Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han är polack. Tycker du att hans föräldrar också ska utvisas tull Polen?

Han är myndig.
Citera
2023-06-13, 15:30
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Som jag har förstått det var det endast en utav GM som sköt, den andra körde bilen. Jag har för mig att polisen endast hittade ett automatvapen också. Kan bägge dömas till mord med dagens lagstiftning trots det? Bägge två är ju häktade för samma brott för tillfället.

Det tror jag inte. Medhjälp till mord och försök till mord om han "bara" underlättat gärningen genom körning och dylikt.
Citera
2023-06-13, 15:31
Medlem
Polisen har nog inte kartlagd vem som sköt än, därför misstänks bägge till brottet
Citera
2023-06-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Som jag har förstått det var det endast en utav GM som sköt, den andra körde bilen. Jag har för mig att polisen endast hittade ett automatvapen också. Kan bägge dömas till mord med dagens lagstiftning trots det? Bägge två är ju häktade för samma brott för tillfället.
Ja , kolla fallet ”’Tove i Vetlanda ”
En ströp ,båda gömde kroppen , båda dömdes till livstid i tingsrätten.
Om den andre är med och vet om och skjutsar och inte gör något för att stoppa och sedan hjälper till ..
Fårse hur hovrätten dömmer .
Senast redigerad av Tezz-l 2023-06-13 kl. 15:44.
Citera
2023-06-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Aftonbladet skriver: "Den andra häktningsförhandlingen inleddes klockan 15." Det skulle förvåna, om inte GM nr 2 också häktades.
Aj fan. Läste dåligt.
Ja båda borde bli häktade.
Citera
2023-06-13, 15:33
Medlem
lite ovanligt med en polack? finns det kriminella polacker i sverige ens?
Citera
2023-06-13, 15:35
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Tänk dock andra bilden där det ska se ut som han röker på(?). Tror dessa killar är knarkare med skuld som var tvungen att återbetala på något annat sätt.

Ja det är det troligast motivet. Skuld i 30-100 tkr klassen
Citera
2023-06-13, 15:36
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czn00
Polisen har nog inte kartlagd vem som sköt än, därför misstänks bägge till brottet

Ja precis. Det är inte ovanligt att brottsrubriceringar ändras innan åtal. Det brukar initialt finnas oklarheter, i synnerhet med den här typen av fall.
Citera
2023-06-13, 15:39
Medlem
Någon som har häktningsframställan? Vad fick de för restriktioner?
Citera
2023-06-13, 15:40
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Han menade nog RPK-47 eller RPK-74, ryska kulsprutegevär med tjockare pipa än en vanlig AK och 75 skotts trummagasin.

Nej hans resonemang är korrekt eftersom RPD är den den enda lätta kulsprutan som använder 7.62 x 39 men det är fullständigt osannolikt utan det är med största sannolikhet en Jugoslavisk, albansk eller rumänsk AK 47e variant precis som vanligt.
Citera
2023-06-13, 15:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
FUP / förundersökningsprotokoll / förundersökning :

https://gofile.io/d/8Lb2x2

Tyvärr har jag inte domen då den inte finns på krimfup

Tack! Det var en FUP för ringa narkotikabrott. Han är även dömd för rån och övergrepp i rättssak. Har du FUP för de brotten?
Citera
2023-06-13, 15:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Aj fan. Läste dåligt.
Ja båda borde bli häktade.

"Häktningsförhandlingarna har under tisdagseftermiddagen pågått i Södertörns tingsrätt. Nu står det klart att båda 19-åringarna har häktats, rapporterar TV4 Nyheterna. De nekar till brott."

https://www.expressen.se/nyheter/tva...ngen-i-farsta/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in