Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-08-06, 11:51
Medlem
Hej
Försöker hjälpa en äldre bekant med sin apotea beställning-men nu funkar ej längre utan mobilt bankid.

Har tidigare-senast för några månader sen funkat kanon-bara gått till kassan-valt direktbetalning från bank med dosa(trustly tror jag appen som kom upp hette). Nu kräver de(Klarna) verifiering via bankid först-även om jag bett få en kod att verifiera med via sms.

Är det jag som är trög och fattat-fel?

Står ju i betalinfon innan slutför köp att man kan välja direktbetalning från bankkonto

Annars tycker jag de måste tappa kunder på det här viset.
Citera
2023-08-06, 11:58
Medlem
Klart du ska verifiera med bankid oavsett om det är på faktura eller ej? Vad fan så har de vart länge och de tappar knappast kunder för det
Citera
2023-08-06, 12:10
Medlem
Varför inte passera apoteket, och betala på plats med kontanter? Att köpa via nätet kommer bara att bli svårare.
Citera
2023-08-06, 12:23
Medlem
BorgeHs avatar
Klarna verkar ha bytt system. Jag har också försökt med direktbetslning vid apotekköp. Ingenting händer, men efter några dagar går de in på mitt bankkonto och drar pengarna. Det gillar jag inte!

Det blir kreditkort nästa gång. Klarna är ett jävla skitföretag. De tjatar hela tiden om deras jävla app. Den kan de glömma att jag laddar ned.

Apotea har jag också fått nog av. Det är rena kaoset när man beställer. Över en veckas leveranstid, delstnpå i flera paket utan att de nämner att de delar på ordern. Så jävla kul är det inte att gå och hämta paket.

Sista gångerna har jag handlat på apoteket Kronan på nätet. Prickfritt, snabb leverans. Tyvärr anlitar de jävlarna på Klsrna, annars helt ok. Till och med små gulliga handskrivna råd från dem i paketet!
Citera
2023-08-06, 13:20
Medlem
Är direktbetalningen-dvs förskottsbetalning utan verifiering via bankid -de verkar ha tagit bort.

Ser inte vad de skulle kunna förlora på att ha kvar det?
Citera
Igår, 12:35
Medlem
Ni som klagar på apotea och klarna. Välkomna till 2025. Klarna kan vara det BÄSTA betalmedlet som finns idag 👍. Och att gå till apoteket istället för apotea?? Fossil. Framtid kallas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in