Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-26, 03:15
  #1
Medlem
LifeSuckzs avatar
Hej

Funderar på köpa TV LG C3 16990kr men kan man få den billigre om man prutar på priset.

Till exempel om jag pratar med nån kunnig säljare i 30 min och säger att jag är intresserad av en tv på 5k klassen men sen sneglar jag lite på den 17k tv jag igentligen vill ha och kastar en enkel kommentar ”hur mkt kostar denna tv då?”

Jag spelar lite häpen och säger skulle aldrig köpa så dyr tv men den var så klart fin. Tiden går och jag fortsätter fråga lite mer om den dyra tv:ens komponenter som den billiga 5k varianten inte har och säger sen om du kan sänka priset till kanske 14k kan vi ha en deal.

Är prutmån på mediamark netonnet eller Elgiganten helt omöjligt för säljarna eller har dom lite spelrum och kunna sälja vissa dyrare grejer ?

Mvh
Citera
2023-07-26, 03:56
  #2
Medlem
Silltunnas avatar
Jag har prutat på kylskåp på Elgiganten
Citera
2023-07-26, 03:58
  #3
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz
Hej

Funderar på köpa TV LG C3 16990kr men kan man få den billigre om man prutar på priset.

Till exempel om jag pratar med nån kunnig säljare i 30 min och säger att jag är intresserad av en tv på 5k klassen men sen sneglar jag lite på den 17k tv jag igentligen vill ha och kastar en enkel kommentar ”hur mkt kostar denna tv då?”

Jag spelar lite häpen och säger skulle aldrig köpa så dyr tv men den var så klart fin. Tiden går och jag fortsätter fråga lite mer om den dyra tv:ens komponenter som den billiga 5k varianten inte har och säger sen om du kan sänka priset till kanske 14k kan vi ha en deal.

Är prutmån på mediamark netonnet eller Elgiganten helt omöjligt för säljarna eller har dom lite spelrum och kunna sälja vissa dyrare grejer ?

Mvh
Tror inte det funkar, men prova! Spela dum hjälper inte mot slipade försäljare, ett bud och få ett ja eller nej funkar!
Citera
2023-07-26, 04:05
  #4
Medlem
svearikesfags avatar
Lycka till. Elektronikbranschen blöder redan pengar och är så pass prispressad så det är inte många kronor dom går plus även om du betalar 16k. Du lever i Sverige inte turkisk bazar. Säljaren får dessutom bara provision på allt extra han lurar på dig. Tv förväntar sig företaget att du köper det är de andra ingen behöver som ger de riktiga stålarna.
Citera
2023-07-26, 04:50
  #5
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz
Hej

Funderar på köpa TV LG C3 16990kr men kan man få den billigre om man prutar på priset.

Till exempel om jag pratar med nån kunnig säljare i 30 min och säger att jag är intresserad av en tv på 5k klassen men sen sneglar jag lite på den 17k tv jag igentligen vill ha och kastar en enkel kommentar ”hur mkt kostar denna tv då?”

Jag spelar lite häpen och säger skulle aldrig köpa så dyr tv men den var så klart fin. Tiden går och jag fortsätter fråga lite mer om den dyra tv:ens komponenter som den billiga 5k varianten inte har och säger sen om du kan sänka priset till kanske 14k kan vi ha en deal.

Är prutmån på mediamark netonnet eller Elgiganten helt omöjligt för säljarna eller har dom lite spelrum och kunna sälja vissa dyrare grejer ?

Mvh
Det skulle vara om du köper flera saker, som du skulle kunna få ett paketpris. Endast en tv har jag svårt att se att du skulle få någon rabatt.

Med 18% rabatt på 17k kr tv:n så tjänar företaget mer på att sälja 5k kr tv.
Citera
2023-07-26, 05:32
  #6
Medlem
LifeSuckzs avatar
Tack för svaren
Citera
2023-07-26, 06:48
  #7
Medlem
Sen så kommer säljaren/affären tycka du är en skitjobbig kund om du pratar i 30 min om en tv för 5 000 kr.
Citera
2023-07-26, 07:26
  #8
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Om du tjatar och gnäller och löper den dyra tv:n så kan de kanske skicka med en hdmi-sladd i sämre kvalitet.
Det är väl ungefär det utrymmet som finns idag.

När jag jobbade i branschen för länge sen så var det en packe tomma videoband som vi hade på rea man kastade med till prutande kunder.
Citera
2023-07-26, 07:30
  #9
Medlem
Zaedrewss avatar
Redan prutat och klart. Men testa kan man göra. Vissa butiker har så kallad prisgaranti dvs de ska ha de lägsta annars matcher de det. Kräver bevis men man kan ju försöka att jag såg den där TVn på Elgiganten billigare om man är på Mediamark och vice versa.

Den prutmån de har är nog mera att kunna lägga till saker på köpet. Dvs bättre kabel för TVn kanske.

Annars det som dessa affärer tjänar sina pengar på är ju dels om man inte köper direkt utan på avbetalning sedan dessa alla försäkringar och installationstjänster.
Citera
2023-07-26, 08:22
  #10
Medlem
Pissarsyras avatar
Har du inte råd att köpa den så har du inte råd.

Ta ett dyrt sms lån istället för att göra dig till åtlöje om du tvunget ska ha prylen.
Citera
2023-07-26, 08:42
  #11
Medlem
skicka efter den på postorder så kostar den 15900 kr ock få den hemkörd gratis, väldigt bekvämt https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=8199731

(om det nu är samma tv )
__________________
Senast redigerad av diseledvin 2023-07-26 kl. 08:48.
Citera
2023-07-26, 08:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
Sen så kommer säljaren/affären tycka du är en skitjobbig kund om du pratar i 30 min om en tv för 5 000 kr.


Vad spelar det för roll? Ska han dejta säljaren efter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback