Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-07-15, 17:41
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Jag har två gamla datorer stående. En Pentium 3 och en Pentium 4 med tillförande specs som var vanliga på den tiden. Den ena är från sent 90-tal, den andra är från typ 2006.
De tar lite för mycket plats för att jag skall vilja ha dem stående och använder dem inte heller till något då jag har nya laptops från förra året.

Vad kan man göra med dessa stationära?
Finns det nostalgiker som vill köra Windows 98 igen på passande hårdvara som kan köpa?
Kan man göra något med chassina? Finns det en marknad på något sätt?
Delarna?
Citera
2023-07-15, 17:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
I dagens läge när det gäller datorer så är detta som du nämner endast skrot. Åk till återvinningen och släng skräpet.
Citera
2023-07-15, 18:06
Medlem
sommarlovs avatar
Det finns en liten klick folk som vill spela gamla spel på dom.
Sätt ut en annons på facebook marketplace eller liknande.
Citera
2023-07-15, 18:59
Medlem
Capryllics avatar
Som ovan sa, testa att sälj dem på tradera eller liknande. Du kan bli förvånad över hur mycket du kan få för dem, om du har lite tur.

Förstår att det är lockande att tänka som CyrusGNetwork men hur mycket han än skulle älska att ha rätt i allt, så har han inte det.
Citera
2023-07-15, 19:05
Medlem
Bortskänkes mot avhämtning.
Citera
2023-07-15, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det finns en liten klick folk som vill spela gamla spel på dom.
Sätt ut en annons på facebook marketplace eller liknande.

Men man får inte så mycket ändå va?
Citera
2023-07-15, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Capryllic
Som ovan sa, testa att sälj dem på tradera eller liknande. Du kan bli förvånad över hur mycket du kan få för dem, om du har lite tur.

Förstår att det är lockande att tänka som CyrusGNetwork men hur mycket han än skulle älska att ha rätt i allt, så har han inte det.

hur mycket?
Citera
2023-07-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capryllic

Jag kollade Tradera och datorer med TS specs tycks gå för dryga tusenlappen, med en dator som gick för 3999. Så kan ju vara värt ett försök iaf.
Citera
2023-07-15, 20:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Jag kollade Tradera och datorer med TS specs tycks gå för dryga tusenlappen, med en dator som gick för 3999. Så kan ju vara värt ett försök iaf.

Använder inte tradera, men finns ju andra sidor.
Är det för att spela gamla spel alltså. Går det inte att spela gamla spel på nya datorer? Är de för snabba?
Citera
2023-07-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Använder inte tradera, men finns ju andra sidor.
Är det för att spela gamla spel alltså. Går det inte att spela gamla spel på nya datorer? Är de för snabba?
Vissa äldre spel fungerar inte på Windows 8 eller nyare. Det är allt jag vet.

De flesta populära spelen från 1998-eran finns på GOG idag och fungerar klockrent på Windows 11.
Citera
2023-07-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
I dagens läge när det gäller datorer så är detta som du nämner endast skrot. Åk till återvinningen och släng skräpet.

Är det inte halvledarbrist i världen just nu? Jag tänker att grafikkortet, moderkortet och även processorn kan ha ett tillfälligt värde.
Citera
2023-07-15, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karlssonss374
Är det inte halvledarbrist i världen just nu? Jag tänker att grafikkortet, moderkortet och även processorn kan ha ett tillfälligt värde.
Vem skulle köparen vara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in