Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-07-31, 02:04
Bannlyst
så börjar det närma sig, bara några månader kvar om release datumet står kvar.
så nu har jag en fråga till dom, om det finns några här, som kan sånt här om releaser och sånt..
priset för en ps3 kommer ju ligga på ca 6000. det bokas tydligen redan nu ganska flitigt.
så nu till mig fråga..
releasen är ju satt till den 17e november. det är alltså ca en vecka innan löning...
för mig passar det så mycket bättre att vänta en vecka tills jag fått min lön den månaden men vågar man det?
enligt vad jag har läst och uppfattat (missuppfattat?) så produceras ps3 efter efterfrågan till en början? och efterfrågan ligger ju i hur många bokningar som har gjorts?
helt enkelt vill jag veta om jag antagligen kommer kunna vänta tills jag fått min lön ca en vecka efter releasen och konsolen kommer finnas att köpa i butiker utan att ha bokat, eller bör jag snåla lite extra och boka så att jag sitter säkert och inte behöver vänta för att det bara finns konsoler till bokning?
2006-07-31, 02:05
Medlem
Jahs avatar
det är kolugnt, den kommer INTE att sälja slut. Det är bara marknadstrick...
2006-07-31, 02:19
Bannlyst
det var det jag misstänkte men eftersom jag aldrig tidigare varit intresserad eller haft pengar för den delen vid en release tidigare så tänkte jag att det är lika bra att fråga
2006-07-31, 02:37
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oohwee
det var det jag misstänkte men eftersom jag aldrig tidigare varit intresserad eller haft pengar för den delen vid en release tidigare så tänkte jag att det är lika bra att fråga

Vänta du, är nog ganska garanterat lugnt. Framförallt med den prislappen.
2006-07-31, 11:21
Medlem
MrPr0ns avatar
Kunde Xbox 360 ta slut kan nog PS3 göra det! Varför inte lägga undan pengar i god tid innan eller alternativt handla från en återförsäljare som erbjuder fakturabetalning eller liknande?
2006-07-31, 13:58
Medlem
Rains avatar
vänta en månad eller 2 så får du en prissänkning på åtminstonne en 1000lapp?
2006-07-31, 14:59
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPr0n
Kunde Xbox 360 ta slut kan nog PS3 göra det! Varför inte lägga undan pengar i god tid innan eller alternativt handla från en återförsäljare som erbjuder fakturabetalning eller liknande?
Håller med. Även om maskinen är dyr så kan den ta slut, lägg undan pengar som MrPr0n skriver.

Sen ska dom släppa en billigare version utan bl.a. HDD.

Citat:
Ursprungligen postat av Rain
vänta en månad eller 2 så får du en prissänkning på åtminstonne en 1000lapp?
Jag tror inte dom sänker den så kraftigt efter 1-2 månader.
2006-07-31, 21:06
Medlem
Rains avatar
Var det inte så med SpelStationen2?
2006-07-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Håller med. Även om maskinen är dyr så kan den ta slut, lägg undan pengar som MrPr0n skriver.

Sen ska dom släppa en billigare version utan bl.a. HDD.

Jag tror inte dom sänker den så kraftigt efter 1-2 månader.

Nej den billigare har också hårddisk dock endast på 20GB och den andra på 60GB. Annars i budget ska tydligen HDMI, minnskortstöd, wifi vara borttaget men gå att köpa till i efterhand. Tydligen skiljer det 1000:- på dom också verkar det som
2006-07-31, 22:48
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rain
Var det inte så med SpelStationen2?
Det kommer jag tyvärr inte ihåg. Men har svårt att tro att dom sänker den så mycket efter så kort tid...fast den som lever lär se.

Citat:
Ursprungligen postat av _2FST_
Nej den billigare har också hårddisk dock endast på 20GB och den andra på 60GB. Annars i budget ska tydligen HDMI, minnskortstöd, wifi vara borttaget men gå att köpa till i efterhand. Tydligen skiljer det 1000:- på dom också verkar det som
Aha, ok, tack för upplysningen. Det är bra att man kan köpa till det i efterhand iaf.
2006-07-31, 22:54
Medlem
Vänta ett tag så kommer det sänkas.
2006-07-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Det kommer jag tyvärr inte ihåg. Men har svårt att tro att dom sänker den så mycket efter så kort tid...fast den som lever lär se.

Aha, ok, tack för upplysningen. Det är bra att man kan köpa till det i efterhand iaf.

Antingen var det i senaste M3 (#6) eller senaste Game Reactor (Juni/Juli 2006, #38). Minns inte riktigt
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in