Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-08-11, 21:40
  #73
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Det var ju vänstern som blev upprörd över att de inte existerade och paniskt slog larm om rasism. Högern skakade på huvudet över hysterin, vilket väckte en ny våg av hysteri hos vänstern, över att högern inte tyckte det var en viktig fråga. Vänstern blev alltså dubbelt upprörd över högerns avsaknad av upprördhet. Och av dig och trådstartaren att döma har ni ännu inte kommit över det, nu flera år senare.
Jadu, det där minns jag inte hur det var. Utgick bara från trådstarten och tyckte att jag kände igen fenomenet. Kanske var det som du säger. Kanske inte.

Generellt tycker jag högerfolket verkar vara väldigt mycket för att känna att de absolut MÅSTE kommentera om att saker de inte vill ha själva är helt onödiga. Lite i stil med köttätare som kastar sig över tangentbordet så fort det dyker upp någon reklam om en vegetarisk hamburgare.
Citera
2023-08-11, 21:41
  #74
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Att ifrågasätta är ej samma sak som att bli upprörd över.
Helt sant, även om jag inte direkt kan se någon anledning att ifrågasätta en sådan sak.

Citat:
Sedan är det mycket mer löjligt att ens kräva att det ska finnas än att bli upprörd över att det finns.
Varför?
Citera
2023-08-11, 22:12
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Varför?
Det är väl klart att man yttrar sig när folk har håller på med sådant trams. Och dessa yttrandena har bara bestått av hånskratt, inte "upprördhet" (ilska och sorg).
Citera
2023-08-11, 22:18
  #76
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Det är väl klart att man yttrar sig när folk har håller på med sådant trams. Och dessa yttrandena har bara bestått av hånskratt, inte "upprördhet" (ilska och sorg).
Jag kan inte riktigt se vad det är som är så konstigt att efterfråga plåster i en viss färg. Än mindre varför man självfallet skulle yttra sig om att andra efterfrågar det det. Ungefär lika stor vits som att yttra sig om att det är onödigt med läsk med en viss smak.

Nu är jag själv jävligt obrydd om färgen på plåster, men jag kan absolut förstå att det finns folk som vill att de syns så lite som möjligt.
Citera
2023-12-17, 03:45
  #77
Medlem
Hur går det med kriget mot julen i år?

Håller pk maffian på att vinna och göra om julen till en månadslång pridefestival som avslutas med klappjakt på vita hetromän.

Tomten ersätts med en färgad ickebinär partaj och pronomen chaman som leder hela evenemanget och håller kvällskurser för småbarn där de tvingas välja kön själva, om de är vita pojkar som väljer man får de stryk till de ändrar sig och skickas därefter direkt till kirurgen för könskorrigering.

Eller har ni konservativa alfahannar lyckats rädda julen så vi kan fira jul som vi alltid gjort dricka snaps och spöa frugan framför gråtande barn i pyjamas.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback