• 1
  • 2
2023-06-15, 12:11
Medlem
Dexters avatar
Jag betalar för youtube och ibland använder min fru mitt konto till youtube. När detta händer får hon alla mina mail, samt får påminnelse på möten jag har i min kalender. Jag är medveten om att Google äger youtube, men hur ska man göra för att undvika detta. Har inga problem med att hon ser mina mail, men det känns onödigt.Finns det något sätt att komma runt detta?
Citera
2023-06-15, 12:19
Medlem
Vill du inte skapa ett nytt google-konto som ni kan använda gemensamt, så kanske hon kan använda en annan webbläsare för youtube som hon inte går in på gmail m.m. i. Kör hon Firefox så finns tillägget Multi-Account Container där hon skulle kunna konfigurera så att hon använder en separat container för Youtube.
Citera
2023-06-15, 12:24
Medlem
Room531s avatar
Skaffa ublock bara så slipper ni betala för reklamfri censur-Tube.
Citera
2023-06-15, 16:05
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2023-06-15, 16:08
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Jag betalar för youtube och ibland använder min fru mitt konto till youtube. När detta händer får hon alla mina mail, samt får påminnelse på möten jag har i min kalender. Jag är medveten om att Google äger youtube, men hur ska man göra för att undvika detta. Har inga problem med att hon ser mina mail, men det känns onödigt.Finns det något sätt att komma runt detta?

Använd bara ad-block, om du nu använder stationär dator. Jag har inte det på paddan(orkar inte fixa till det)
Citera
2023-06-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Skaffa ublock bara så slipper ni betala för reklamfri censur-Tube.

Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Använd bara ad-block, om du nu använder stationär dator. Jag har inte det på paddan(orkar inte fixa till det)

Han kanske betalar för det av andra anledningar. Kunna tanka ned videor, youtube musik, ha på i bakgrunden på mobiler osv. Inget jag själv skulle betala för dock då det finns gratislösningar på allt det där.

Till TS, varför inte bara skaffa ett till gmail konto och så har ni det som youtubekontot
Citera
2023-06-15, 16:26
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Han kanske betalar för det av andra anledningar. Kunna tanka ned videor, youtube musik, ha på i bakgrunden på mobiler osv. Inget jag själv skulle betala för dock då det finns gratislösningar på allt det där.

Till TS, varför inte bara skaffa ett till gmail konto och så har ni det som youtubekontot

Jag frågade någonting(hur använder du youtube?) samtidigt som jag gav ett svar om han bara använder stationär.
Citera
2023-06-15, 16:28
Medlem
Citat:
Jag frågade någonting(hur använder du youtube?) samtidigt som jag gav ett svar om han bara använder stationär.

och ad-block kommentaren...?
Citera
2023-06-15, 16:36
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
och ad-block kommentaren...?

Jag tror inte jag förstår dig.

Om ngt va oklart:
TS, hur använder du och frugan youtube? stationär, padda, använder ungarna youtube?
Citera
2023-06-15, 16:38
Medlem
Citat:
Jag tror inte jag förstår dig.

Om ngt va oklart:
TS, hur använder du och frugan youtube? stationär, padda, använder ungarna youtube?

Varför skrev du "Använd bara adblock"
Citera
2023-06-15, 16:40
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Varför skrev du "Använd bara adblock"

Chattexpert? Läs hela meningen? Kommatecken gör inte så att det blir två meningar så att du inte behöver fylla tråden med chatt-loggar.
Citera
2023-06-15, 16:45
Medlem
Citat:
Chattexpert? Läs hela meningen? Kommatecken gör inte så att det blir två meningar så att du inte behöver fylla tråden med chatt-loggar.

Så, om han har stationär dator så skall han bara använda adblock.

Har jag förstått dig korrekt?

Om inte, vill du vara så vänlig att beskriva vad du menar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in