Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-30, 10:26
  #1
Avstängd
mistergreatests avatar
Roy Nader som var med i Mästerkocken Sverige har en riktigt bra Youtube kanal tycker jag.

Han är mest i Sverige lagar god mat som ni kan se. Samt att han provar många restauranger i Sthlm.
Utser årligen vem som har bästa Korven. Smashhamburgaren. Pizzan. Kebaben. Och annat.

Sedan åker han utomlands med en vän och provar mat i olika länder även.
Det är riktigt skön content.

Ganska nyligen var det Smörgåstårta hur man gör dom godaste.
Det är verkligen värt se hans videos. Man får goodfeeling och blir alltid sugen på laga mat själv.
Och man lär ju en del av honom med.

Enligt Leif Mannerström och andra i Juryn gjorde han dom godaste Köttbullarna i Mästerkocken Sverige.

ENKLA TILLBEHÖR TILL GRILLEN | ROY NADER
https://youtu.be/cf85xs1DTxY

STOCKHOLMS BÄSTA TUNNBRÖDSRULLE DEL 1 | ROY NADER
https://youtu.be/OO_sxwl2gK8

SÅ ENKELT GÖR DU SMÖRGÅSTÅRTA | ROY NADER
https://youtu.be/UmL8jNERt8c

Hans kanal
https://www.youtube.com/@ROYNADER

Han verkar bo i Sthlm, Bromma. Gift och har två barn. 35år nu i skrivande stund.

Vilka avsnitt är era favoriter med Roy?

Jag kommer länka några fler sevärda videos senare med honom.
Citera
2023-06-30, 12:08
  #2
Medlem
Luftiss avatar
Roy är grym. Så naturlig framför kameran, har alltid de bästa gästerna och säljer inte ut kanalen för spons. Det dyker upp en och annan stavmixer och klämgrill som är sponsrad och som får ett onämnande, men kanalen går ut på matlagning och inte produktplacering. All respekt till Roy för detta. Han laddar även upp ett avsnitt i veckan, slaviskt, så man vet vad man ska göra varje söndagkväll.

Hans resa till Neapel, tillsammans med Alessandro, är mina favoritavsnitt. Härlig energi mellan dessa två, även om Alessandro verkar ha någon form av obehandlad ADHD, som gör sig påmind emellanåt.
Citera
2023-07-03, 12:58
  #3
Avstängd
mistergreatests avatar
Kan bara hålla med dig Luftis.

Hoppas Roy bjuder in Alessandro snart. Han är väldigt speciel den Rolig.

Gillar Roys Explorations videos när han gjorde Tunnbrödsrulle ute på en ö vintertid
och när han Fiskade med Kändis fiskare och de lagade Kebab på Gädda och annat.

Riktigt bra kanal, han har skön personlighet Roy. Och hans gäng.
Andra kockar med sina kanaler är så stela ju.
Citera
2023-07-03, 14:19
  #4
Medlem
Readyfreddies avatar
Enligt mig är han väldigt tråkig, humorlös, en språkvåldtäktsman och har fruktansvärd musik på sin kanal.

Ingen aning om han är bra på att laga mat eller inte men ingen jag vill följa för fem öre.
Citera
2023-07-03, 18:06
  #5
Avstängd
mistergreatests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Enligt mig är han väldigt tråkig, humorlös, en språkvåldtäktsman och har fruktansvärd musik på sin kanal.

Ingen aning om han är bra på att laga mat eller inte men ingen jag vill följa för fem öre.

Nej inget stämmer som du säger.
Du menar nog en annan kanal.

Vet att alla andra är tråkiga, och dystra.
Men så kan det ju bli när man gör matlagning.

Men Roy Nader är helt annorlunda dom andra. Riktigt naturlig, mkt chill
Citera
2023-07-03, 18:31
  #6
Medlem
JerryCottons avatar
Roy är en chill livsnjutare. Gillar hans kanal, dessutom så brukar han ha bra gäster.
Citera
2023-07-09, 17:51
  #7
Avstängd
FlamenDanzs avatar
Nybliven följare till Roy. Såg ett avsnitt hos min vän när han var ute med båt i Sthlms skärgård
med en annan herre. Bästa jag sett inom mat. Han borde sändas i TV. Tänk om ett team inom
TV gav Roy fria händer med lite backning vad grym TV han kunde gjort.
Citera
2023-07-09, 18:11
  #8
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamenDanz
Nybliven följare till Roy. Såg ett avsnitt hos min vän när han var ute med båt i Sthlms skärgård
med en annan herre. Bästa jag sett inom mat. Han borde sändas i TV. Tänk om ett team inom
TV gav Roy fria händer med lite backning vad grym TV han kunde gjort.

Om du gillar Nicke, som även har YT-kanalen "Vinsmart" så kan jag rekommendera dig att se deras resa till Wien, i jakt på den bästa wienerschnitzeln.
Citera
2023-07-09, 20:04
  #9
Medlem
Jag kollar på många kockar på tuben, men Roy Nader har nåt "folkligt" över sig.
Det är inget skitnödigt, inget överdrivet, han säger vad man tycker även när det inte är gott. Det är alltid enkelt förklarat (många andra kockar hoppar gärna över detaljer men Roy gör precis tvärtom).

