Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-24, 17:54
  #241
Medlem
septembertants avatar
Har Greta bara en tröja? Var det inte den hon hade vid förra demonstrationen?🤔
Citera
2023-07-24, 17:55
  #242
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Har du ingen försvarare kostar det dig inget. Vad är det som är så svårt för er att förstå? Rättsapparaten ska Samhället stå för I ett rättssamhälle. Hur svårt ska det va att förstå?
Du är ju för fan körd i huvudet. Sluta tulla på rosévinet.

Det är VI skattebetalare som står för alla kostnader. Hur jävla roligt är det tycker du? Vem tror du betalar alla domare, ordningsvakter, lokaler, administration? Rättegången hade inte behövts, bara kasta in horungen i en fuktig och möglig källare och kasta nyckeln.
__________________
Senast redigerad av FuckSweden 2023-07-24 kl. 18:00.
Citera
2023-07-24, 17:58
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av septembertant
Har Greta bara en tröja? Var det inte den hon hade vid förra demonstrationen?🤔
Jag lade märke till samma sak. Efter vad jag kan se hade hon samma tröja vid båda demonstrationerna och i tingsrätten.
Citera
2023-07-24, 17:58
  #244
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men Greta använde bara av sig sin yttrandefrihet. Precis som Momika ovh Paludan. Ingen skadades av Gretas aktion. Oljetransporter fortsätter. Momikas och Paludans aktioner har däremot skadat Sverige.

Nja, du verkar missa den lilla detaljen att Greta, till skillnad från koranbrännarna, bröt mot lagen. Det är ingen som skulle bry sig om Greta demonstrerade utan att bryta mot några lagar, men det är väl lite det som är problemet. Om Greta och hennes vänner inte bryter mot lagen får de ingen uppmärksamhet.
Citera
2023-07-24, 17:59
  #245
Medlem
Ricins avatar
Konstigt att Greta döms till ett så lågt dagsbots belopp som 50 kr. Hon har omsatt miljoner dom senaste åren. Så en dagsbot på 1 500 kr är inget som är kännbart för henne.
Citera
2023-07-24, 18:04
  #246
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Konstigt att Greta döms till ett så lågt dagsbots belopp som 50 kr. Hon har omsatt miljoner dom senaste åren. Så en dagsbot på 1 500 kr är inget som är kännbart för henne.

Tänkte på det jag också..

Kanske för att hon är handikappad/diagnos.
Citera
2023-07-24, 18:05
  #247
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Det får man verkligen hoppas. Har dock tyvärr svårt att tro att det skulle bli någon kännbar dom såpass att hon upphör med detta. Det är ju trots allt Sverige vi snackar om.


Man såg i dag hur åklagaren resonerade.
Hon höll med Greta om klimatkrisen och annat skit Greta babblar om, nästan ursäktade sig att hon måste följa lagen och vilja ha Greta dömd.

Greta fick av någon anledning även tillåtelse att ställa någon fråga till polisen som grep henne.

Det är så jävla lamt när det gäller att straffa miljömuppar för deras brott.
Citera
2023-07-24, 18:08
  #248
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Låter som en typisk svensk modell. Istället lägga resurserna på att ge självmordsbombare glass körkort och lägenheter i innerstan.
Det är sådana som dig som verkligen cementerar bilden av svensken.
Efterblivet prioriterat.

Vad gafflar du om? Vad har självmordsbombare med det här att göra?
Citera
2023-07-24, 18:13
  #249
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Man såg i dag hur åklagaren resonerade.
Hon höll med Greta om klimatkrisen och annat skit Greta babblar om, nästan ursäktade sig att hon måste följa lagen och vilja ha Greta dömd.

Greta fick av någon anledning även tillåtelse att ställa någon fråga till polisen som grep henne.

Det är så jävla lamt när det gäller att straffa miljömuppar för deras brott.

Var ju varmt runt midsommar i Göteborg, men i juli har det legat runt 18/19 grader. Greta blundar väl för det... Ligger självklart inte i hennes intresse!
Citera
2023-07-24, 18:15
  #250
Medlem
septembertants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Jag lade märke till samma sak. Efter vad jag kan se hade hon samma tröja vid båda demonstrationerna och i tingsrätten.
Kanske är en tur-tröja😂
Citera
2023-07-24, 18:18
  #251
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septembertant
Har Greta bara en tröja? Var det inte den hon hade vid förra demonstrationen?🤔

Hon är väl någorlunda miljömedveten i alla fall och vet att kläder är stora miljöbovar. Jag använder själv samma tröja flera månader i streck innan jag tvättar den.
Citera
2023-07-24, 18:22
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Konstigt att Greta döms till ett så lågt dagsbots belopp som 50 kr. Hon har omsatt miljoner dom senaste åren. Så en dagsbot på 1 500 kr är inget som är kännbart för henne.
Det låga beloppet baseras på hennes taxerade inkomst som är = 0
Stålarna hon drar in placeras i en stiftelse/bolag som hennes föräldrar kontrollerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in