2023-06-22, 22:21
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Då gick det alltså från 1 bar till upp mot 400 bar?
Om farkosten sprack. Det är en bar inuti, 400 bar utanför.
Citera
2023-06-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Sorgligt. Tänker på tonårskillen, fy fan

Samma här! När jag fick höra att en 19-årig son till en av männen var med utbrast jag ett spontant "Nej! Fan också!" Tänker på modern och systern till grabben. Tröst kanske att grabben inte dog utan en förälder hos sig, mitt i allt. Men han borde haft hela livet framför sig.
Citera
2023-06-22, 22:22
Medlem
Måste varit en girig jävel. Massa fel på farkosten, vilken idiot.
Citera
2023-06-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Om du inte har källa, så finns den inte. Du hittar på. Punkt slut.
Man har inte ens hittat ubåten.

Man påstår sig ha hittat stjärtkonen och en av medarna. Bland annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Så du erkänner att du är lika dum som dessa, du har bara inte lika mycket pengar, och lite tur.

Nej, det är ändå skillnad på riskerna. Dessutom var jag barn då. Jag åker inget sånt nu.
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Samma här! När jag fick höra att en 19-årig son till en av männen var med utbrast jag ett spontant "Nej! Fan också!" Tänker på modern och systern till grabben. Tröst kanske att grabben inte dog utan en förälder hos sig, mitt i allt. Men han borde haft hela livet framför sig.

Ännu hemskare när man läser att killen verkligen inte ville följa med;

Citat:
Azmeh claimed that her nephew did not want to go on the submarine but agreed to take part in the expedition because it was important to his father, a lifelong Titanic obsessive. Suleman "wasn't very up for it" and "terrified," she claimed, explaining that the 19-year-old expressed his concerns to another family member.

https://www.nbcnews.com/news/world/l...nicalCard=true
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Måste varit en girig jävel. Massa fel på farkosten, vilken idiot.
På vilket sätt var han girig, om han själv var med? Berätta!
Citera
2023-06-22, 22:25
Medlem
Verkar som att den intoleranta, vänsterblivna och rasistiska woke kulturen fick ett grep om Oceangate.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...irational.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
På vilket sätt var han girig, om han själv var med? Berätta!

Om du följt med förstår du
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Det var som någon antydde att elektroniken byggde på en ombyggd xbox, de kanske la de mesta pengarna på reklam.

Förmodligen var den hyfsat sofistikerad, men det blir ju mer av mörk humor när man tänker på att miljardärer sitter i en farkost 4000 meter under vattenytan där alla kommandon som utför sker med en trådad xbox-handkontroll som sitter fastlödd i en låda i väggen.
Komiskt är ju att folk tror att detta är så speciellt och töntigt… Men i ärlighetens namn använder USA X-boxkontroller i sina 4miljarder dollar-ubåtar.
Billigt, beprövat och intuitivt är deras kommentar.
Citera
Medlem
Eftersom dom har hört ljud varje 30 min. Finns det någon chans att panik utbrutit och dom ombord har gort skrovet svagare så dom vart köttfärs?
Citera
2023-06-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Kan han ha fått panik på vägen ner? Det är väl något de måste kunna hantera, den risken finns ju.

Svårt att säga. Han ville inte med innan påstigning iallafall.
Fick han inte panik påvägen ner så fick han det garanterat om det började trassla med el osv.
Tycker det är så jävla sorgligt att han redan innan hade på känn att det inte var en bra idé, men gjorde det för pappas skull.

Tragiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in