Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-06-13, 17:51
  #49
Medlem
På tal om något helt annat, någon som vet vad som har hänt med hemsidan guesswhosthejew.com?

Det var en kolockren hemsida, men verkar ha spårlöst försvunnit från nätet. Finns det några alternativ?
Citera
2023-06-13, 18:50
  #50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Jag antar att du menar Aron Verständig, den tidigare ordförande i Judiska församlingen. Han är definitivt inte någon reform-jude, snarare traditionell.
Mark Klamberg är en klart liberal sekulär (dvs helt icke-religiös) person.

Bra att du sortrerar judarna åt oss du kan få anställning inom sonderkommando! Fortsätt så!
Citera
2023-06-18, 03:16
  #51
Medlem
I-van-Toers avatar
Det är ingen längre som bryr sig om namnet Rothschild, oavsett stavning. Det är passé i dagens värld. Den siste var väl David de Rothschild som skulle rädda haven. Ingen bryr sig. Fact! Världen kommer ändå att fortlöpa.
Citera
2023-11-27, 13:23
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
En röst som ibland hörs på Sveriges Radio är Nathalie Rothschild. Jag hajade till när jag hörde hennes minst sagt intressanta/kontroversiella/ökända efternamn. En googling leder till bl.a. detta:

https://limmud.se/na-speakers/nathalie-rotschild

Är det någon som vet mer om denna donna? Finns det verkligen en svensk gren av Rothschild-ätten? Eller är det här en oäkting som på något sätt försöker dra nytta av sitt namn? (Själv skulle jag tala väldigt tyst om att jag var en Rothschild samt snarast byta efternamn).

Om det verkligen rör sig om en "äkta" Rothschild så spår jag att denna kvinna snart kommer att sitta på en hög post inom SR/SVT eller liknande.

Finns det någon här som kanske t o m känner henne och kan reda ut lite frågetecken?


Kan väl bara säga att de är släkt med Rothschild ätten men att den svenska grenen inte har några närmare kontakter med ”världseliten” så att säga. Finns att läsa lite om dem här och om deras släktband:

https://www.realtid.se/svenska-roths...pa-rynkkramer/
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in