2023-07-01, 19:46
Medlem
D kr vi! Den moraliska trdstarten r redan skriven av ingetb-raonic, s jag klipper in den hr:

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Wimbledon har brjat! I dag drog kvalet i gng, en rejl apparat i sig dr 128 spelare slss om 16 platser till huvudturneringen. I herrkvalet deltar tv svenskar, Elias Ymer och Dragos Madaras. Bda har varit i elden i dag och vann sina matcher i tv raka set mot en fransman (Escoffier) och en australier (Sweeny). Tufft motstnd fr Ymer i andra omgngen i form av Maroszan. I damkvalet spelar Mirjam Bjrklund sin frsta match i morgon mot schweiziskan Golubic.

Huvudturneringen inleds om en vecka och pgr 3-16 juli.

Frgan r som vanligt: vem kan sl Gioco, och kommer den matchen bli av? Murre kan ju som bekant gra det, men han behver g till final fr att f till den matchen, s nej. Rune alltid intressant, men han behver ocks g till final, s frmodligen nej dr ocks. Struff r tyvrr inte med. Medvedev behver ocks g till final, och nej det gr han ju inte eftersom han tror att han bara kan spela p snabba hardcourtbanor.

Om finalen Gioco-Alcaraz blir av, s kommer det blir den mest intressanta Gioco-matchen i rets Wimbledon. Om Alcaraz inte nr s lngt kommer kvartsfinalen bli den mest intressanta Gioco-matchen: Gioco mot ngon av Kyrgios/Rublev/Karatsev/Bublik/FAA.

Gioco-Sinner i en mjlig semi, men vl dr tror jag Sinner r trasig, om han nu tar sig dit.

Andra spaningar? Raonic-Novak (nej inte den Novak) i frsta omgngen. P damsidan hller man som alltid p Storm Hunter.

Svenskar? Mymer-Molcan i frsta. Vinner han den vntar Fritz eller Hanfmann. Rebeca Peterson mot Sloane Stevens i frsta. Drefter Zhang eller Vekic.

Frra rets vinnare (Gioco) spelar frsta matchen p centre court p mndag. Drmed r det p hans halva (den undre) som det spelas 1R-matcher p mndag, t.ex Ruusuvuori-Wawrinka, Bublik-Donken (den tnkte jag tuna in, formstarka som de r. Men den gr p bana 15, s stor risk fr sidobane-perspektivet), Goffin-Kyrgios, Mymer-Molcan och Hanfmann-Fritz
Senast redigerad av psonpson 2023-07-01 kl. 20:37.
Citera
2023-07-02, 15:44
Medlem
TheComebackKids avatar
En mjlig mina fr Alcaraz r Berrettini, isf i 4;e rundan.

Kyrgios tyvrr antagligen inte helt terstlld efter skadan, Murray har nog gjort sitt.

Guldlge fr Djoko, hur man n vrider och vnder p allt...
Citera
2023-07-03, 10:12
Medlem
S ingen Kyrgios allts.
Citera
2023-07-03, 12:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
S ingen Kyrgios allts.

ven om beskedet kom sent hade jag redan rknat bort honom. Avslitet ledband i handleden, var hans frklaring. Trkigt s klart, eftersom turneringen blir en profil fattigare, men han hade knappast kunnat upprepa fjolrets succ nd. Nu fr ungraren Maroszan chansen som lucky loser, s vi fr se om han kan skrlla igen. Han kan dock inte mta Alcaraz frrn i finalen . Frberedelserna har inte varit optimala eftersom han valde att fortstta spela grusturneringar i stllet fr att ge sig chansen att acklimatisera sig p grset.

Citat:
D kr vi! Den moraliska trdstarten r redan skriven av ingetb-raonic, s jag klipper in den hr:

Fyndigt. Den sg jag inte sjlv. Vi fr vl se hur lngt Raonic kan g, men att han skulle bli rets Kyrgios har jag svrt att se. Mter som sagt Novak i frsta rundan och sen vntar antagligen Paul.
Senast redigerad av ingetbranick 2023-07-03 kl. 12:19.
Citera
2023-07-03, 15:40
Medlem
Blir intressant att se femfaldiga Venus klara sig.
Hon har sett hygglig ut pre..men tuff frstarunda.
Citera
2023-07-03, 15:49
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
ven om beskedet kom sent hade jag redan rknat bort honom. Avslitet ledband i handleden, var hans frklaring. Trkigt s klart, eftersom turneringen blir en profil fattigare, men han hade knappast kunnat upprepa fjolrets succ nd. Nu fr ungraren Maroszan chansen som lucky loser, s vi fr se om han kan skrlla igen. Han kan dock inte mta Alcaraz frrn i finalen . Frberedelserna har inte varit optimala eftersom han valde att fortstta spela grusturneringar i stllet fr att ge sig chansen att acklimatisera sig p grset.

Fyndigt. Den sg jag inte sjlv. Vi fr vl se hur lngt Raonic kan g, men att han skulle bli rets Kyrgios har jag svrt att se. Mter som sagt Novak i frsta rundan och sen vntar antagligen Paul.

Kndes ett tag som vi hade en bra bredd med mnga som hade chans att plocka hem de stora titlarna. Men knns som att vi r tillbaka p ett ftal kandidater. Och p grs r det ju nnu vrre, finns ingenting bakom Djokovic och Alcaraz, som jag bedmer det. Mjligtvis MJLIGTVIS Medvedev d. Jag har inga som helst frvntningar p Tsitsipas, Rune, Sinner, Rublev, Ruud och allt vad de heter.

Om definitionen av "rets Kyrgios" r en slags dark horse som gr lngre n vad folk frvntar sig s lgger jag mina pengar p Murray. Av flera anledningar:

*Lt vldigt frvntansfull p presskonferensen, full av sjlvfrtroende. Skadefri och i bra form

*Har precis vunnit tv grs-challengers i rad.

*Hgsta ranking p 5 drygt r! Bara en sdan sak.

*Med tv Wimbledon-titlar r det bara en i startfltet med mer erfarenhet

Raonic r det vl fr vrigt bara Suppose som fortfarande tror p?

Mnga verka tro att Bublik ska stadkomma ngot stort efter alla fina skalper i Halle, jag r dock inte en av dem.

Korda kanske kan verraska lite?

Hurkacz hade jag p frhand kunnat utnmna till en mjlig "rets Kyrgios", om det inte vore fr Djokovic som han har redan i fjrde rundan, och dr lr det ju bli respass..

Fritz och Auger-Aliassime r ju annars intressanta namn p grs. Men i r vet i fan. FAA har ju haft ngon skada och inte spelat ngon pre-tournament till Wimbledon. Dessutom har han ju en vana att underprestera i frhllande till den stora potential som nd finns dr. Och Fritz lyckades inte ens vinna frsta omgngen i Eastbourne, turneringen som han tidigare vunnit tv ggr..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2023-07-03 kl. 16:00.
Citera
2023-07-03, 15:50
Medlem
Klarar sig Sinner ver frsta rundan?
Sg Cerundolo i Eastbourne en del,och Sinner kommer vl att f jobba ordentligt hr?
Citera
2023-07-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Kndes ett tag som vi hade en bra bredd med mnga som hade chans att plocka hem de stora titlarna. Men knns som vi r tillbaka p ett ftal kandidater. Och p grs r det ju nnu vrre, finns ingenting bakom Djokovic och Alcaraz. Jag har inga som helst frvntningar p Tsitsipas, Rune, Rublev, Ruud och allt vad de heter.

Om definitionen av "rets Kyrgios" r en slags dark horse som gr lngre n vad folk frvntar sig s lgger jag mina pengar p Murray. Av flera anledningar:

*Lt vldigt frvntansfull p presskonferensen, full av sjlvfrtroende. Skadefri och i bra form

Raonic r det vl fr vrigt bara Suppose som fortfarande tror p? Mnga verka tro att Bublik ska stadkomma ngot stort efter alla fina skalper i Halle, jag r dock inte en av dem.

