Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-12, 17:22
  #1
Medlem
moohs avatar
Har wordpress-site på One.com.
Har där gjort en kopia på hela webbdelen, dvs alla filer och mappar så som wp-content etc.
Har dessutom en enorm sql-sats som innehåller all data, dvs poster, kommentarer etc. Enligt one.com har jag allt jag behöver.

Jag har en lokal MAMP Pro-installation där en tom wordpress site har installerats. Jag har flyttat över allt web content från one.com-backupen, och jag har importerat SQL-datan (via sequel ace).

Jag får följande:

Ett fel uppstod vid anslutning till databasen
Detta betyder att användarnamnet eller lösenordet i din wp-config.php är felaktigt eller att vi inte kan ansluta till databasservern på sajtnamn.se.mysql. Det kan betyda att ditt webbhotells databasserver är offline.

Är du säker på att du använder rätt användarnamn och lösenord?
Är du säker på att du har skrivit rätt servernamn?
Är du säker på att databasservern är igång?

Jag har ungefär noll koll på wordpress, men jag har i alla fall kollat i wp-config och sett att användarnamn och lösenord är de samma (med undantag för att lösenordet eventuellt kan vara krypterat i wp-config, men det ser inte så ut)

Har någon erfarenhet ifrån att installera en wordpress ifrån webbhotellet one.coms backuper?
Citera
2023-07-13, 01:29
  #2
Medlem
TheFinals avatar
Redigera wp-config.php och sätt host till localhost
Och se till att din Mysql-server har rätt namn på databas, användarnamn och lösenord som står i filen ovan.

Är inga större bekymmer med one-backuper än andra, du har gjort en helt vanlig export som ska gå fint att köra.
Nåt lokalt som busar för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback