Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-08, 21:11
Medlem
avcs avatar
Sna dr drrstudsare i gummi har jag sett sitta p olika stunthojar. Jag vill ha sna, pga. svag och tappar motorcykeln nstan varje parkering. Hur monterar man sna?
Citera
2023-07-08, 21:22
Medlem
FarliKorvs avatar
Man monterar kraspuckarna i ramens usprungliga bultar.

Sk p Mrke modell och rsmodell s kommer du f dina drrstopp/kraschpuckar.
Citera
2023-07-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Sna dr drrstudsare i gummi har jag sett sitta p olika stunthojar. Jag vill ha sna, pga. svag och tappar motorcykeln nstan varje parkering. Hur monterar man sna?
Har du kollat om det finns motorbgar att kpa till din hoj?
Det r metallbgar som skyddar motorn och annat frn att ta skada om du vlter. De har ocks ofta plast/gummi sakar som tar frsta smllen om du vlter.
Citera
2023-07-09, 00:06
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Man monterar kraspuckarna i ramens usprungliga bultar.

Sk p Mrke modell och rsmodell s kommer du f dina drrstopp/kraschpuckar.
Kraschpuck, tack. Ska kolla p det

Citat:
Ursprungligen postat av Waterproof32
Har du kollat om det finns motorbgar att kpa till din hoj?
Det r metallbgar som skyddar motorn och annat frn att ta skada om du vlter. De har ocks ofta plast/gummi sakar som tar frsta smllen om du vlter.
Menar du en sn dr stlram runt? r inte det ganska fult att ka med?
Citera
2023-07-09, 01:45
Medlem
Citat:
Kraschpuck, tack. Ska kolla p det

Menar du en sn dr stlram runt? r inte det ganska fult att ka med?
Det finns ngra som har det som original och dr kan de se bra ut men som du sger s ser motorbgar ibland lite klumpiga ut men kan rdda motorn.
Kan du inte anvnda sidostdet fr att minska risken att du tappar hojen vid parkering?
Citera
2023-07-09, 09:25
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Det finns ngra som har det som original och dr kan de se bra ut men som du sger s ser motorbgar ibland lite klumpiga ut men kan rdda motorn.
Kan du inte anvnda sidostdet fr att minska risken att du tappar hojen vid parkering?

Ngon jvla mtta fr det vara, som motorcyklist s ker man inte omkring med sdant, krashpuckar r ok och lite raceigt men att kl in hojen i rr fr att man r en klant, NEJ!
Citera
2023-07-09, 09:40
Medlem
Citat:

r det inte bttre att trna upp teknik och balans s att du inte lgger ner hojen frn brjan? Nvl, r sjlv lite skeptisk till just kraschpuckar, risken r att du istllet fr att repa plasten skadar ram eller motorfsten.

Den senaste hojen jag kpte var utrustad med dylika puckar men eftersom att de var monterade direkt i motorblocket kte de bort.

https://youtube.com/watch?v=CQO6grJYmOg&feature=share7
Senast redigerad av hedningen001 2023-07-09 kl. 09:43.
Citera
2023-07-09, 23:28
Medlem
killawifes avatar
det finns universal kraschpuckar som passar det mesta. Eller kan man gra egna av gngstng och skateboardhjul. De bestr oftast av en stng som frs igenom en axel och sen sitter det en s.k Crash-bung p vardera sidan. Axlarna brukar fras genom framaxel, bakaxel och svingaxel. Det finns ven andra varianter dr man anvnder div fsten p hojen fr att fsta bungarna. Man kan ven kpa bttre motorkpor fr att skydda dessa d de s gott som alltid tar stryk vid tippning eller omkullkrning.
Citera
2023-07-10, 03:15
Medlem
avcs avatar
Citat:
Sidostd hjlper inte s mycket nr den rullar.. :/

Stlram vore bra, d det vrsta r nr den tippar efter tankning, s man mste tanka om. Ram kanske sparar lite soppa iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Ngon jvla mtta fr det vara, som motorcyklist s ker man inte omkring med sdant, krashpuckar r ok och lite raceigt men att kl in hojen i rr fr att man r en klant, NEJ!
Vad klant? Jag r fr svag fr att parkera.
Senast redigerad av avc 2023-07-10 kl. 03:18.
Citera
2023-07-10, 20:33
Medlem
Citat:
Sidostd hjlper inte s mycket nr den rullar.. :/

Lgg en vxel s rullar inte hojen. Det mste du ocks gra nr parkerar i uppfrs eller nedfrsbacke.
Citera
2023-08-12, 20:29
Medlem
E-sparres avatar
Citat:
Lgg en vxel s rullar inte hojen. Det mste du ocks gra nr parkerar i uppfrs eller nedfrsbacke.

Ha Ha Lite svrt nr man har automatlda Men det finns P broms Alltid sker
Citera
2023-08-12, 23:38
Medlem
megacoolmans avatar
Om du tappar hojen vid varje parkering s har det inte med att gra att du r svag.
Det krver inte mycket styrka att hantera en stende mc.
Det mste vara ngot handhavandefel.

r hojen fr hg fr dig s du inte kan kliva av p ett skert stt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in