Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-14, 18:52
  #49
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Vilka genier! Hur fan skulle detta rädda miljön?

Dom är inte intresserade av miljön egentligen.
Dom är godhetsnarkomaner och behöver med jämna mellanrum sin dos av godhetssingnalering. Det får dom genom att synas och visa upp sin aktivism.
Citera
2023-06-14, 18:53
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
I Tyskland limmade de fast sig inne på någon bilhall, ansvariga på bilhallen stängde bara och släckte. https://nyheteridag.se/limmar-fast-s...potta-och-mat/
Låt de jävlarna slita loss skinnet om de vill loss!

Ha ha sånt här e underbart att läsa.
Men e väl en tidsfråga innan någon packad polack i lastbil som är sönderstressad bara blåser rätt över dessa idioter när dom sitter på våra motorvägar. Kanske e det som behövs för just nu vet dom ju att polisen snällt samtalar med dom i en kvart.
Citera
2023-06-14, 18:54
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Hoppas de får sparken. De känns inte tillräckligt mentalt stabila för att möta patienter.

Min tanke med, e man kapabel till sådana här aktioner så skall man hålla sig långt ifrån människor. Speciellt inom dom yrkena dessa två verkar ha.
Citera
2023-06-14, 18:55
  #52
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Klimat"aktion" säger journalisterna som egentligen hejar på dessa vandaler. Det är en attack, inget annat.
Citera
2023-06-14, 19:01
  #53
Medlem
Här kan man se flummisarna propagera sitt hela budskap,
övriga dumheter de gjort.

https://www.google.com/url?sa=i&url=...AAAAAdAAAAABBS


Den nuvarande regeringen har dessutom satsat pengar för just återställande av våtmarker men de är precis som barn och
bara skriker om mer och är aldrig nöjda.
Citera
2023-06-14, 19:12
  #54
Medlem
https://xn--terstllvtmarker-4kblj.se/torv/

Jag har aldrig förstått hur människor som genom att använda civil olydnad tänker. Det kan inte bero på låg iq, utan någon slags tankevurpa som är ytterst märklig.

Argument: Planteringsjord som rika villaägare och vissa sporter behöver är SKITFARLIG!

Rimlig åtgärd: Skapa medvetenhet om att man borde använda torvfri planteringsjord.

Deras åtgärd: Lim, smuts, mera lim och trafikköer gör att folk köper torvfri planteringsjord med mera.
Citera
2023-06-14, 19:13
  #55
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Den senaste månaden har Europa sett mer återställande av våtmarker än på mycket länge. De får väl spränga dammen i Harsprånget eller nåt om de vill återställa våtmarker här också, inte bara i Ukraina.
Citera
2023-06-14, 19:16
  #56
Medlem
Googlar man den här Emma och kollar bilderna som kommer vid det söket hittas bilder från Återställ våtmarker, bilder från fredagstrejk för framtiden och såklart "Bli vegan" hon är en fullblods aktivist som borde malas ner till minkfoder eller matas levande till krokodilerna på en djurpark.
Citera
2023-06-14, 19:22
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Nej, när man är 28 år är man vuxen. Man brukade i alla fall ha de förväntningarna på någon som är 28. Det är just förskjutningen i begreppet vuxen jag skriver om. När man är 28 har man som kvinna passerar sin fertila peak. Men vi kan ju låtsas om något annat. Hon får säkert en pojkvän snart.

Jag skulle då inte få för mig att kalla en 28-åriga kvinna för äldre eller ens medelålders. Kan visserligen ha att göra med att jag själv är betydligt äldre än så men ska man se kvinnor i åldern det är fråga om som medelålders så har man nog problem med definitioner alternativt väldigt ung själv. Vidare kan jag väl tycka att åldern kvittar liksom att Aftonbladet använder korrekt svenska. Det saken gäller är ju deras aktion och den har onekligen uppmärksammats.

Sen är ju frågan om all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. ”Återställ våtmarker” har lyckats med konststycket att blivit kända för just puckade aktioner, många vet nog inte ens vad som menas med våtmarker eller varför de ska återställas vilket är jäkligt synd då det är något vår svenska natur verkligen skulle må bra av. Ganska motsägelsefullt från min sida att säga så visserligen för ärligt talat hade jag knappt en aning om vad som menas med ”våtmarker” och varför de bör återställas innan denna organisation startade med sina aktioner. Med det sagt har de åtminstone lyckats informera mig och förmodligen, många, många fler.

Nämnas bör även att det är väldigt få som är emot ett återställande, men det är en kostsam historia och frågan är som så ofta vem som ska stå för notan? Personligen lutar jag åt att det ska åläggas markägarna precis som vi övriga fastighetsägare förväntas stå för kostnader uppkomna ur nya regler och annat hur orättvist det emellanåt än kan tyckas. Men å andra sidan har de flesta markägare inget att förlora på ett återställande, tvärtom lär de gynnas i längden även om jag såklart förstår att det känns surt att veta att man pga förfäder troligtvis kommer tvingas att betala miljonbelopp.

Är själv ålagd att anpassa avloppssystemet på min stuga så att det passar en familj om 5-pers som bor där permanent. Stugan är absolut fin men jag tvivlar starkt på att någon skulle välja att förvandla den till ett permanentboende då den är byggd 1783 och därmed knappast är anpassad till nutida standard med badrum, tvättmaskiner och dylikt.
Citera
2023-06-14, 19:24
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Googlar man den här Emma och kollar bilderna som kommer vid det söket hittas bilder från Återställ våtmarker, bilder från fredagstrejk för framtiden och såklart "Bli vegan" hon är en fullblods aktivist som borde malas ner till minkfoder eller matas levande till krokodilerna på en djurpark.

Ganska bra ändå att folk väljer att agera istället för att i tysthet knyta näven i byxfickan så som du tycks göra.
Citera
2023-06-14, 19:25
  #59
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Missade ni att det var terroristorganisationen själva som påstår att de inte skadat tavlan?

Jag har varit där. Jag har sett tavlan. De har inte kunnat komma åt den ens om de velat. Som jag sa: det finns en beredskap mot idioter.
Citera
2023-06-14, 19:26
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Dom är inte intresserade av miljön egentligen.
Dom är godhetsnarkomaner och behöver med jämna mellanrum sin dos av godhetssingnalering. Det får dom genom att synas och visa upp sin aktivism.

Så du menar att de trots allt står för något gott? Varför anser du då att det ändå är fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in