållningssätt till AARO. Folk reagerar inte med ilska längre utan skrattar mest åt dem, och det är en avgörande utveckling. Förtroendet är helt förbrukat och därmed all form av respekt.

Det är rätt imponerande hur snabbt den myndigheten blev helt tandlös även för disinfo. Till Kirkpatricks försvar ska sägas att situationen idag är helt annorlunda än under den ursprungliga bluebook-perioden. Förtroendet för auktoriteter, media och staten är på bottennivå. Förtroende-kapitalet var redan till stor del förbrukat. Å andra sidan var det också något som han borde ha tagit hänsyn till.
__________________
Senast redigerad av Framforallt Igår kl. 20:41.
Citera
Igår, 21:29
  #2141
Medlem
theUFOsummoners avatar
Vid det här laget känns det uppenbart att HELA storyn med David Grusch tyvärr är en planterad CIA PSYOP för att förhala disclosure alt. manövrera ut den. Otroligt smart utförd!

Andra kontrollerade CIA-aktörer i denna smaklösa soppa:
News Nation
Tim Burchett, Luna, Moskowitz mfl.
Ryan Graves
AARO
Team Elizondo
Knapp + Corbell
Loeb
The Debrief

Aktörer som inte vet om att de deltar i denna PSYOP:
Coulthart
Team Fravor
Garry Nolan

Följer min intuition här. Vad tror ni?
Citera
Idag, 02:29
  #2142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Vid det här laget känns det uppenbart att HELA storyn med David Grusch tyvärr är en planterad CIA PSYOP för att förhala disclosure alt. manövrera ut den. Otroligt smart utförd!

Andra kontrollerade CIA-aktörer i denna smaklösa soppa:
News Nation
Tim Burchett, Luna, Moskowitz mfl.
Ryan Graves
AARO
Team Elizondo
Knapp + Corbell
Loeb
The Debrief

Aktörer som inte vet om att de deltar i denna PSYOP:
Coulthart
Team Fravor
Garry Nolan

Följer min intuition här. Vad tror ni?

Va, varför? Om det är tänkt att förhala så har det ju haft motsatt effekt. Det har övertygat och gett uppmärksamhet åt rörelsen. Trots medias försök till tystnad och allmänhetens tröghet.
Citera
Idag, 12:17
  #2143
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Va, varför? Om det är tänkt att förhala så har det ju haft motsatt effekt. Det har övertygat och gett uppmärksamhet åt rörelsen. Trots medias försök till tystnad och allmänhetens tröghet.

Det gav uppmärksamhet till de som redan är pro-ufo.
Det gav uppmärksamhet FRÅN the alien interview som flera försökte framföra samtidigt.

Detta var den VERKLIGA anledningen. Detta var det köttben UFO-kommunityt bet som ett sidospår för en betydligt mer explosiv verklighet. Att det stulna bandet från Area 51 1991 är verkligt.

CIA har tydligen "visselblåsare" redo att agera som oskyldiga sanningspresentatörer när de i själva verket är planterade, planerade i minsta detalj.

Jag förundras själv. Detta är fantastiskt. Och tänk efter, vad exakt har hänt med allt material som påstås ha överlämnats bakom lyckta dörrar?

ZERO!
Citera
Idag, 12:30
  #2144
Medlem
bandspelarens avatar
Det är nog bara att konstatera att den kristna uppfattningen om ufon är mest logisk. De är demoner. Även många icke-troende lutar åt att ufon är interdimensionella fenomen. Det är inga utomjordingar som är här för att studera oss och förbereda kontakt.
Citera
Idag, 14:10
  #2145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Det gav uppmärksamhet till de som redan är pro-ufo.
Det gav uppmärksamhet FRÅN the alien interview som flera försökte framföra samtidigt.

Detta var den VERKLIGA anledningen. Detta var det köttben UFO-kommunityt bet som ett sidospår för en betydligt mer explosiv verklighet. Att det stulna bandet från Area 51 1991 är verkligt.

CIA har tydligen "visselblåsare" redo att agera som oskyldiga sanningspresentatörer när de i själva verket är planterade, planerade i minsta detalj.

Jag förundras själv. Detta är fantastiskt. Och tänk efter, vad exakt har hänt med allt material som påstås ha överlämnats bakom lyckta dörrar?

ZERO!

Nja, de fick med sig politiker också, och det är ju lite väl mycket uppmärksamhet om man bara ville flytta uppmärksamheten från den där alien-intervjun. Om det är den jag tänker på så är den dessutom inte ny, och inte särskilt övertygande heller. Av vad jag sett är det inte precis de mest trovärdiga som promotar intervjun. (Skinny Bob och Ivan0135s övriga är de jag tror är äkta).

Däremot är det säkert en hel del falska visselblåsare, nu senast kom ju nån fram som är rent pinsam, han som pratade om 20 and back. Är en hel del andra också, men han är den enda som ska ha pratat med AARO och kanske nåt mer.
Citera
Idag, 14:17
  #2146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Det är nog bara att konstatera att den kristna uppfattningen om ufon är mest logisk. De är demoner. Även många icke-troende lutar åt att ufon är interdimensionella fenomen. Det är inga utomjordingar som är här för att studera oss och förbereda kontakt.

Vet inte om jag skulle säga att den är mest logisk, men det finns rykten som pekar i den riktningen i vissa fall. Dock har jag aldrig hört något övertygande argument för varför de specifikt tror att det är demoner eller ens "interdimensionella". Jag misstänker att det är disinfo riktad till kristna amerikaner.
Citera
Idag, 15:02
  #2147
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Nja, de fick med sig politiker också, och det är ju lite väl mycket uppmärksamhet om man bara ville flytta uppmärksamheten från den där alien-intervjun. Om det är den jag tänker på så är den dessutom inte ny, och inte särskilt övertygande heller. Av vad jag sett är det inte precis de mest trovärdiga som promotar intervjun. (Skinny Bob och Ivan0135s övriga är de jag tror är äkta).

Däremot är det säkert en hel del falska visselblåsare, nu senast kom ju nån fram som är rent pinsam, han som pratade om 20 and back. Är en hel del andra också, men han är den enda som ska ha pratat med AARO och kanske nåt mer.

Det har historiskt sett varit många kongressförhör avseende UFO med högt rankade politiker tidigare.
Grusch historia fick dock osedvanligt mycket publicitet, då det enade UFO-kommunityt världen över - Tillsammans med nya och uppdaterade informationskanaler (läs: sociala medier) blev det en explosiv reaktion.

Men vad har egentligen hänt? Fick vi någon publicerad film? Bild? Nya namn? Sensordata? Allt "påstods" ha presenterats till Inspector General men VI har inte sett det.

Samtidigt pushade både Maussan och Jon Stewart (kandidat för kongressen i Illinios) för "the alien interview" med både film och CIAs eget topphemliga dokument från Site S4 med inblandade agenter.

Genom att rotera Grusch et. al i tumlaren om och om igen har man hållit världens UFO-intressenter upptagna samtidigt som man har kommit sanningen obetydligt närmare.

Skulle någon vara något materiellt på spåret, släpper man bara en ny "visselblåsare". CIA är så många steg före "oss" att det är läskigt.
Citera
Idag, 19:58
  #2148
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Vid det här laget känns det uppenbart att HELA storyn med David Grusch tyvärr är en planterad CIA PSYOP för att förhala disclosure alt. manövrera ut den. Otroligt smart utförd!

Andra kontrollerade CIA-aktörer i denna smaklösa soppa:
News Nation
Tim Burchett, Luna, Moskowitz mfl.
Ryan Graves
AARO
Team Elizondo
Knapp + Corbell
Loeb
The Debrief

Aktörer som inte vet om att de deltar i denna PSYOP:
Coulthart
Team Fravor
Garry Nolan

Följer min intuition här. Vad tror ni?

Jag delar nog inte denna känsla. Vi får räkna med att vissa personer ovan kommer bli “compromised” allteftersom.

I min uppfattning så kan G Nolan blivit hotad och sen fått pengar. Men jag tror hans avsikter är goda.

AARO var/är en honungsfälla. Snyggt jobbat CIA.

Elizando är oklar i minna ögon. Känns som att han svängt i frågan.

Corbell , Knapp, Coulthart, Loeb är uppriktiga helt klart.

CIA och underrättelsetjänsterna rekrytera från toppskiktet på universitet och dylikt. I och med USAs gigantiska svart budget har de också obegränsat med resurser och ohindrat politiskt inflytande . Man ska komma ihåg att det faktiskt är detta vi alla intresserade slåss mot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback