Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
O för det ska man dödas?
Nej en oskyldig 15åring ska inte behöva dödas. Nu vet vi ju inte om personen är skyldig eller inte, men att polisen redan på samma dag kan säga att 15åringen var måltavla säger ju lite.
Citera
2023-06-11, 19:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Jag är inte helt säker på att dessa gängkrig primärt handlar om narkotikahandel. Det är en populär förklaringsmodell men jag tror att det är primathjärnans basala behov som är en ännu större orsak.

Jag såg nyligen en dokumentär om "gäng". En amerikansk f.d "gängpresident", inga organisationer nämnda... Sa detsamma som jag skrev ovan. Narkotikahandelns strukturer används ofta som förklaringsmodell men inget av krigen hade egentligen om det att göra.

Det handlade om respekt, känslan av makt, territorier och skitsaker som att någon varit inne på ett annat gängs territorium eller att någon tittat på fel tjej. - Sådant utlöste stridigheterna. - Någon dog som konsekvens, sedan skulle det hämnas och så dog det en till och så var ruljansen av hämndsekvenser i full gång. Och detta upprepades med fler än ett gäng. - Efter år visste de flesta av de inblandade knappt om varför det börjat.

Så tror jag.

/WTF

Bara kolla på vad som händer i Haiti. Där 3.000 gängkriminella terroriserar landet förutom strider gängen emellan.
Citera
2023-06-11, 19:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Du verkar oxå vara dum i huvudet som inte fattar att stilen är inne bland unga. Man måste inte vara kriminell för det. Sedan säger jag inte att han inte är det. Men du vet inte utifrån ett kort.
Nu har ju folk som tydligen känner till honom uttalat sig här. Om du hade läst hela tråden.
Citera
2023-06-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasertryckaren
Jag tror du har missförstått vad ordspråket är till för. Man använder en bild för att just slippa förklara det med ord.

Nej jag har inte det. Vet mkt väl vad det betyder.

Det var nog du som missuppfattade det jag skrev.
Berätta gärna nu med dina egna ord vad denna bild säger o varför det är okej att denna kille mördades.

För övrigt så är det många här som tycker att det är okej att han mördades. Men ingen skriver nått om alla dessa korkade mördare som tar order från någon fjantig kurdisk snubbe i turkiet eller om en tanig fjantig grek. Att dessa mördare är så i befriade att de inte fattar nått alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Vad är det för tecken Elias gör på bilden när han sitter i en bowlinghall med en Monclertröja?

https://www.expressen.se/nyheter/eli...bara-ett-barn/

Gissar bara nu. Pekebre på ig gör samma tecken. Han är med i 23ST. Men det kan ju bara vara ett vanligt tecken man gör när man posar också.
Citera
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu har ju folk som tydligen känner till honom uttalat sig här. Om du hade läst hela tråden.
Det har jag missat. Men utifrån enbart en sån här bild kan man inte utgå ifrån att han är kriminell som personen jag ej minns namnet på gjorde.
Citera
2023-06-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasertryckaren
Nej en oskyldig 15åring ska inte behöva dödas. Nu vet vi ju inte om personen är skyldig eller inte, men att polisen redan på samma dag kan säga att 15åringen var måltavla säger ju lite.

Okej det du säger håller jag med om absolut.

Så vad är okej att han blir mördad då? Vad ska han behövt göra för att vi ska säga att det är rätt?
Citera
2023-06-11, 19:20
Medlem
Känns lite kontraproduktivt att media försöker måla upp honom som en snäll och oskyldig kille?

Borde ju sprida större skräck bland allmänheten när man försöker påskina att kriminella skjuter hejvilt.
Citera
2023-06-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Procentuellt är det få sett till en hel befolkning, såklart.

Jag är inte rädd för att jag ska skjutas. Men det som gör mig rädd är hur det påverkar samhället. Hur det skapar en rädsla för folk att anmäla brott, hur det hindrar människor från att vittna, hur det hindrar människor från att säga åt ett gäng killar som beter sig illa på stan exempelvis.

Därför måste de här gängen och den organiserade brottsligheten utrotas.
Håller med dig till fullo.
Känner tom anhöriga som drabbats.
Det jag är ute efter är att vissa vill få till det att vissa skjutningar bara är "otur" och att man "bara kom i vägen" för att få det gängkriminella offret att framstå som nån som bara hade otur och kom i vägen.
Vilket ändå i dom flesta fall inte stämmer!
Sen är det fruktansvärt med dom oskyldiga som drabbas.
Citera
2023-06-11, 19:23
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Håller med dig till fullo.
Känner tom anhöriga som drabbats.
Det jag är ute efter är att vissa vill få till det att vissa skjutningar bara är "otur" och att man "bara kom i vägen" för att få det gängkriminella offret att framstå som nån som bara hade otur och kom i vägen.
Vilket ändå i dom flesta fall inte stämmer!
Sen är det fruktansvärt med dom oskyldiga som drabbas.

Om jag inte missar någon så ska det vara minst 7 oskyldiga barn som dödats de senaste 10 åren i Sverige. Nästan 10 barn.
Citera
2023-06-11, 19:23
Medlem
Här är en till bild på Elias som blev mördad.
Ser nästan halvkriminell ut men vad vet jag!

https://ibb.co/HnTCBrV
Citera
2023-06-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Okej det du säger håller jag med om absolut.

Så vad är okej att han blir mördad då? Vad ska han behövt göra för att vi ska säga att det är rätt?
Fråga dom som mördade honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in