Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-10, 12:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Eventtråd för Folksam GP i friidrott 2023

Sollentuna 11 juni
Göteborg 18 juni
Karlstad 5 juli
Malmö 5 augusti

Hemsida: https://www.friidrott.se/folksam-grand-prix/

Folksam GP är en del av World Athletics Continental Tour Bronze (vilket ger bra rankingpoäng). SVT sänder.
Citera
2023-06-10, 12:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Första deltävlingen i Folksam GP-serien är alltså Folksam GP i Sollentuna 11 juni

Tävlingarna startar med förtävlingar kl 16.00-18.00, sedan huvudprogrammet som sänds i SVT kl 18.00-20.00 och därefter eftertävlingar kl 20.00-21.00.

Tidsprogram: https://www.friidrott.se/folksam-gra...time-schedule/

Startlistor: https://www.friidrottsstatistik.se/f...gp/sollentuna/
Citera
2023-06-11, 12:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Hög klass på många grenar. Är väl kanske de båda 5000m-loppen som håller svagast nivå. Tre farthållare i damernas lopp där fyra löpare är tänkta att komma i mål känns väl lite överdrivet. Högst klass håller väl nog damernas kultävlling. Var det inte tänkt att Bengtström skulle springa 400m häck eller är det något jag har drömt?

Min subjektiva uppfattning om vilka grenar som är mest intressanta: 1500 meter med Danielsson, Pihlström, Almgren, Grahn och Magnusson (dessutom gör Karl Ottfalk en intressant start i B- eller C-heatet); Ståhl möter visserligen Wieshaidinger, Pettersson, Dacres och Gudnason men jag tycker nog damernas diskustävling är mer intressant då det står en plats i lag-EM på spel (kamgarner mot Ljungberg och dessutom Eriksson och Broback); 800 meter med Hermansson, Nielsens, Perman och Lindh; 400m häck med Granat som säsongsdebuterar; längd med Åskag mot Johansson, Karlén, Marmbrandt, Svensson, Hossain och Gråman; samt kula med Roos och Lennman mot Dongmo Thomas-Dodd och Aquilla och dessutom Malmehed, Wickman, Gabrielli Gustafsson och Lundgren (om nu SVT kommer ha en kamera som filmar kultävlingen).
Citera
2023-06-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Hög klass på många grenar. Är väl kanske de båda 5000m-loppen som håller svagast nivå. Tre farthållare i damernas lopp där fyra löpare är tänkta att komma i mål känns väl lite överdrivet. Högst klass håller väl nog damernas kultävlling. Var det inte tänkt att Bengtström skulle springa 400m häck eller är det något jag har drömt?

Min subjektiva uppfattning om vilka grenar som är mest intressanta: 1500 meter med Danielsson, Pihlström, Almgren, Grahn och Magnusson (dessutom gör Karl Ottfalk en intressant start i B- eller C-heatet); Ståhl möter visserligen Wieshaidinger, Pettersson, Dacres och Gudnason men jag tycker nog damernas diskustävling är mer intressant då det står en plats i lag-EM på spel (kamgarner mot Ljungberg och dessutom Eriksson och Broback); 800 meter med Hermansson, Nielsens, Perman och Lindh; 400m häck med Granat som säsongsdebuterar; längd med Åskag mot Johansson, Karlén, Marmbrandt, Svensson, Hossain och Gråman; samt kula med Roos och Lennman mot Dongmo Thomas-Dodd och Aquilla och dessutom Malmehed, Wickman, Gabrielli Gustafsson och Lundgren (om nu SVT kommer ha en kamera som filmar kultävlingen).

Herrarnas diskus, 1500, damernas 800 och längd ser jag fram emot. Noterar också att Sundström springer 1500.
Citera
2023-06-11, 15:50
Medlem
ackefoleys avatar
Bara för mig resultatsidan inte fungerar?
Citera
2023-06-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Bara för mig resultatsidan inte fungerar?
Elitetiming krånglar nästan alltid. Märkligt att SFIF håller fast vid det. Men totalresultaten funkar, men inte live.
http://friidrott.elitetiming.se/fire...1/resultat.php
Citera
2023-06-11, 16:42
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Elitetiming krånglar nästan alltid. Märkligt att SFIF håller fast vid det. Men totalresultaten funkar, men inte live.
http://friidrott.elitetiming.se/fire...1/resultat.php
Ja totalresultaten har hoppat igång för mig också nu.
Citera
2023-06-11, 16:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Fint pers för Carmen Cernjul (07) med 2:07.49. Med råge under kvalgränsen till EYOF.
Citera
2023-06-11, 17:13
Medlem
Citat:
Fint pers för Carmen Cernjul (07) med 2:07.49. Med råge under kvalgränsen till EYOF.

800 damer är en av de roligaste grenarna nu, med en gammal väldigt framgångsrik generation som håller på att lämna över till en ny lovande.
Citera
2023-06-11, 17:16
Medlem
Citat:

Cernjul är duktig i fotboll också, spelar i Hammarby IF och flicklandslaget, så det är en multitalang..
Citera
2023-06-11, 17:19
Medlem
Alkibiadess avatar
Lite nyckfulla vindar vad det verkar som. +2.1 i damernas B-final på 100 meter nyss. Hallberg Hossain 11.65w, Sara Wiss 11.75w och Wilma Svensson 11.77w. Även Desmond Rogo 21.00w lite tidigare.
Citera
2023-06-11, 17:22
Medlem
Bianca visar att hon vill bli höjdhoppare. 188 hittills.
Edit. Stannade vid det. Men bra nog.
Senast redigerad av Nossenos 2023-06-11 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in