Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-12, 11:48
  #1
Medlem
Utvandring finns inte som kategori. Jag blir tvungen att skriva här så länge ingen på flasback fixar det som en kategori.
Min farfars bror utvandrade till Amerika för 160 år sedan pga dåliga tider i Sverige. Jag började så smått fundera om det är dags för mig att lämna Sverige. Det börjar bli otrevligt häromkring där jag bor. Inte pga att jag svälter men det är otryggt här med både gängkriminalitet och olika grupperingar av allehanda slag. Jag har inga fördomar mot några nationaliteter utan det rent allmänt som det är dåligt. Även de höjda matpriserna och boendekostnaden genom de höga räntorna börjar påverka situationen.

Har ni några tips på var man ska bege sig? Jag är utbildad kock så jag kan nog hitta jobb varsomhelst för övrigt.
Citera
2023-07-12, 12:23
  #2
Avstängd
Norge är nog bästa alternativet. Visst finns det invandrare där med, men i mindre omfattning, dock så är talesmannen blatte i norska parlamentet. Finland har färre blattar, men ekonomin är sämre och det är nog svårare att hitta bra arbete med bra betalning. Danmark är nog ett mellanting mellan Norge och Finland. Norge är definitivt bästa alternativet. Norrmännen är för lata att göra vardagsarbeten så där kan du nog hitta arbete och bra betalt.
Citera
2023-07-12, 15:49
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Utvandring finns inte som kategori. Jag blir tvungen att skriva här så länge ingen på flasback fixar det som en kategori.