Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-20, 07:41
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Hejsan i stugorna!

Denna hade jag missat. Jag vet ju om att lotteriutredningen troligtvis kommer landa i att S får mindre pengar, men att de även ska se över finansieringen i stort, där samtycke ska krävas från medlemmar för att t.ex. ett fackförbund ska få ge bort pengar till politiska partier kom som en nyhet för mig.

Detta är enligt mig jättebra, oavsett mottagande förbund. Politiken ska inte finansieras mot någons vilja. Just facken tror jag till och med kommer tjäna på detta då många inte är med för att organisera sig, utan som en försäkring. Jag betalar gärna lite mindre för att slippa göda politiker jag inte håller med, eller betalar själv till de jag faktiskt håller med.

Hoppas man även ser över andra delar av finansiering med. Det ska inte vara mot någons vilja eller mystiska omvägar in. Det ska vara klart och tydligt vem som betalar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...ngen-stavas-sd
Citera
2023-06-20, 07:47
Medlem
Sedan har vi alla föreningar inom dom flesta kategorier med kopplingar till S som tar emot mycket statliga bidrag, nästa åtgärd?
Kan tänka mig att invandrarföreningarna också i förlängningen är som påverkanskampanj för S

I lotteriet står det, går till föreningslivet, deras, gemene man tolkar det som idrottsföreningar och liknade.
Senast redigerad av tjanska 2023-06-20 kl. 07:54.
Citera
2023-06-20, 07:52
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Hejsan i stugorna!

Denna hade jag missat. Jag vet ju om att lotteriutredningen troligtvis kommer landa i att S får mindre pengar, men att de även ska se över finansieringen i stort, där samtycke ska krävas från medlemmar för att t.ex. ett fackförbund ska få ge bort pengar till politiska partier kom som en nyhet för mig.

Detta är enligt mig jättebra, oavsett mottagande förbund. Politiken ska inte finansieras mot någons vilja. Just facken tror jag till och med kommer tjäna på detta då många inte är med för att organisera sig, utan som en försäkring. Jag betalar gärna lite mindre för att slippa göda politiker jag inte håller med, eller betalar själv till de jag faktiskt håller med.

Hoppas man även ser över andra delar av finansiering med. Det ska inte vara mot någons vilja eller mystiska omvägar in. Det ska vara klart och tydligt vem som betalar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...ngen-stavas-sd

Jättebra om det införs krav på samtycke, verkligen på tiden att man monterar ner den socialdemokratiska korrupta sovjetreplikan. Ta med ABF också som är mycket värre än Hitler jugend var på sin tid, rena groomingfabriken för nya SSUare som rasisten Anna Sjödin.
Citera
2023-06-20, 08:00
Medlem
Trakessons avatar
Nu var det ju LO som startade S-partiet en gång i tiden för att arbetarna skulle få möjlighet att påverka politiken. Fattar man inte det är man helt historielös och gillar man inte det parti ens egna fack startat kan man ju med fördel gå ur facket. Ser man facket enbart som en försäkring kan man ju leta efter ett privat alternativ.
Citera
2023-06-20, 08:00
Medlem
Mullrets avatar
Avgift till facket skall enbart gå till medlemmarnas fromma.. Inte till propaganda och spritfester inom S.
Citera
2023-06-20, 08:14
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Nu var det ju LO som startade S-partiet en gång i tiden för att arbetarna skulle få möjlighet att påverka politiken. Fattar man inte det är man helt historielös och gillar man inte det parti ens egna fack startat kan man ju med fördel gå ur facket. Ser man facket enbart som en försäkring kan man ju leta efter ett privat alternativ.

LO - Landsorganisationen - är att betrakta som 'folket' och socialdemokratiska arbetarpartiet har urartat och kan närmast liknas vid de ryska oligarkerna. Samma förljugna maktmänniskor i de lägren. S-politiker är enbart där för att berika sig själva och som Anders Ygeman föraktfullt lura snickare på pengar.
Citera
2023-06-20, 08:33
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Problemet är att facket inte på länge jobbat för medlemmarnas bästa.
De fungerar i praktiken som en förlängning av sossarna och deras destruktiva politik.

Talesättet att makt korrumperar stämmer väl in på både LO och S.
Vi är alla jämlika men en del är mer jämlika än andra
Citera
2023-06-20, 08:38
Medlem
PissBusss avatar
Stödjer man inte S ska man inte vara med i LO.

Det är bara att bilda en klubb på sin arbetsplats om man är vänster och vill vara facklig.

Är man inte vänster har man inte i facket att göra.
Citera
2023-06-20, 08:53
Medlem
Låter utmärkt! I verkligheten kan det dock bli problem om det inte finns en oberoende granskare. Sossar är mästare på att fiffla.

Man ska se över och kräva samtycke från medlemmar i exempelvis fackförbund för att de ska kunna ge pengar till politiska partier.
Citera
2023-06-20, 08:58
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Låter utmärkt! I verkligheten kan det dock bli problem om det inte finns en oberoende granskare. Sossar är mästare på att fiffla.

Man ska se över och kräva samtycke från medlemmar i exempelvis fackförbund för att de ska kunna ge pengar till politiska partier.
Man ger samtycke genom sitt inträde. Läser man inte det finstilta får man fan skylla sig själv och inte komma och gnälla i efterhand.
Citera
2023-06-20, 08:59
Avstängd
hillsongswedens avatar
Hahaha, Tobias Baudin går full Lavrov och ljuger som aldrig förr. Sickna korrupta karriärpolitiker de är socialdemokraterna, skamligt långt över det normala. Man njuter av cirkusen som SD satt upp.

https://www.svd.se/a/veGeyX/forsoker...positionsparti

Citat:
Socialdemokraterna reagerar starkt på regeringens besked att reglera partilotter. ”De går vidare med planerna att stoppa oss som oppositionsparti”, säger partisekreteraren Tobias Baudin.

– Det är oerhört beklagligt och allvarligt att regeringen går vidare med planerna på att stoppa oss som oppositionsparti. Jag menar på att varje demokratiskt land behöver en fungerande opposition, säger Tobias Baudin (S).

Två av punkterna som utredaren Gunnar Larsson ska utreda gäller dels om partier ska ha rätt till att få ha en egen lotteriverksamhet, och om det ska vara lagligt att sälja partilotter till konsumenter via kredit.

Tobias Baudin säger att regeringens intention inte handlar om att utreda om partier ska få kunna sälja lotter på kredit eller inte. Han menar att tillsättandet av utredningen handlar om att regeringen och SD vill ta bort finansieringen för Socialdemokraterna för att göra det svårare att granska regeringen.
Citera
2023-06-20, 09:12
Avstängd
YP4XQs avatar
S (PK woke hbtq och fan och hans moster där emellan) är ju både övervakare och övervakarnas övervakare... Det är en jättemaskin ändra från Städare till LO och FN/UN. Jag tyckte mig se någon före detta Nato chef vifta med HBTQ flaggan t.ex. Det är ju deras nya sätt att visa de minsann är med i gänget och stöttar samma Regim. Dvs hela kedjan, alla som viftar med den är med i det stora lögnaktiga kollektivet och maskinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in