Citat:
Ursprungligen postat av
Vitman-33
Har också raderat dom flesta sociala medier, enbart distraktioner. Endast jag har kvar är Facebook och messenger, går ju inte att ha messenger utan facebook. Enda gångerna jag är på facebook är om det tex hänt något lokalt. Vet inte om DMT är något som är värt att prova, håller helt med dig om psyk och behandlingshem. Du kommer tbx till en värld där du efter släpps handlöst och är än mer komplicerad när du tappat så mkt tid, det är som att vara i en tidskapsel. När jag låg på sjukan utan hörsel så kom det något som jag skulle vilja göra. Jag har dykcert och hade planerat en resa till Thailand för att placera ut konstgjorda rev. Det sket sig med Corona och hur komplicerat det skulle vara att ta sig dit detta var ca 2år sedan. Jag kommer nog att få flytta hem till mina föräldrar, om dom är med på det dvs. Andra alternativet är att bli hemlös, har iaf skaffat utrustning för att kunna bo utomhus iaf vår, sommar, höst. Bra timing, så nu måste jag klara minst 6månader tills att vädret är ok för min utrustning. Håller tummarna att allt går väl för dig, inte en lätt situation detta.
Har personligen flyttat hem till mina föräldrar och de är otroligt stöttande. Får lov att vara här sålänge jag gör som jag gör nu. De kan fortfarande inte tro sina ögon över den förvandling jag gjort från att vara en vålnad, identitetslös, håglöst deprimmerad zombie till det jag nåt fram till, på bara 3 veckor. De är så lyckliga och det gör mig glad också. Det är både för deras och min skull jag gör detta. Har brytit helt med två personer som är kvar i det gamla livet. Kommer enbart ägna mig åt att arbeta på mig själv i skuggan så att jag känner mig redo för att flytta när jag gått klart min utbildning jag ska påbörja. Det känns riktigt bra att vara härhemma. Behöver den stöttningen.
För första gången i mitt liv kan jag säga att jag är riktigt stolt över mig själv och riktigt förvånad över något jag aldrig trodde i min vildaste fantasi. Herregud vad jag misshandlat mig själv psykiskt under alla år. Alltid intalat mig själv att denna världen inte är för mig, och att jag har absolut noll intresse eller vilja att göra något alls i livet. Min största dröm var att vinna så pass mycket pengar att jag kunde acceptera att jag är en looser, röka heroin dagarna i ända, ligga med en bärbar dator, beställa hämtmat till dörren och that’s it.
Har alldeles för stora förutsättningar för att inte ta itu med mig själv och visa hela släkten att jag inte är en jättebebis, knarkare och sorglig
människa.
Lycka till, till dig också, tror på dig och önskar innerligt att du, jag & ni hittar en glädje i livet. Det är en stor kamp, men det är en kamp vi måste ta. Det krävs en oerhörd vilja och disciplin för att förändra sig. Har aldrig någonsin haft sådana här 3 veckor. Det har max gått en vecka sedan köpa heroin och vara tillbaka i det psykiska självmordet.
”Delayed gratification,” alltså att offra att du bara behöver arbeta på dig själv och ägna dig åt inte det du vill, men det du behöver - så kommer du få lyckan sedan på rullande band.