Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Hög klass på många grenar. Är väl kanske de båda 5000m-loppen som håller svagast nivå. Tre farthållare i damernas lopp där fyra löpare är tänkta att komma i mål känns väl lite överdrivet. Högst klass håller väl nog damernas kultävlling. Var det inte tänkt att Bengtström skulle springa 400m häck eller är det något jag har drömt?
Min subjektiva uppfattning om vilka grenar som är mest intressanta: 1500 meter med Danielsson, Pihlström, Almgren, Grahn och Magnusson (dessutom gör Karl Ottfalk en intressant start i B- eller C-heatet); Ståhl möter visserligen Wieshaidinger, Pettersson, Dacres och Gudnason men jag tycker nog damernas diskustävling är mer intressant då det står en plats i lag-EM på spel (kamgarner mot Ljungberg och dessutom Eriksson och Broback); 800 meter med Hermansson, Nielsens, Perman och Lindh; 400m häck med Granat som säsongsdebuterar; längd med Åskag mot Johansson, Karlén, Marmbrandt, Svensson, Hossain och Gråman; samt kula med Roos och Lennman mot Dongmo Thomas-Dodd och Aquilla och dessutom Malmehed, Wickman, Gabrielli Gustafsson och Lundgren (om nu SVT kommer ha en kamera som filmar kultävlingen).
Herrarnas diskus, 1500, damernas 800 och längd ser jag fram emot. Noterar också att Sundström springer 1500.