2023-07-05, 19:07
Medlem
Hej, jag tnkte kpa en grej i valutan dollar online, kommer d motsvarande summa dras av i sek eller blir det ngra extra avgifter? Jag har ett visa kort och min bank r Nordea.
Citera
2023-07-05, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av toaormen
Hej, jag tnkte kpa en grej i valutan dollar online, kommer d motsvarande summa dras av i sek eller blir det ngra extra avgifter? Jag har ett visa kort och min bank r Nordea.

Det dras i sek till vrdet av de dollar du kper. Inga avgifter.
Citera
2023-07-05, 21:03
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:

Du betalar 1,55% i vxlingsavgift.
Citera
2023-07-05, 21:05
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Jag har inte Nordea utan Lnsfrskringar. Men min bank tar en vxlingsavgift p ngon procent nr jag betalar i dollar.
Det r dock fr mig det billigaste alternativet att lta min bank gra den vxlingen, i stllet fr tex PayPal eller den som sljer varorna.

Fr kp i Euro finns andra gratis mjligheter med IBAN-Swift, kolla med din bank om det blir aktuellt.
Citera
2023-07-05, 21:26
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det dras i sek till vrdet av de dollar du kper. Inga avgifter.

Om Nordea gr detta utan avgift s fr TS en dlig kurs, bankerna gr ingenting gratis, ngonstans vill banken ta betalt.
Citera
2023-07-05, 21:33
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Nordea, och flera andra banker/kortutgivare tar ut en valutavxlingsavgift. Nordea har 1,55% avgift p sitt vanliga Visa debit kort
https://www.nordea.se/privat/produkt...utomlands.html

Jag har Nordea ocks, mrkt att Nordea inte alltid ger den bsta vxlingskursen heller. Det r iaf inte samma vxelkurs om du t.ex. skulle Googla p "USD to SEK".

Personligen hatar jag Klarna, men anvnder deras kreditkort endast fr kp i andra valutor eftersom de anvnder MasterCards egna valutavxlingskurs samt inga avgifter. Ett tips om du ofta handlar med andra valutor n SEK.
Citera
2023-07-06, 00:41
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det r dock fr mig det billigaste alternativet att lta min bank gra den vxlingen, i stllet fr tex PayPal eller den som sljer varorna.
Ett billigare alternativ fr dig r att anvnda ett avgiftsfritt kort utan valutavxlingspslag som t.ex P.F.C. och northmill som man smidigt gr insttning till via Swish.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in