Han går verkligen genom rutan och jag tror att jag har sett allt han lagt ut de senaste 2åren typ.

Det är alltid the goto-place som jag skickar folk till när de frågar mig om mat på youtube.
__________________
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-07-09 kl. 20:06.
Citera
2023-07-09, 21:44
  #10
Medlem
fuzzpedals avatar
Har inte sett mycket av Roy förutom ett klipp om Stockholms bästa burgare samt ett om dito ramen tillsammans med någon Mästerkockare. Jävlar vad det sistnämnda triggade mig när han uttalade det som "raaamen" (tänk "Kan du limma ihop den här tavelramen?") och yttrade orden "slurpa majsen med buljongen" när de besökte Take. Ja, hur fan suger man annars i sig en ramen (eller typ valfri soppa eller gryta för den delen) om inte genom att sörpla i sig diverse innehåll tillsammans med tillhörande buljong? Det är väl tämligen ofrånkomligt?

Men jag fick ändå uttrycket av att karln är riktigt schysst, hellre ger beröm än kritik och genom sin position hellre bjuder in oinvigda snarare än gatekeepar (vilket jag en smula ironiskt gör med detta inlägg).
__________________
Senast redigerad av fuzzpedal 2023-07-09 kl. 21:53.
Citera
2023-07-09, 23:38
  #11
Avstängd
FlamenDanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Om du gillar Nicke, som även har YT-kanalen "Vinsmart" så kan jag rekommendera dig att se deras resa till Wien, i jakt på den bästa wienerschnitzeln.

Ja Nicke var ju tvärskön. Ska lägga prenumentation på även på hans kanal.
Vet du hur det gick för honom i Grill SM? Är han vass på grilla? Älskar grilla själv.
Både Roy och Nicke är otroligt sköna människor. Varför är inte båda med i TV?
Med proffs team kunde dom gjort helt galet bra TV om mat.

Scnnitzel måste jag se. Riktigt läcker krogmat. Åt det ofta med en bekant ute innan ägaren
gick i Pension på en krog. Var riktigt bra för runt hundringen, det är över 10år sedan.
Jag gör faktiskt egen Schnitzel hemlagad pankofriterad 2-3gånger om året.
Något man borde göra oftare faktiskt.
Söker jag Roy Nader schnitzel eller vinsmart schnitzel ?

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag kollar på många kockar på tuben, men Roy Nader har nåt "folkligt" över sig.
Det är inget skitnödigt, inget överdrivet, han säger vad man tycker även när det inte är gott. Det är alltid enkelt förklarat (många andra kockar hoppar gärna över detaljer men Roy gör precis tvärtom).

Han går verkligen genom rutan och jag tror att jag har sett allt han lagt ut de senaste 2åren typ.

Det är alltid the goto-place som jag skickar folk till när de frågar mig om mat på youtube.

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Har inte sett mycket av Roy förutom ett klipp om Stockholms bästa burgare samt ett om dito ramen tillsammans med någon Mästerkockare. Jävlar vad det sistnämnda triggade mig när han uttalade det som "raaamen" (tänk "Kan du limma ihop den här tavelramen?") och yttrade orden "slurpa majsen med buljongen" när de besökte Take. Ja, hur fan suger man annars i sig en ramen (eller typ valfri soppa eller gryta för den delen) om inte genom att sörpla i sig diverse innehåll tillsammans med tillhörande buljong? Det är väl tämligen ofrånkomligt?

Men jag fick ändå uttrycket av att karln är riktigt schysst, hellre ger beröm än kritik och genom sin position hellre bjuder in oinvigda snarare än gatekeepar (vilket jag en smula ironiskt gör med detta inlägg).

Det finns något väldigt vanligt och enkelt med Roy känner jag av det lilla jag sett.
Aldrig blivit glad av matprogram förut. Och då har jag sett många i TV.
Några kockar på tuben som Mannerström och andra.
Det Roy gör är ju helt annat och skoj. Om jag varit chef på TV hade jag försökt få honom till
egen ny produktion som sänds i TV med proffsteam som backup. Men ändå låta han ha sin
sköna stil.

Han känns helt klockren och då har jag sett endast två avsnitt nu. Såg ett till nu på kvällen
Med en annan gäst som kallas Gillis. Otroligt bra han med
Citera
2023-07-09, 23:41
  #12
Avstängd
FlamenDanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Roy är en chill livsnjutare. Gillar hans kanal, dessutom så brukar han ha bra gäster.

Har sett endast två avsnitt med två olika gäster. Nicke och Gillis.
Så himla bra. Är chockad över att Svensk TV inte gör sammarbete med Roy i TV.
Det skulle få enormt bra med följare ju. Han behöver gå snabb kurs i hur man gör TV
och ha team som hjälper. Men han ska få behålla sin sköna lediga stil ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback