Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-19, 22:35
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maknedy
Att jaga älg och andra däggdjur. Kan jag förstå syftet med och varför det är kul. Du är ute ensam i skogen och jagar ett djur, du har ett gevär och går och tittar på marken osv efter spår och jagar. Du ser djuret och skjuter det. Beroende på avstånd så är det mycket adrenalin. Mycket mer adrenalin om man jagar Björn. Jag förstår JAKTEN.

Men fiske, jösses vad tråkigt det är. Du sitter på en båt, helt stilla och håller i ett fiskespö bara. Alltså, detta ska vara kul? Du bara sitter där, och när du väl får napp och är det bara att snurra på fiskespöt… vad i hela friden. Vad är så kul med detta? Är det en ursäkt för lata j*vlar som tror att det gör något när de bara sitter där på båten och dricker alkohol? I många fall så LÄGGER DE TILLBAKA FISKEN I VATTNET IGEN!!! Vad fan.

Förstår inte grejen med att fiska och varför folk spenderar tiotusentals kronor varje år (eftersom de tjänar 26tusen så blir det extremt mycket av deras inkomst) för att sitta stilla och snurra tillbaka för att fånga en fisk som de inte ens kan äta sig mätt på. Dessa fisketurer tar oftast flera timmar innan de får fångst.

Vad är grejen? Extremt absurt och bisarrt.

Ska också tilläggas att jag har fiskat, men då fiskade jag inte på det sättet. Satte på mig badbyxor och kalsongerna, det var endast det jag hade på mig. Gick ner i vattnet och simmade tills jag hittade en fisk, fångade fisken med min hand och simma tillbaka. Startade en eld, tog bort allt de man inte kan käka med kniven och hade kvar allt annat. Brände fisken och käkade. Gott.

Du hatar på något du inte ens vet det är. Tror du alla sitter och metar? Trolla bättre din sommarlovstölp.

Min absoluta favoritsyssla är att vara i ett annat land och fiska där jag inte alls vet vad som finns där i. Släng i ett litet bete på ett lätt och känsligt spö. Du knycker hem betet likt en vals när plötsligt besten hugger till och du får spendera 30 min på att få in fisken. En fiskart man aldrig fått förut. Sen tackar man för en god match och släpper i den igen. Varför ska man ta upp fisken? Ska man äta den är väl en sak men
Citera
2023-07-19, 23:07
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maknedy
Att jaga älg och andra däggdjur. Kan jag förstå syftet med och varför det är kul. Du är ute ensam i skogen och jagar ett djur, du har ett gevär och går och tittar på marken osv efter spår och jagar. Du ser djuret och skjuter det. Beroende på avstånd så är det mycket adrenalin. Mycket mer adrenalin om man jagar Björn. Jag förstår JAKTEN.

Men fiske, jösses vad tråkigt det är. Du sitter på en båt, helt stilla och håller i ett fiskespö bara. Alltså, detta ska vara kul? Du bara sitter där, och när du väl får napp och är det bara att snurra på fiskespöt… vad i hela friden. Vad är så kul med detta? Är det en ursäkt för lata j*vlar som tror att det gör något när de bara sitter där på båten och dricker alkohol? I många fall så LÄGGER DE TILLBAKA FISKEN I VATTNET IGEN!!! Vad fan.

Förstår inte grejen med att fiska och varför folk spenderar tiotusentals kronor varje år (eftersom de tjänar 26tusen så blir det extremt mycket av deras inkomst) för att sitta stilla och snurra tillbaka för att fånga en fisk som de inte ens kan äta sig mätt på. Dessa fisketurer tar oftast flera timmar innan de får fångst.

Vad är grejen? Extremt absurt och bisarrt.

Ska också tilläggas att jag har fiskat, men då fiskade jag inte på det sättet. Satte på mig badbyxor och kalsongerna, det var endast det jag hade på mig. Gick ner i vattnet och simmade tills jag hittade en fisk, fångade fisken med min hand och simma tillbaka. Startade en eld, tog bort allt de man inte kan käka med kniven och hade kvar allt annat. Brände fisken och käkade. Gott.

