Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-06, 01:32
Medlem
Var själv medlem i ufo-sverige ett tag men det var samma tråkiga visa hela tiden. Min vän som drog med mig är fortfarande medlem och litar full ut på dem. När jag frågar varför de är så påtagligt tråkiga och stillastående svarar han nått i stil med att ufo-sverige är vetenskapliga.

I USA finns en jäkla massa stabila uppgifter om ufo-material, farkoster och Alienkroppar. Det har redan flera insiders sagt. Luis Elizondo tex. Kongressen vet detta nu. Många fd CIA och liknande har redan bekräftat det inte är människor som ligger bakom ufo. Brasilien har official ufo night. Frankrike cometa-rapporten.

Så mycket information att konsumera på engelska. Idag berättade Ross Coulthart om en ny läcka.

Men inget på svenska...
I Sverige är det dött och det lilla som finns är väldigt låg nivå, ointressant och formellt.
Bara en röst i hela landet. DN:s Clas Svahn. Eller meningslösa nyhetsartiklar.
I svensk gammelmedia är det antingen tyst, eller han.
Har tittat lite på riksorganisationen ufo-sverige igen med nya ögon, som alltid representeras av samme man, säger att ufo bara är nått oidentifierat. Ordföranden Berglund får aldrig säga nått. Deras podd är inåtriktad och dötrist. Deras facebookgrupp "Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige" verkar bara gå ut på att låta olika tvivelaktiga konton snacka ner utomjordiska förklaringen, eller framhäva hur lite forskningen kommit fram till.
Det känns bara så fel alltihop.
Hittar ni någon annan ufo-"expert" i public service så säg till.
Citera
2023-06-06, 01:35
Medlem
Eastwings avatar
En förening som är som en foliehatt. Inte konstigt att det blivit som det blivit
Citera
2023-06-06, 01:39
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19miljoner
Nä man får ta de amerikanska.
Där saltar man lite och är inte så noga åt ena hållat; bara det andra som styrker utomjordiska iden.
De håller väl på med månlandningen också en del om man pallar det.
Citera
2023-06-06, 01:51
Medlem
Citat:
Var själv medlem i ufo-sverige ett tag men det var samma tråkiga visa hela tiden. Min vän som drog med mig är fortfarande medlem och litar full ut på dem. När jag frågar varför de är så påtagligt tråkiga och stillastående svarar han nått i stil med att ufo-sverige är vetenskapliga.

I USA finns en jäkla massa stabila uppgifter om ufo-material, farkoster och Alienkroppar. Det har redan flera insiders sagt. Luis Elizondo tex. Kongressen vet detta nu. Många fd CIA och liknande har redan bekräftat det inte är människor som ligger bakom ufo. Brasilien har official ufo night. Frankrike cometa-rapporten.

Så mycket information att konsumera på engelska. Idag berättade Ross Coulthart om en ny läcka.

Men inget på svenska...
I Sverige är det dött och det lilla som finns är väldigt låg nivå, ointressant och formellt.
Har tittat lite på riksorganisationen ufo-sverige igen med nya ögon, som alltid representeras av samme man, säger att ufo bara är nått oidentifierat. Ordföranden Berglund får aldrig säga nått. Deras podd är inåtriktad och dötrist. Deras facebookgrupp "Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige" verkar bara gå ut på att låta olika tvivelaktiga konton snacka ner utomjordiska förklaringen, eller framhäva hur lite forskningen kommit fram till.
Jag uppfattat Clas Svahn som skeptiker som rest jorden runt..gratis och betald semester för att intervjua UFO-vittnen!
Trist o trög kille…om ni frågar mig!
Citera
2023-06-06, 02:01
Medlem
Enligt nya läckan så pågår det "en sofistikerad desinformationskampanj riktad mot den amerikanska befolkningen"
.. han sa i och för sig inget om ufo-sverige eller DN lol
Citera
2023-06-06, 03:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
En förening som är som en foliehatt. Inte konstigt att det blivit som det blivit
Ts menar tvärt om, att föreningen absolut inte är foliehattig. Ts är det dock, och därför gillar hen inte föreningen.
Citera
2023-06-06, 04:31
Medlem
henrikos avatar
Citat:
I USA finns en jäkla massa stabila uppgifter om ufo-material, farkoster

Nej. Det kan jag säga med stor säkerhet att så inte är fallet. UFO-material innehåller alltid stor oklarhet, annars är det inte UFO-material. Då är det något annat.

Citat:
och Alienkroppar.

UFO-kroppar? Flygande kroppar? Fåglar som man inte lyckats artbestämma?

Eller pratar vi plötsligt om icke flygande objekt nu?

Citat:

Menar du någon på SVT/SR ? Har de redan en som du inte litar på?
Citera
2023-06-06, 08:49
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:

Men inget på svenska...
Det finns massor med andra "UFO-troende" organisationer, för dom som redan anse sig veta vad det är folk ser.
Om man orkar kolla in några fall som UFO-sverige presenterar på sin hemsida, är det uppenbart att det folk ser är så jädra olika, det enda gemensamma är märklighetsfaktorn.
Deras podd ska vara tråkig, har de själva sagt, eller torr med intressanta inslag.
Varför folk går med i Facebook-gruppen för att anklaga varandra för att inbilla sig saker, förstår inte jag heller, ut med dom!
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag uppfattat Clas Svahn som skeptiker som rest jorden runt..gratis och betald semester för att intervjua UFO-vittnen!
Nu tar du i!
Han har knappt lämnat Europa, för egna pengar.
Citera
2023-06-06, 10:46
Medlem
[quote=henriko|84673617]Nej. Det kan jag säga med stor säkerhet att så inte är fallet. UFO-material innehåller alltid stor oklarhet, annars är det inte UFO-material. Då är det något annat.

Kanske är svårt att ta in men du är lurad att tro att ufo 🛸 bara är nått oidentifierat. Flygande tefat är ufo. Tic tac som i det berömda USS Nimitz-fallet är ett annat ufo. Men vi kan säga UAP Unidentified Anomalous Phenomena som
NASA och Pentagon nu kallar det. Samma sorts farkoster som man kallade flygande tefat.

Blir svårt att diskutera om man tror ufo bara är något oidentifierat i luften. UAP är fakta. Det är officiellt bekräftat sedan länge. Om de kraschar och finns i hemliga program som insiders säger så kalla det nått annat då. Solsystemsvarierade Husvagnar kanske.
Senast redigerad av 19miljoner 2023-06-06 kl. 11:35. Anledning: Fel med citat
Citera
2023-06-06, 11:54
Medlem
Här är senaste läckan. De där ljusen som visas första gången vid 1:15 sägs vara flares från en militär övning så strunt i dom.

Förutom fysiska UAP i hemliga program, det är gamla nyheter, lyssna på vad han svarar på frågan vid 5:00. Det är precis vad poängen med tråden är. Svårsmält att tro om sverige. Men titta i svensk media

https://youtu.be/ZSj7QsHRxHQ
Citera
2023-06-06, 12:10
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Kanske är svårt att ta in men du är lurad att tro att ufo 🛸 bara är nått oidentifierat.

Det har jag knappast påstått. Självklart har jag koll på att det måste vara flygande också. Därav mina frågor.
Citera
2023-06-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Clas Svahn
Absolut intrycket man får av honom, och inte har det hjälpt att legitimera ufo-frågan hos allmänheten, något som han säkert trodde skulle hända.

Farsan var bekant med Von Däniken, där är en färgrik personlighet som bättre fångar allmänhetens intresse, om än bara för att peka foliehatt så kommer ufo-ämnet under en skarpare spotlight.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in