Korda kanske kan verraska lite? Hurkacz hade jag kunnat utnmna till "rets Kyrgios" om det inte vore fr Djokovic som han har redan i fjrde rundan, och dr lr det vl bli respass..

Fritz och Auger-Aliassime r ju annars intressanta namn p grs. Men i r vet i fan. FAA har ju haft ngon skada och inte spelat ngon pre-tournament till Wimbledon. Dessutom har han ju en vana att underprestera i frhllande till den stora potential som nd finns dr. Och Fritz lyckades inte ens vinna frsta omgngen i Eastbourne, turneringen som han tidigare vunnit tv ggr.

Wilander snackade upp Musetti en del,och jag hller med.
Bra typ som kan verraska.
Citera
2023-07-03, 15:55
Medlem
Min favorit r som vanligt Maxime Cressy.
Ge mig Pistol Pete eller John McEnroe..eller fr den delen Stefan Edberg anyday ver nnu en baslinjegnetare.
Citera
2023-07-03, 16:09
Notabelt att Kyrgios drog sig ur Halle p grund av en knskada, medan det nu allts r handleden som spkar.

Citat:
Om definitionen av "rets Kyrgios" r en slags dark horse som gr lngre n vad folk frvntar sig s lgger jag mina pengar p Murray.

Citat:
Av flera anledningar:

Citat:

Ska man tro Korda s r ju han (Korda) en av favoriterna till titeln hr. Murray r full av skit, s har det alltid varit.
Citat:
Med betoning p challengers. Frsta riktiga spelare han sttte p blev han utklassad av. P grs. Tog 4 gem (p grs), mot De Minaur, som nu har en h2h p 4-0 mot Murray. (Och Minaur r 0-9 h2h mot Tsitsipas, som i sin tur r 0-10 mot Djokovic i senaste 10 mtena.)
Citat:
Visar bara att han r slut.
Citat:
Titlar som ligger s lngt tillbaka i tiden att ingen ens kommer ihg dem. Alcaraz och Rune var vl inte ens fdda d?

Visst, Murray kanske kan f Peniston att slakna i frsta omgngen, men sen lr Tsitsipas krossa honom.

Citat:
Mnga verka tro att Bublik ska stadkomma ngot stort efter alla fina skalper i Halle, jag r dock inte en av dem.

Tror lite som du, tror fan Halle r mycket snabbare n Wimbledon. Wimbledon knns fan inte som en grstvling p samma stt som Halle och Queens, osv. Har fr mig att vinnaren i Halle brukar frsvinna rtt snabbt i Wimbledon. Men med det sagt har jag inte koll p Bubliks lottning.
Citera
2023-07-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Notabelt att Kyrgios drog sig ur Halle p grund av en knskada, medan det nu allts r handleden som spkar.

Ska man tro Korda s r ju han (Korda) en av favoriterna till titeln hr. Murray r full av skit, s har det alltid varit.

Med betoning p challengers. Frsta riktiga spelare han sttte p blev han utklassad av. P grs. Tog 4 gem (p grs), mot De Minaur, som nu har en h2h p 4-0 mot Murray. (Och Minaur r 0-9 h2h mot Tsitsipas, som i sin tur r 0-10 mot Djokovic i senaste 10 mtena.)

Visar bara att han r slut.

Titlar som ligger s lngt tillbaka i tiden att ingen ens kommer ihg dem. Alcaraz och Rune var vl inte ens fdda d?

Visst, Murray kanske kan f Peniston att slakna i frsta omgngen, men sen lr Tsitsipas krossa honom.

Tror lite som du, tror fan Halle r mycket snabbare n Wimbledon. Wimbledon knns fan inte som en grstvling p samma stt som Halle och Queens, osv. Har fr mig att vinnaren i Halle brukar frsvinna rtt snabbt i Wimbledon. Men med det sagt har jag inte koll p Bubliks lottning.

Nja,Federer brukade g ganska lngt i Wimbledon ibland och Halle var ju hans vardagsrum.
Citera
2023-07-03, 16:19
Medlem
Ser mest fram emot Venus vs Svitolina.
Kan hon vrida klockan tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in