Du förstår jakt på land men inte om de sker i vatten? Haha herregud.
Det låter som att du försökt fiska seriöst men gått bet.
Det är just det som är lite av charmen med fisket att du aldrig riktigt vet när den där bjässen kommer och att det kan ta lååång tid.
Rätta mig om jag har fel men att använda fem hundar, fyrhjulingar och komradio för att driva en stackars björn mot en skottvinkel låter fan mer bisarrt.
__________________
Senast redigerad av AboveTheLinee 2023-07-19 kl. 23:10.
Citera
2023-07-19, 23:24
  #27
Medlem
Som Pratchett säger - fishing is like being dead, but with the disadvantage of being alive to experience it
Citera
2023-07-19, 23:33
  #28
Medlem
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.
/Steven Wright
Citera
2023-07-20, 13:59
  #29
Medlem
Det är roligt att fiska för endel? Bara för att du finner det tråkigt betyder det inte att alla gör det.
Citera
2023-07-20, 17:22
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Sportfiskare som alltid släpper tillbaka fisken är obegripligt, känns ju helt meningslöst. Men att fiska mat kan vara kul just för känslan att man kanske ändå kan äta utan att vara beroende av det moderna samhället.

Varför? För oss är det fiskandet som är roligt. Fajtas med en fisk på kroken. Vad fan ska man med fisken till sen när man fått upp den om man inte vill äta den?
Citera
2023-07-20, 17:30
  #31
Medlem
KingHisss avatar
Du kan tydligen inte fiska.
Citera
2023-07-20, 17:30
  #32
Avstängd
Full-Retards avatar
Jo, grymt trist och fullt med mygg.
Citera
2023-07-20, 17:50
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Jo, grymt trist och fullt med mygg.

Sluta va så autistisk och fiska där det inte finns mygg då
Citera
2023-07-20, 17:56
  #34
Avstängd
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingmangojuice
Sluta va så autistisk och fiska där det inte finns mygg då

Vart finns det inga mygg?
Citera
2023-07-24, 12:04
  #35
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Sportfiskare som alltid släpper tillbaka fisken är obegripligt, känns ju helt meningslöst. Men att fiska mat kan vara kul just för känslan att man kanske ändå kan äta utan att vara beroende av det moderna samhället.
Adrenalinet och känslan man får av ett rejält gäddhugg gör det värt det oavsett om man behåller fisken eller ej. Fiske handlar om hugg och spöböj för mig så att klubba ihjäl den hade inte förhöjt känslan på nåt sätt. Är man prylgalen är det lätt att fastna av bara den anledningen dessutom.
Citera
2023-07-24, 12:13
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maknedy
Att jaga älg och andra däggdjur. Kan jag förstå syftet med och varför det är kul. Du är ute ensam i skogen och jagar ett djur, du har ett gevär och går och tittar på marken osv efter spår och jagar. Du ser djuret och skjuter det. Beroende på avstånd så är det mycket adrenalin. Mycket mer adrenalin om man jagar Björn. Jag förstår JAKTEN.

Men fiske, jösses vad tråkigt det är. Du sitter på en båt, helt stilla och håller i ett fiskespö bara. Alltså, detta ska vara kul? Du bara sitter där, och när du väl får napp och är det bara att snurra på fiskespöt… vad i hela friden. Vad är så kul med detta? Är det en ursäkt för lata j*vlar som tror att det gör något när de bara sitter där på båten och dricker alkohol? I många fall så LÄGGER DE TILLBAKA FISKEN I VATTNET IGEN!!! Vad fan.

Förstår inte grejen med att fiska och varför folk spenderar tiotusentals kronor varje år (eftersom de tjänar 26tusen så blir det extremt mycket av deras inkomst) för att sitta stilla och snurra tillbaka för att fånga en fisk som de inte ens kan äta sig mätt på. Dessa fisketurer tar oftast flera timmar innan de får fångst.

Vad är grejen? Extremt absurt och bisarrt.

Ska också tilläggas att jag har fiskat, men då fiskade jag inte på det sättet. Satte på mig badbyxor och kalsongerna, det var endast det jag hade på mig. Gick ner i vattnet och simmade tills jag hittade en fisk, fångade fisken med min hand och simma tillbaka. Startade en eld, tog bort allt de man inte kan käka med kniven och hade kvar allt annat. Brände fisken och käkade. Gott.

Precis samma som med jakten, rofyllt. Du kanske tror jakt innebär att man hela tiden ränner runt med geväret och letar vilt? I helsike, man sitter still på pass och väntar in viltet och trycker inte av förrän i bästa skottläge. Är man osäker kan man lika gärna skita i skottet, ingen seriös jägare vill skadskjuta vilt med allt lidande det innebär för djuret och allt jobb det ger i eftersök. Så det är bra mycket vilt som slipper undan varje år, tro mig. Därmed inget konstigt att släppa tillbaka en fisk heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback