2023-08-03, 14:06
Medlem
Jag klickade vidare på sajten som rapporterade om det nyliga knivdådet i Seoul, och hittade följande nyhet. Det är nog liten chans att någon här har ytterligare info att tillfoga, men händelsens natur är så speciell att det vore en synd att inte dela med sig.

https://www.koreaherald.com/view.php...m_source=dable

Citat:
For the next three weeks, the men lived together in a car. As the argument went on, they reportedly decided to hit each other's thighs with stones whenever the other fell asleep. They took turns hitting each other's thighs with stones five times -- both are reported to have sustained cuts on their hands in the process -- leading to one man's death at around 11:40 a.m. last Saturday.
Citera
2023-08-03, 14:08
Medlem
Sjukt, men förvånas ej över att de är ett land i asien de hände..
Citera
2023-08-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Jag klickade vidare på sajten som rapporterade om det nyliga knivdådet i Seoul, och hittade följande nyhet. Det är nog liten chans att någon här har ytterligare info att tillfoga, men händelsens natur är så speciell att det vore en synd att inte dela med sig.

https://www.koreaherald.com/view.php...m_source=dable
wtf varför?
Citera
2023-08-03, 14:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Citat:
they reportedly decided to hit each other's thighs with stones whenever the other fell asleep

Ja, detta lät märkligt.

Vem har berättat detta? Var det en tredje person närvarande?

Eller är historien bara något som den överlevande berättat i efterhand?

Som texten är formulerad, ger den ju sken av någon slags överenskommelse de gjorde, och att de turades om varannan gång. Men hur säkerställde de i så fall att rätt person somnade först? Eller kan man tolka det lite mer löst, att de turades om, men inte exakt varannan gång, utan gick efter vem som somnade först? Försökte de hålla sig vakna? Eller kan man rent utav utgå ifrån att de inte hade någon överenskommelse, utan individuellt bestämde sig för att attackera varandra, i en kedja av tand for tand, när tillfälle gavs, efter att en av dom gjort en inledande spontanattack med fem slag?
Citera
2023-08-03, 18:48
Medlem
DonaldBidens avatar
Inget förvånar mig om denna barbariska plats efter att jag sett dokumentären Squid Games!
Vänliga hälsning från Nordkorea!
Citera
2023-08-03, 19:57
Medlem
vipbros avatar
Ja det var märkligt. Blev nyfiken nu, vill veta mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem