Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-15, 15:04
  #121
Medlem
staticages avatar
När dom limmade fast sej på E4an så dog en person i en abulans.Dom blev 3000kr som överklagades.
Citera
2023-06-15, 15:09
  #122
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Smart och rättfärdig aktion. Lyckas få massor av uppmärksamhet utan att göra riktig skadegörelse.

Du har uppenbarligen inget jobb att komma itid med så jag förstår din inställning till denna muppgrupp.
Själv hade det vart skönt och direkt tillfredställande att dra en miljömupp ur din favoritgruppering i hästsvansen ner i diket om dom stoppade mig på väg till nåt VIKTIGT.
Citera
2023-06-15, 15:28
  #123
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Utomlands limmade de fast sig i konstverken

Totalt idioti

Synd att de inte gjorde det här för det hade ju blivit en intressant installation och levande konstverk som propagerade för våtmarkernas återställande.
Citera
2023-06-15, 16:59
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Fler av sådana här ”ringa brott” så kommer vi snart inte att få möjlighet att titta på konsten. Fattar inte att du försvarar dem (jo jag fattar att du sympatiserar med dem och försöker skyla över deras brott).

Klart som satan att jag sympatiserar med åsikten att återställa våra våtmarker, fullständig idiot är jag inte. Sen är det såklart trist att folk tvingas begå olagligheter men det är en annan sak.

Gissar och tror att du inte bryr dig pga okunskap… Tragiskt…
Citera
2023-06-15, 17:02
  #125
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Bortskämda Taliban-slynglar! Man protesterar inte mot felen i världen genom att förstöra det vackra och värdefulla i världen.

Jag tycker de borde tvingas tjäna ihop sina digra skadestånd genom att spela offer i Brasilianska fis-porr filmer! Som givetvis sänds på bästa sändningstid på SVT!


//FCR
Citera
2023-06-15, 17:10
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Sverige är förmodligen ett av dom miljövänligaste länderna i världen. Men enligt klimataktivisterna så verkar vi vara sämst. Vi måste alltid förbättra oss.

Sen kan man ju fråga sig vad Monet har med våtmarker att göra.

Att Sverige enligt dig är ett av de miljövänligaste länderna är jag stolt över men liksom ”miljöaktivisterna” anser jag att det alltid finns rum till förbättring. Kalla det proaktivt eller ännu hellre progressivt. Att vi tillhör toppskiktet beror just på att folk agerar istället för att knyta näven i fickan och lämpa över ansvaret på våra barn.

Monet har förmodligen inget med saken att göra utan tavlan blev nog ett mål enbart för att skapa uppmärksamhet.

Som jag tidigare skrivit hade jag inte en blunder om vad våtmarker var eller utdikningarnas konsekvenser innan denna aktionsgrupp satte igång, så uppenbart har de lyckats med något.

Att du anser att vi är bäst jämfört med övriga världen säger lite. Personligen anser jag att vi fortsatt ska vara bäst medans du tycks anse annat.
Citera
2023-06-15, 17:32
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Jag kallar henne inte äldre eller medelålders. Men jag skriver att när man är 28 förväntades man en gång i tiden vara "vuxen".

Som jag ser det är det bara du som i denna tråd tycks anse 28-åringar vara barn.
Citera
2023-06-15, 17:42
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Det spelar ingen roll. Det är en oerhörd brist på respekt för mycket värdefull konst, denna grupp uppvisar. Det är konst som uppskattas av de flesta normala människor.

Hade man kunnat lita på dessa nötter ifall de kom i närheten konst som skulle råka vara oskyddad?

Hade de något vettigt att säga skulle man inte förstöra budskapet med sån här idioti. Varför skulle man lyssna på dårar kapabla till såna här gärningar?!

Är konstverket förstört? Vad jag läst mig till är det en plexiglasskiva som möjligtvis förstörts.
Citera
2023-06-15, 17:43
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast de borde straffas på samma sätt som att det inte funnits något skydd på.

Varför?
Citera
2023-06-15, 17:45
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du är uppenbarligen en trogen supporter till denna förhoppningsvis snart klassad som terrororganisation. Det finns nu forskning som säger mot vad du och dina lakejer argumenterar för. Nämligen att det inte alls är säkert att återställa våtmarkerna kommer att bidra till bättre miljö utan tvärtom kan förvärra det. https://www.svebio.se/press/blogginl...-for-klimatet/
Eventuell klimatvinst kan komma först om 50-100 år och under denna period kan det frigöras farliga kemikalier och dessutom förstöra för skogsbruket då träd inte kan växa där, träd som binder koldioxid. Men denna forskning som bedrivs vid Umeå universitet lyssnar ni terrorister inte på för då försvinner er orsak att springa runt och förstöra för alla andra

Jabada, enligt dig ja… De flesta andra tycks anse annat.
Citera
2023-06-15, 17:49
  #131
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Att Sverige enligt dig är ett av de miljövänligaste länderna är jag stolt över men liksom ”miljöaktivisterna” anser jag att det alltid finns rum till förbättring. Kalla det proaktivt eller ännu hellre progressivt. Att vi tillhör toppskiktet beror just på att folk agerar istället för att knyta näven i fickan och lämpa över ansvaret på våra barn.

Monet har förmodligen inget med saken att göra utan tavlan blev nog ett mål enbart för att skapa uppmärksamhet.

Som jag tidigare skrivit hade jag inte en blunder om vad våtmarker var eller utdikningarnas konsekvenser innan denna aktionsgrupp satte igång, så uppenbart har de lyckats med något.

Att du anser att vi är bäst jämfört med övriga världen säger lite. Personligen anser jag att vi fortsatt ska vara bäst medans du tycks anse annat.

På samma sätt som att "ingen" visste vilka Al Qaida var innan 11:e september 2001???

//FCR
Citera
2023-06-15, 17:50
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ett "straff" som kunde tänkas är att Emma, hon med tydlig skylt 'sjuksköterska' blir utslängd ur Vårdförbundet då hon genom att genomföra aktionen med namnskylt på tröjan, hon dragit skam över sjuksköterskekåren.

Sorgligt gjort av Emma att smutsa en hel kår som sliter hårt 24/7/52


Ja jag hoppas aldrig den jäveln mer skall få en människas liv i sina händer. Såna här avskum skall låsas in o på sin höjd plocka skräp vid en damm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in