Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-24, 13:46
  #121
Medlem
laddsteffes avatar
Har dom burat in henne?
Citera
2023-07-24, 13:46
  #122
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
30 dagsböter ā 5000kr, 1000kr till brottsofferfonden och betala rättegångskostnaderna tycker jag är rimligt straff.
Det rimliga hade varit att skriva ut en böteslapp direkt i samband med gärningen såklart. Men det är sådant här polis och rättsväsende orkar hålla på med, precis som att kriminaliteten i övriga samhället inte existerar.
Citera
2023-07-24, 13:50
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Har dom burat in henne?
Nej, varför skulle de gjort det?

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det rimliga hade varit att skriva ut en böteslapp direkt i samband med gärningen såklart. Men det är sådant här polis och rättsväsende orkar hålla på med, precis som att kriminaliteten i övriga samhället inte existerar.
Jo, det hade varit smidigt om man kunnat skriva ut en bot på en miljon på plats.
Citera
2023-07-24, 13:52
  #124
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Nej, varför skulle de gjort det?
Brottslingar ska buras in. Ett kännbart straff ska horan ha.
Citera
2023-07-24, 13:53
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nu är Greta kriminell
Fälld i rikets domstol

Hon frågade polisen vad han tyckte var bästa lösningen för lösa klimat krisen

han svarade typ " bra fråga men det är inte varför jag är här" haha snorunge...
tror domstolen har med klimatet när det är BARA om hon är skyldig eller oskyldig om ohörsamhet mot ordningsmakten

Fast det där var faktiskt jävligt roligt sagt av henne. Knappast så att hon tänkte att det var en lämplig fråga, bara ett sätt att spexa lite. Nu är rätten kanske inte rätt ställe för stand up comedy, men ibland kan det tillåtas.
Citera
2023-07-24, 13:57
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det rimliga hade varit att skriva ut en böteslapp direkt i samband med gärningen såklart. Men det är sådant här polis och rättsväsende orkar hålla på med, precis som att kriminaliteten i övriga samhället inte existerar.
Exakt Jag håller helt med dig.
Citera
2023-07-24, 13:58
  #127
Medlem
welcometorealitys avatar
Mamma Marlene pröjsar böterna sen på 2500 spänn, kör hårt Greta fortsätt så hehe.
Citera
2023-07-24, 13:59
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Brottslingar ska buras in. Ett kännbart straff ska horan ha.

Jo, självklart.
Mitt förslag på straff är kännbart:
30 dagsböter ā 5000kr, 1000kr till brottsofferfonden och betala rättegångskostnaderna.
Det hamnar på runt miljonen.
Jag kan tänka att det är ett rimligt straff.
Kom gärna med åsikter och förslag.
Citera
2023-07-24, 14:07
  #129
Medlem
Treschows avatar
Gå direkt i fängelse utan att passera gå. Minimum 1 års fängelse för liknande brottslighet som denna, så kanske man får lite bukt med denna totala dårskap. Alternativt inspärrad på dårhus.
Citera
2023-07-24, 14:08
  #130
Medlem
ReijoHervonens avatar
30 dagsböter, eller i princip minimistraff. Detta trots att Greta nekat till brott och inte visat nån ånger i rättssalen. Rättspraxis är att straffet ska gå upp rejält om den kriminelle inte visar nån respekt inför lagen eller ångrar sitt brott.

Inte en ok dom alls.
Citera
2023-07-24, 14:10
  #131
Medlem
Chugss avatar
Hon godtog ej strafföreläggande, då blir det huvudförhandling/rättegång. Om man godtar strafföreläggande innebär det att man dessutom erkänner brott, vilket en del som inte ''varit med i svängen'' kanske inte känner till.
Citera
2023-07-24, 14:11
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Jo, självklart.
Mitt förslag på straff är kännbart:
30 dagsböter ā 5000kr, 1000kr till brottsofferfonden och betala rättegångskostnaderna.
Det hamnar på runt miljonen.
Jag kan tänka att det är ett rimligt straff.
Kom gärna med åsikter och förslag.

Vid nästa brott fängelse utan pardon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in