2023-08-19, 17:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kvinnor är inte så bra på det där med att rangordna efter en skala när det gäller attraktivitet.

Nä jag brukar skita i att rangordna folk och hänga med dem jag gillar, shit alltså är jag helt gammeldags nu eller?
Citera
2023-08-19, 17:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vadå? Förhållanden blir ju allt mer ovanliga. Det är ingen som sagt att de inte existerar alls men det är ju inte alls lika vanligt som det varit tidigare. Antalet/andelen singlar och ensamma skjuter i höjden.

Och när man väl ser förhållanden idag är det så gott som alltid par där mannen är minst 1-2 poäng högre på den tiogradiga skalan.

Det är inte alls min uppfattning. Jag ser förhållanden överallt, singlarna är betydligt ovanligare mellan 30-40 års åldern iallafall. Vet inte hur gammal du är dock, kan vara det som gör att vi upplever detta så annorlunda.
Citera
2023-08-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ja visst, hypergami är ett välbelagt fenomen, men du kan ju inte säga att vanliga män aldrig har dissat vanliga kvinnor. En manlig sexa dissar väl en fyra om han kan få en femma?

En manlig sexa dissar sällan en kvinnlig sexa. En kvinnlig sexa däremot dissar definitivt en manlig sexa idag. För en kvinnlig sexa kan lätt få en manlig sjua eller åtta.

En fyra skulle jag inte nödvändigtvis kalla "vanlig kvinna" i sammanhanget. Fyra är below average. Men inte helt ovanligt att man ser manliga sexor med fyror till flickvänner nuförtiden.
Citera
2023-08-19, 17:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja visst, hypergami är ett välbelagt fenomen, men du kan ju inte säga att vanliga män aldrig har dissat vanliga kvinnor. En manlig sexa dissar väl en fyra om han kan få en femma?

Kan du utveckla ditt resonemang där på slutet? Menar du att det bara är ett utseende man blir tillsammans med eller hur resonerar du?
Och vad lite mer specifikt är skillnaden mellan en fyra och en femma, skulle du kunna ge två bilder eller kända namn så att man kan hänga med i resonemanget?
Citera
2023-08-19, 17:56
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nä jag brukar skita i att rangordna folk och hänga med dem jag gillar, shit alltså är jag helt gammeldags nu eller?

Du är helt klart gammaldags men det är bra att vara gammaldags i det här fallet, app-generationen är tappad.

Reducerar man en människa ner till en Tinderprofil så är det dock simpelt att rangordna, och då har det visat sig att kvinnor rankar nästan alla män som under medel, vilket borde vara omöjligt.
Citera
2023-08-19, 17:57
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är inte alls min uppfattning. Jag ser förhållanden överallt, singlarna är betydligt ovanligare mellan 30-40 års åldern iallafall. Vet inte hur gammal du är dock, kan vara det som gör att vi upplever detta så annorlunda.

Vi behöver inte gå efter våra upplevelser när det finns data tillgänglig. Att vara singel har aldrig varit så vanligt som nu.
Citera
2023-08-19, 18:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vi behöver inte gå efter våra upplevelser när det finns data tillgänglig. Att vara singel har aldrig varit så vanligt som nu.

Svara gärna på mina frågor till ditt inlägg. Jag är uppriktigt intresserad av hur du resonerar.
Citera
2023-08-19, 18:01
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Kan du utveckla ditt resonemang där på slutet? Menar du att det bara är ett utseende man blir tillsammans med eller hur resonerar du?
Och vad lite mer specifikt är skillnaden mellan en fyra och en femma, skulle du kunna ge två bilder eller kända namn så att man kan hänga med i resonemanget?

Förenklat så kan man rangordna människor efter hur attraktiva de är på en skala från 1-10. Så länge du har samma kriterie för attraktivitet så spelar det ingen roll vad du lägger i begreppet attraktiv. Det behöver inte bara vara utseende.
Citera
2023-08-19, 18:03
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
En manlig sexa dissar sällan en kvinnlig sexa. En kvinnlig sexa däremot dissar definitivt en manlig sexa idag. För en kvinnlig sexa kan lätt få en manlig sjua eller åtta.

En fyra skulle jag inte nödvändigtvis kalla "vanlig kvinna" i sammanhanget. Fyra är below average. Men inte helt ovanligt att man ser manliga sexor med fyror till flickvänner nuförtiden.

Att en kvinnlig sexa dissar en manlig sexa är hypergami, det är inget nytt, så har det alltid varit.

Det är klart att en fyra är vanlig, det finns massor av fyror.
Citera
2023-08-19, 18:13
Medlem
Citat:

Jag skulle personligen säga att en femma är varken ful eller snygg. Dvs ingen som jag känner någon sexuell attraktion för men som inte heller är direkt oattraktiv. Väldigt "average" skulle man kunna säga. En fyra ser jag som "below average" dvs personen är oattraktiv rent utseendemässigt men kanske inte direkt ful som någon som är 1-3.

Ungefär så.

Citat:

Jag är 35. Det är nog sant att det är vanligare mellan 30-40 jämfört med 20-30, men jag tror nog att det även mellan 30-40 är ovanligare idag jämfört med hur det har sett ut tidigare i samma åldersgrupp.

Hursomhelst så köper jag inte Jenny9:s påstående om att "vanliga" män dissar "vanliga" kvinnor. Inte i någon nämnvärd utsträckning, och inte på gruppnivå. De flesta män tvingas idag titta neråt på skalan om de ska hitta någon, är min uppfattning.
Citera
2023-08-19, 18:16
Medlem
Citat:
Att en kvinnlig sexa dissar en manlig sexa är hypergami, det är inget nytt, så har det alltid varit.

Det är klart att en fyra är vanlig, det finns massor av fyror.

Jo, men det är fortfarande below average.
Citera
2023-08-19, 18:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Förenklat så kan man rangordna människor efter hur attraktiva de är på en skala från 1-10. Så länge du har samma kriterie för attraktivitet så spelar det ingen roll vad du lägger i begreppet attraktiv. Det behöver inte bara vara utseende.

Jo, men det förstår jag givetvis, men jag frågade hur vi ska veta vad som är en fyra, femma e.t.c. Jag kan inte riktigt se hur det annars skulle vara vettigt att basera en diskussion gällande utseende på skalan 1-10 om alla inblandade ändå kan ha olika kriterier för vad som är vad.
Om ni skriver att ni ser sexor med fyror på stan, då är det ju enbart din (eller den som skriver det) uppfattning. Och, den du diskuterar med kanske inte ens skulle hålla med om kriterierna för en fyra eller femma. Vad mer, dessa personer som klassas som fyror, femmor, eller sexor (de man påstår sig "se på stan"), kanske inte alls håller med om att den ena är en fyra och den andra en sexa.
Platt fall för hela resonemanget och diskussionen alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in