Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det var väl kanske lite annorlunda då ?
När jag var liten fick jag kontanter i födelsedagspeng .
Idag är det inte på många ställen man kan använda kontanter . Nu får ungarna en Swish av mormor när de fyller år .
Jag har en 16-åring som alltid önskar kontanter istället för swish om det är födelsedag t ex. Hon säger att det känns lättare att spara då, att man inte gör sig av med pengarna lika lätt när man ser dem.
Citera
2023-06-13, 11:21
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Jag blir så otroligt deppig av det här dådet. Riktigt sorgsen och mår dåligt. Fy fan.

Funderar på om det hela inte "bara" var en snedtändning av GM, typ jag vet, vi kör in här på bussplan och avfyrar.

Om tanken var att skjuta på ungdomarna som kom från Centrum så är det ju bara en sträcka på ca 5-10 meter mellan centrumhusen och T-stationen.... om GM kom körande in på Kroppaplan med sin orange BMW, klev ur och började skjuta (dvs inte stod på lur och väntade) så krävs det ju en jäkla tajming att köra in där samtidigt som ungdomarna går de få stegen mellan centrumhusen/torget och t-stationen och då så att säga är i skottgluggen.
Problemet med resonemanget är att du har två gm.
Citera
2023-06-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PSYK1i
Den döda heter Elias och av bilderna på Facebook ah döma så var han inte direkt gudsbarn.
https://m.facebook.com/story.php?sto...00019885422577

Knappast förvånande eller ens något att bli ledsen över en sketen gängkriminell, tragiskt för dom 2 oskyldiga dock
Citera
2023-06-13, 11:41
Medlem
krachons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan

En stor resväska låg brevid mannen så kom han direkt från flyget? och därav så visste dom ungefärlig tidpunkt.

Flögs han in för att "fixa" något.
..?

Kanske det.... En "Leon" med rätt att döda, som istället blev klippt av springisarna från Tok-staden Telge.
Citera
2023-06-13, 11:45
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Problemet med resonemanget är att du har två gm.

Du menar en som körde bilen och en som klev ur och sköt? Jo, det är jag med på, men ja, idioter har fått idiotiska idéer tillsammans förr. De kanske hetsade upp varandra, typ påtända eller nåt.
Citera
2023-06-13, 11:58
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saja1
Jag har en 16-åring som alltid önskar kontanter istället för swish om det är födelsedag t ex. Hon säger att det känns lättare att spara då, att man inte gör sig av med pengarna lika lätt när man ser dem.
Jag håller med . Skulle oxå hellre gå tillbaka till att använda kontanter .
Men Sverige är fan extremt när det gäller kontantlöst . De flesta tar inte kontakter och folk som använder kontakter tas som skumma om de inte är 80 + .
Senast redigerad av nickomyra 2023-06-13 kl. 12:04.
Citera
2023-06-13, 12:02
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Jag blir så otroligt deppig av det här dådet. Riktigt sorgsen och mår dåligt. Fy fan.

Funderar på om det hela inte "bara" var en snedtändning av GM, typ jag vet, vi kör in här på bussplan och avfyrar.

Om tanken var att skjuta på ungdomarna som kom från Centrum så är det ju bara en sträcka på ca 5-10 meter mellan centrumhusen och T-stationen.... om GM kom körande in på Kroppaplan med sin orange BMW, klev ur och började skjuta (dvs inte stod på lur och väntade) så krävs det ju en jäkla tajming att köra in där samtidigt som ungdomarna går de få stegen mellan centrumhusen/torget och t-stationen och då så att säga är i skottgluggen.

Vilket talar för att de hade en spanare på plats. Modus operandi.
Citera
2023-06-13, 12:04
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
igen, det finns tiotusentals tonåringar som passar in på alla 4 punkterna som inte är vidare kriminella alls, utan bara dumma ungar som idioliserar kriminella och vill se ut som dom.

det går inte att kalla någon form utav bevis. det är ungefär lika dumt som att häva ur sig att alla som röker gräs blir heroinister pga alla heroinister någon gång har rökt gräs under sin umgdom.

folk verkar inte förstå att det är popkultur att klä sig som en liten töntig gangster. det är populärkultur att vilja förknippas med våld och kriminalitet. dom allra allra flesta som ser ut som dom är becknare från orten är inte det.

Om du ser ut som en gangster, beter dig som en gangster, klär dig som en gangster, umgås med gangsters, så behöver du inte vara en gangster själv, det är din poäng?
Citera
2023-06-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saja1

Och det går du på? Hen köper naturligtvis hasch för pengarna. Langarna vill knappast ha en massa swishtransaktioner till sina konton.
Citera
2023-06-13, 12:07
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
En av de två män som anhållits efter skjutningen i Farsta är hemmahörande i Södertälje, och det finns nu en risk för hämndaktioner här enligt polisinspektör Rickard Holtz.
"Det finns en risk i det som vi också är medvetna om och jobbar med och försöker förebygga", säger han
https://sverigesradio.se/artikel/eft...-sodertalje--2

Om nu Elias inte är gängkriminell så skulle det inte finnas en hämndrisk. Så Polisen jobbar tydligt utifrån devisen att han ej är ett "oskyldigt" offer.
Citera
2023-06-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag håller med . Skulle oxå hellre gå tillbaka till att använda kontanter .
Men Sverige är fan extremt när det gäller kontantlöst . De flesta tar inte kontakter och folk som använder kontakter tas som skumma om de inte är 80 + .

Varför är man skum om man använder kontakter?
Citera
2023-06-13, 12:14
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Och det går du på? Hen köper naturligtvis hasch för pengarna. Langarna vill knappast ha en massa swishtransaktioner till sina konton.

Håller med enda som använder cash idag är punadarna å langarna,kanske några mörta och kurt 85 bast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in