Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-09-09, 18:08
Medlem
PabloPs avatar
UFO-Sverige kan man ta med en stor nypa salt. Anledningarna är flera, däribland helt ointressanta ur vetenskaplig synvinkel, lett i många år av en journalist som saknar forskarutbildning och en helgkurs för att bli fältundersökare. Jämför med vilka som studerar ämnet i bla. USA. Clas Svahn drar förhastade slutsatser som passar hans agenda. Så arbetar inte merparten av forskarna. Tyvärr är Sverige ett nonsensland i allt för många frågor som kan vara helt avgörande för mänsklighetens överlevnad. Kommer ihåg när Torbjörn Fälldin uttryckte att "UFO-Sverige var demokratins beskyddare". Ja jisses vad pellejönspolitiker kan få till det.

https://www.ufo.se/index.php/om-ufo-...sokarkurs-2023
Citera
2024-04-03, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Mitt förtroende för UFO-Sverige är 0 och förbrukat efter att de genomförde en urusel utredning om ett UFO jag såg och hörde den 1 december 2020. De ville ju inte ens intervjua mig via personligt besök eller telefon. Hur ska de ens kunna avgöra om vittnet talar sanning eller ej bara via mail?

Det är en av orsakerna till att jag anser att de är Förvarsmaktens förlängda arm för att mörklägga de mer allvarliga händelserna som berör detta område. Det jag har varit med om, efter jag såg UFO:t, har jag inte rapporterat in. De händelser är av betydligt mer allvarligare karaktär än att se ett UFO eftersom det kan rubba vårt samhälle och civilisation i grunden.

Det är nog bra att du inte gjorde det om du inte vill att dina uppgifter hamnar i händerna på Enigma Labs för om det stämmer så har UFO Sverige sålt ut sig till Enigma Labs och därmed kan uppgifter från svenska privatpersoner spridas. Nu vet jag ju inte exakt hur det förhåller sig men det har framkommit uppgifter att det är Enigma Labs själva som ska maskera personuppgifterna när var och ens uppgift ska kartläggas.

Jag hörde detta men kan självklart inte gå i god för sanningshalten vilket inte heller poddaren kan göra.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in