Citat:
Ursprungligen postat av
DJLajko
Är det verkligen helt omöjligt att bli av med skiten? Ringde dom idag och blev kopplad till en dam som vägrade svara på telefonen. Soppa av alltihop jag vill bara radera academedia.
Citat:
Ursprungligen postat av
DJLajko
Tjena. Min syster köpte ut sin macbook av gymnasieskolan och den är nu omformaterad. Startar upp den, väljer region och Wi-Fi sedan kommer en ruta upp med academedia som vill att jag skriver in användarnamn och lösen. Vilket vi inte har då ingen av oss går i gymnasiet längre. Datorn är helt låst pga academedia och jag undrar nu hur jag kan kringgå detta eller allra helst få bort skiten helt. Det går att starta datorn med command + R och då får man lite mer alternativ men inget jag blir smartare av. Tacksam för all hjälp jag kan få. Testat Google men hittar bara lösningar till apples egna låsskärm.
Jag jobbar med detta. Det låter som att den är styrd genom Intune MDM. Det finns sätt att komma runt det, men det är fett krångligt och datorn kommer inte vara sig självt efter. Det är bara ansvarig för Intune/MDM som kan offboarda den på rätt sätt, vilket inte har skett. Snabb google visar att dom sökte just en ansvarig för MDM 2021/22. Kontakta M*ria M*lmqvist.
*=a