2023-08-06, 12:45
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Tweet från lördag om cykel-VM och nordiska länderna/
@erikholmn
Danmark har 8 man till start i morgon på cykel-vm, Norge har 6st, Swe 1. Danmark har en juniorvärldsmästare och en Tour de Francevinnare och det finns ett Norsk-Danskt lag med i TdF. Sverige har INTE avstängda vägar till världens största motionslopp som har 23000 anmälda varje år.

@uffemannen svarar
Sverige är ett bil-land. Föräldrar skjutsar sina barn till skolan och innebandyträningen. Allt som har med fysisk ansträngning att göra ratas. Ett land av syltryggar! Mvh Ulf
__________________________________________________ __________________________________________________ ____________________

Tweet från ja....just nu...
@predden om miljöaktivisterna
Episkt att miljömupparna limmar fast sig på vägen i protest under CYKEL-VM...... CYKEL.... manuellt drivna fordon... minimal miljöpåverkan... skitar garantera ner mindre än de fordon miljömupparna åkt ut till protestplatsen med.
Citera
2023-08-06, 12:52
Medlem
Ezzelinos avatar
De kälkborgerliga, glädjehatande, villfarelseindoktrinerade Gretapsykotikerna kommer förstås att fortsätta med sina löjliga sabotageaktioner så länge de inte får något nämnvärt straff för det. Hur de kan inbilla sig att någon sympati för deras "krav" ska väckas genom att de försöker förstöra ett VM-lopp i landsvägscykling är svårt att förstå.
Citera
2023-08-06, 12:53
Medlem
Vad händer?!? Kom nyss in i sändningen
Citera
2023-08-06, 13:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masssen

Protester av Just Stop Oil-aktivister som hindrar cyklisterna från att tävla.
Citera
2023-08-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masssen

Miljöaktivister som har limmat fast sig i asfalten på en smal väg. Cyklisterna kan komma förbi men ej följebilar men just nu verkar det ha löst sig.

Jag hade tagit fram tigersågen och sågat av armarna på idioterna.....
Citera
2023-08-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Miljöaktivister som har limmat fast sig i asfalten på en smal väg. Cyklisterna kan komma förbi men ej följebilar men just nu verkar det ha löst sig.

Jag hade tagit fram tigersågen och sågat av armarna på idioterna.....

Åt helvete med dessa miljöaktivister! Jävla autistiska stenåldersmänniskor!
Citera
2023-08-06, 13:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Miljöaktivisterna visar upp sig.

Vf i helvete väljer man att demonstrera vid ett cykel-VM - finns det en mer miljövänlig sport än cykelsporten?

Allt för att synas. Sammanhanget är sekundärt. Men ja... Visst är det ironiskt.
Citera
2023-08-06, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Miljöaktivisterna visar upp sig.

Vf i helvete väljer man att demonstrera vid ett cykel-VM - finns det en mer miljövänlig sport än cykelsporten?

En cykeltävling som involverar helikoptrar, bilar, bussar, motorcyklar och flygtransporter är nog inte så miljövänlig.
Men för aktivisterna lär exponeringen vara det viktiga, inte sammanhanget.
Citera
2023-08-06, 14:42
Medlem
TilleyHats avatar
Jag har aldrig sett en liknande VM-bana. En tekniskt skicklig cyklist kommer att vinna och då ligger ju van der Poel och van Aert bra till.
Citera
2023-08-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag har aldrig sett en liknande VM-bana. En tekniskt skicklig cyklist kommer att vinna och då ligger ju van der Poel och van Aert bra till.

Jag tror och hoppas på det också. Hade det varit aningen mer backar hade jag haft med pogacar också. Han var bra i klassikerna i våras på liknande banor. Tror att remco kommer med en attack med 20-30km kvar. Då gäller det att bita sig fast för VDP och WvA.
Citera
2023-08-06, 15:12
Medlem
Måste säga att jag saknar Kirby och gänget från Eurosport och GCNs engelska sändningar. Tycker dom är så jäkla tråkiga här på svt.
Citera
2023-08-06, 15:17
Medlem
Månsans avatar
Den där kommentatorn asså… han har fortfarande inte fattat att danskarna Skjelmose och Jensen är en och samma person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in