De som har provat karnivordieten hvdar att det i princip har helat deras kropp, att dom gtt ner i vikt samt att det har botat diverse sjukdomar och mentala problem ssom depression och ngest. Hr r en video p en karnivordietfresprkare "I ONLY ATE MEAT FOR 99 DAYS- Carnivore Diet UPDATE- The Biggest Lesson YOU Need to Learn":https://www.youtube.com/watch?v=q7rjHfYA0d8
Citat:
Embarking on a carnivore diet journey? In this video, I share the story of my 99-day carnivore diet experience and the game-changing lessons it taught me. But this isn't just about my journey - it's about yours, too. Carnivore Diet Movie Links below!
Over the past 99 days, I lived exclusively on a diet of meat. Through it all, I've gleaned invaluable insights that can dramatically impact your own wellness journey.
In this revealing and insightful video ill share just that plus Ill tell you what the carnivore diet is and what it has done for me and my family.
r det ngon Flashbackare som provat denna diet? Frgor som dyker upp i skallen r mest "r det farligt att bara ta ktt?" och "mste man inte ta regelbundna tester fr att se att allt r som det ska?"
De flesta sger vl att den dieten de gr p fr tillfllet r den bsta. Sen tycker jag det r lite lustigt att s mnga vittnar om att de blir av med sina psykiska sjukdomar.
Personligen tror jag en normal varierad kost r den absolut bsta.
Tror det funkar galant om man vill g ned i vikt utan att tappa fr mycket muskelmassa. Enbart en massa hgkvalitativt protein och bra fetter samt vitaminer. Jag hade nog dock tagit multivitamin ocks fr att tcka upp.
Om du vill bygga muskler tror jag det kan bli svrt/dyrt att ta tillrckligt mnga kalorier p enbart ktt fr att g upp i muskelmassa.
varfr mste man vara s jvla extrem? Antingen dr folk av att ta bara frukt Eller s mular de i sig endast ktt. Allt fr de frn social media. Varfr inte bara ta ktt och frukt och grnsaker. Som en normal mnniska.
varfr mste man vara s jvla extrem? Antingen dr folk av att ta bara frukt Eller s mular de i sig endast ktt. Allt fr de frn social media. Varfr inte bara ta ktt och frukt och grnsaker. Som en normal mnniska.
Ja varfr inte? Tror det handlar mer om att frska hitta ngot som man kan hlla sig till som ven funkar, nr jag ter frukt s fr jag sug efter chips & godis.
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Fr att folk vill vara "speciella" och "unika".
Diet-folk r fan mer fanatiska n religisa.
Mnga vill nog bara hitta ngot som gr att de blir kvitt sina fysiska eller psykiska problem.
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
r det dieten, eller uteslutandet av pasta, brd och socker?
Som jag uppfattat det s r det bara ktt p tallriken. De dricker sklart vatten och mjlk? (tror jag).
Hela idn r ju att man bara frtr ktt, och ja vatten s klart annars blir det en kortvarig diet.
Det finns folk som sger: Jag r vegetarian,, men jag ter fisk.
Men n, d r du ju inte vegetarian.
Frstr hur du tnker, tnkte mer att det kommer frn "djur", att det kan omjligt skada om man fljer karnivordieten och i mjlk s finns det en del vitaminer att hmta. Dom heter in vegetarianer utan "pescetarianer" som du tnker p.
Citat:
Att vara Pescetarian betyder att du inte ter rtt ktt och fgel, men att du inte utesluter skaldjur och fisk.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!