Jag har ägt en Can Am Spyder RSS för några år sedan.
Det var en jäkligt trevlig hoj.
Tyvärr fick man ständigt höra att man körde hoj med stödhjul osv. speciellt från äldre MC förare, vissa som knappt kunde köra själv längre.
Jag tyckte i alla fall att det var en väldigt trevlig maskin och hade gärna haft den kvar om det inte behövts prioriteras pga ekonomi.
Community bland dessa var hyfsat stor även i Sverige och alla var trevliga och hjälpsamma samt arrangerade träffar osv.
Ute på vägarna accepterades man bättre än på parkeringarna bland andra MC förare, tills de kom fram och fick veta vad de egentligen var man körde.
Ungefär på samma sätt som när jag hade en Mercedes A-klass AMG och kom på bilträffar. Då undrade folk vad man gjorde där, tills dom fick veta att jag förmodligen körde ifrån dom flesta andra bilar som stod där med mina nästan 400hk.
Men de modeller du nämner har jag ingen koll på.
Trike brukar ju va hyfsat vanliga bland HD-klubbarna men då oftast ägd av någon med funktionshinder. Har träffat ett par "vanliga" killar som kört trike också men de är ovanligt.
Ska du inte va ball och försöka ligga och skrapa knäna i asfalten utan istället är mogen nog att köra vad du vill utan att bry dig om andra så kan du säkert hitta många fördelar med dessa, inte minst att du får köra på B-kort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Peterlan
Har också funderat på vad som får folk att köpa en trehjuling.
Jag och min grabb som sitter i rullstol åkte bakom en sån där Canam eller vad dom heter en dag. Han ville ha en sån sa han, och då tänkte jag det jag alltid anat om såna fordon. Man köper en därför att man av nån anledning inte klarar av att köra riktig MC. Antingen på grund av fysiska handikapp eller också klarar man inte av att ta mc-kort av nån annan anledning.
Har bollat det här med ett antal bekanta, både mc-folk och såna som bara kör bil.
Alla håller med mig, det är nåt fel på dom som åker trehjuling som gör att dom inte åker riktig mc... Lite synd om dom alltså... Så var snäll om ni ser nån på en Piaggio eller CanAm, peka inte finger som jag gjorde förut, dom skulle nog helst vilja ha en riktig MC..
Tråkig inställning, speciellt mot din grabb.
Han kanske skulle vilja kunna kör vanlig MC, men genom att du och många andra har en sånt unkig inställning till att alla kanske inte vill va lika ball som dig kommer han och många andra aldrig känna sig likvärdig.
Hade det varit min grabb hade jag köpt två, en till honom och en till mig själv och sen åkt tillsammans.