Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-03, 19:57
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Haha, när jag läste rubriken tänkte jag ”men hur kan upplopp i Eritrea vara så intressant?”
Så naivt av mig 😁
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Inte alls, viktigaste är att anpassa sig till Sverige. Inte ta hit sina värderingar ifrån hemländer. Det innefattar deras religion.
Inte alls.. Det viktiga är att inte ta hit dom över huvud taget!
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Vafalls! Har dom inget jobb att sköta?!
Eller har eritrianer semester nu också?

Som någon tidigare skrev, dom hade troligtvis samtidig lynchra.. förlåt lunchrast, därav den stora uppslutningen .
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Precis så är det! Investerare har koll på olika länders potential, som demografi, utbildning, skolresultat, kriminalitet och Sverige sjunker som en gråsten. Det kostar att leka stormakt och apa efter USA!
Ja, precis. Det finns ju både officiella och inofficiella rankinglistor som cirkuleras och diskuteras flitigt bland storföretag och investerare.

Sverige ligger illa till geografiskt och har vad många anser ett taskigt klimat och väldigt mörka vintrar. Hittills har vi kompenserat oss med att Sverige har varit ett land med god ordning, låg kriminalitet och gott om välutbildat och yrkeskunnigt folk. Alla de faktorerna har försvagats de senaste decennierna. Vår fördel har suddats ut till stor del, och en händelse som den idag kan därmed förstöra rätt mycket.
Citera
Medlem
Många videoklipp här: https://samnytt.se/video-kaos-under-...ing-mot-polis/
Citera
2023-08-03, 19:58
Medlem
lone stars avatar
Åkte taxi med en tunisisk chaffis i sommar(utomlands). På vägen till hotellet pekade han på 5-6 landsmän i 25-30 års åldern som stod å chilla på strandpromenaden. Sa sedan med avsmak i munnen ” De kommer in utan pass via Italien, åker sedan upp vidare i Europa, står sedan och hänger istället för att jobba. Jag jobbar från 5 till midnatt…Sedan åker de hem till Tunisien och säger tyvärr jag hade ingen tur att få jobb..”

Verkligheten i Europa i dag! För varje hårt jobbande immigrant lär det gå en handfull som inte vill jobba. Kan det möjligtvis gälla även dessa immigranter..?
Citera
2023-08-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet någon vad sammandrabbningen beror på, är det något som legat och pyrt länge?
Jag skulle gissa att de som drabbade samman stöder de olika sidorna i "Tigraykriget", konflikterna mellan Etiopien, Tigray och Eritrea...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Sluta kritisera polisen. De försöker göra något åt asen som ställer till de såhär. Det är inte en lätt situation. Politierna måste agera nu.

Polisen piskade förmodligen upp stämningen som resulterade i många skadade. Det blir så när kompetenskravet på att bli polis minskat och man tror att det bara är till att gå in och veva med batongerna.
Citera
Medlem
Gosifs avatar
Det är tacken när negrerna får komma hit.

Finns bara ett parti att rösta på och inte är det SD
Citera
2023-08-03, 20:01
Medlem
Mokshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Jag tror dock att effekten hade blivit annorlunda om detta skedde i mer nära anslutning till Stockholm, på de "fina" adresserna. När 1000 eritreaner intar de fina adresserna och bränner bilar omkring sig, det vore en syn det.

Precis.

Djursholms idrottsplats vore en perfekt plats för festivaler och sammankomster.
Citera
2023-08-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
När kommer vinsten? Alla niggers kostar enkom penningar - det är utbildning (få, det skall sägas), låtsasjobb, sjukvård, pensioner, fängelseplatser, tolkhjälp, rättegångskostnader, allsköns bidrag, polisbevakning på evenemang som detta och inte minst etniska svenskar som lider utav deras brottsliga verksamhet och närvaro.

Kommer detta kaoz på Järva få upp ögonen på någon, eller?

Vad fan får jag för pengarna?
Man skulle kunna vända på allt du skrivit och fortfarande ha rätt...Lärare , låtsasjobb skattefinansierat , skapar inget direkt värde mätt i pengar , likaså sjukvårdspersonal , fängelsevakter ,poliser,advokater , domare , ja man skulle tom kunna drogtesta dem allihopa och fortfarande inte ha alltför mycket fel...
Citera
2023-08-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boppes50
Ständig semester...
Är det inte Eritrianer så är det miljöaktivister som stänger ned Europavägar. Bägge verkar ha evig semester..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in