Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-30, 15:44
  #289
Medlem
Stefan4s avatar
Gammal är äldst när Hermansson krigar ner Nielsens på 800m.
Citera
2023-07-30, 15:45
  #290
Medlem
Tydligen har man avbrutit och avslutat damdiskusen.
Edit. Emma gjorde sitt sista i östegnet.
Citera
2023-07-30, 18:02
  #291
Medlem
treanssparvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Missar Tilde VM pga att Maja hoppar förbi henne i sista omgången?
Kostar 4 poäng och två placeringar på veckans lista på rankingen, så risken finns.

Som svar på en tidigare fråga, så tas det hänsyn till vinden när rankingpoängen räknas ut. Tilde har t ex två tävlingar på 6.56, som det skiljer 10 rankingpoäng på.
Citera
2023-07-30, 19:55
  #292
Medlem
Tycker de va ett ganska kul SM att följa, även om det var lite brister me plankor ochi produktion. Ett bra 1500 på herrsidan.
Ek-/Holm tar nog både 1.90 och 2.20 snart. Både hade bra försök. Det är ju lite snålt på damsidan mot för ett par år sen. Om Hård tycker att Abrahamsson har en galen blick så minns vi väl Sofie Skoog, som nästan va snäppet värre.

På tal om höjdhopp tyckte ja detta va lite småkul:

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Och nu nya intervjuer istället för idrott.

Citat:
Ursprungligen postat av RuterBalle
Bianca Salming river ut sig redan på 1.72 tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Mycket märkligt. Vad kan ha hänt?

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Och nu ännu en intervju. Bianca denna gången. Suck

Jag satt och funderade på vad som hade hänt så jag uppskattar intervjun, men visst, gärna bättre planerat eller bild i bild. Hoppas hon får ordning på det där.
Och på tal om produktion. På tävlingar som SM skulle jag gärna se mer fokus på lite mer okända namn. Är det verkligen nödvändigt att få se såna som Ståhl? Alla vet ju att han me största sannolikhet vinner tävlingen. Åh va hände me han som psyka födelsedagsbarnet och dom andra för några år sen? Kommer inte ens ihåg va han heter. Han har kanske avslutat karriären eller inte får va me? Inget man vill se i idrott iallafall så man blir glad när dom sporrar varandra eller agerar hare i löpning.

Sen påtal om de lite mindre namnkunniga, hon som höll på att missa sandlådan och riskera att skrapa upp sig i tresteg för att hon inte kunde hoppa mer än 11,50-ish. Märkligt att hon sa till sin tränare/förälder/whatever, att hon va nöjd ändå. Menade hon att hon var nöjd me att hamna i lådan hmm.

Sen har jag nog aldrig sett nån annan i tresteg än Hellström som faller handlöst som han gör när han missar. Påminner lite om en sandsäck. Men jag antar att skaderisken minimeras.

Sen brukar ja fundera på när t.ex längdhoppare som hoppar 2,41 som Åskag gjorde idag, inte går bort till plankan och gör övertramp eller bara säger till dom att inte mäta. Det är ju så dom gör i kastgrenar.
Åskag för övrigt gjorde mig inte besviken. När de gäller Tilde så gör de varken till eller från om hon följer me till VM som utfyllnad.

Nu har jag tappat räkningen på alla som är över i USA och studerar. Men de verkat ju va var och varannan. Känns som att risken är ganska stor att dom träffar nån amerikan och skaffar medborgarskap. Vips så har vi ingen trupp kvar, men vi tog iallafall Duplantis.

Sen kan man ju undra om dom där varukorgsknattarna får betalt i rabattkuponger på donken-deals eller va man nu mutar dom med
När man använder sig av barnarbetare så är det ju viktigt med funktionärer som kan hålla koll på dom så dom inte börjar irra runt på banan. Det såg så ut inför ett 400 meterslopp.

I övrigt var det ganska mossig musik för dom som va på plats. Och vilken idrottare blir peppad av Di Levas Vem ska jag tro på? Eller va sägs om Slim Shady, Rythm of the night, Can't get you out of my head. Och Ståhl försökte dom få igång me Iron Man

För att dra ner kvaliteten på de här inlägget ytterligare så är det ganska underhållande med män som objektifierar tävlande kvinnor i friidrott genom att lägga upp klipp på Youtube som får miljoner visningar där dom beskriver sig själva som "men of culture" i kommentarerna.
Men om man observerar männen i bakgrunden medan tävlande kvinnor böjer sig fram med ryggen till publiken så vet dom inte var dom ska göra av blicken. Jag skrattar varje gång.
Observera att jag inte tycker objektifierande av kvinnor i sig är underhållande. Utan hur patetiskt män beter sig när dom sitter gömda bakom skärmen. Åh kom inte åh säg att det bara är seriösa idrottsintresserade män på läktaren

Annars tycker jag Hård hade bra koll, med tanke på alla timmar sammanlagt dom sitter och håller låda. Jag gillade hans "nu trycker du på fel knapp" i bakgrunden inför Granats 400 meter häck och alla rättningar av felaktig grafik. Han kan än om han vill, sen om dom där pysljuden från dryckesöppnanden som hördes ett par gånger var från Loka eller Pripps blå, det är det ingen som vet

Och för den delen är de väl dags att höja höjden en aning på häckarna för damer? Det ser ju nästan ut som när mellanstadietjejer leker häst på rasterna. Medan en del på herrsidan önskar väl att dom använde suspensoar. Jag tror nog dom flesta tjejerna inte har nåt emot en höjning.

Sen var de lite kul att en svt- arbetare stod och höll ett paraply över Kramer vid intervjun medan Wallmark fick hålla i det själv. Ungefär som att det är världsrankingen som avgör.
Citera
2023-07-31, 01:06
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Och på tal om produktion. På tävlingar som SM skulle jag gärna se mer fokus på lite mer okända namn. Är det verkligen nödvändigt att få se såna som Ståhl? Alla vet ju att han med största sannolikhet vinner tävlingen.

Sen påtal om de lite mindre namnkunniga, hon som höll på att missa sandlådan och riskera att skrapa upp sig i tresteg för att hon inte kunde hoppa mer än 11,50-ish. Märkligt att hon sa till sin tränare/förälder/whatever, att hon va nöjd ändå. Menade hon att hon var nöjd me att hamna i lådan hmm.

Sen brukar ja fundera på när t.ex längdhoppare som hoppar 2,41 som Åskag gjorde idag, inte går bort till plankan och gör övertramp eller bara säger till dom att inte mäta. Det är ju så dom gör i kastgrenar.
Åskag för övrigt gjorde mig inte besviken. När de gäller Tilde så gör de varken till eller från om hon följer me till VM som utfyllnad.

Nu har jag tappat räkningen på alla som är över i USA och studerar. Men de verkat ju va var och varannan. Känns som att risken är ganska stor att dom träffar nån amerikan och skaffar medborgarskap. Vips så har vi ingen trupp kvar, men vi tog iallafall Duplantis.

SVT har sänt i tre dagar och för allmänheten är nog de flesta tävlande rätt okända namn..

Nu när Duplantis (och Karlström) inte är med, så är Ståhl den enda världsstjärnan vi har i friidrott, då är det förstås väldigt kul att han kommer till start på SM..

Hon kanske jämförde med sitt eget personbästa/årsbästa, som de flesta friidrottare gör..

Haha, varför skulle de gå tillbaka till plankan, bara för att göra ett övertramp? 2.41 är inte lika bra i längdhopp som höjdhopp, men det är ändå ett resultat, tror t.ex. Kaiza Karlén hade fem övertramp när hon vann Göteborg GP, då hade 2.41 räckt som andraresultat om man hoppat lika långt..

Sedan har vi det här med att man måste vara top-8 efter tre omgångar, då kan lätt folk dra på sig ett par övertramp och inte ha något andraresultat..

Dumt uttalande, Tilde är 22 år och slutade nyligen 5:a i U23-EM (slogs om medaljer), det vore en jättebra erfarenhet för henne att tävla i VM..

Varför skulle de hellre vilja representera USA? Låter ju inte riktigt klokt och det är precis tvärtom, att t.ex. Duplantis och Sralla (juniorvärldsmästarinna i diskus) valt att tävla för Sverige, trots dubbla medborgarskap..

Det är nog lättare att vara top-3 i Sverige än att kvala in till OS/VM via de amerikanska uttagningarna.. Och även om du skulle vara överjäkligt bra, så kan du åka på en skada/sjukdom och missa en sådan tävling eller inte kunna göra dig själv rättvisa..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-07-31 kl. 01:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback