2024-04-14, 07:58
Medlem
Muppetys avatar
Felpost...
Citera
2024-04-15, 00:03
Medlem
avcs avatar
Samlingen kommer öka i värde, de som tror annat är idioter. Eller har vi nytillverkning av 90-tals OEM-spel?

Enda som talar emot är CD-ROM = volatilt format, kommer gå sönder förr eller senare. De borde vara sönder redan, då jag vill minnas att en CD-ROM beräknas hålla 20-30 år.

Kolla på Tradera "vad är den värd" för seriösare prisuppfattning. EBay är rena fantasin, kikade på en gammal Siemens-laptop som listades för 50.000 senast (värd 6-800)
Citera
2025-01-03, 09:33
Medlem
Zebran99s avatar
Jag har på senaste tiden fått ett stort sug att börja samla på retrospel, främst från NES, SNES, och Sega Mega Drive. Men när jag börjar kika runt på priser och tillgång, känns det som att jag kanske är lite sent ute? Priserna på vissa titlar är galet höga och jag funderar på om tåget redan gått för att starta en samling utan att ruinera sig.
Citera
2025-01-03, 15:50
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebran99
Jag har på senaste tiden fått ett stort sug att börja samla på retrospel, främst från NES, SNES, och Sega Mega Drive. Men när jag börjar kika runt på priser och tillgång, känns det som att jag kanske är lite sent ute? Priserna på vissa titlar är galet höga och jag funderar på om tåget redan gått för att starta en samling utan att ruinera sig.

Beror på vilka spel du vill ha och om de ska vara kompletta etc
Citera
2025-01-03, 17:38
Bannlyst
Varnar rent allmänt för TARDera. Om fyra dagar är sidan körd (speciellt för säljare) iom "köparskyddet" (Tradera-speak för EXTRA AVGIFT).

Köpte på mig det mesta av det jag ville ha i retroväg mellan 2003-2015 ungefär. Priserna har gått och blivit löjliga. 😕
Citera
2025-01-03, 17:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Sälj det och tipset är i så fall att lägga ut det på ebay så du når en större kundkrets och kanske hittar de där riktiga samlarna till din samling. Inplastade spel är alltid bra värderade och är det specifika titlar så kan de vara löjligt höga priser.

Lycka till och se till att gör något kul för pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in