• 1
  • 2
2023-08-15, 15:08
Medlem
Finns det holistiska kliniker som jobbar med att läka kroppen från läkemedelsskador i Sverige eller i närheten?

Tänker som Alternative to meds center eller The center - a place of hope i USA.

Något tips?
Citera
2023-08-15, 15:09
Medlem
Ta kontakt med din lokala vårdcentral om samtalsstöd och KBT mot vanföreställningar.
Citera
2023-08-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Ta kontakt med din lokala vårdcentral om samtalsstöd och KBT mot vanföreställningar.

Vanföreställningar? Jag frågar ju om alternativa kliniker? Vad har det med vanföreställningar?
Senast redigerad av vindiesel1981 2023-08-15 kl. 15:23.
Citera
2023-08-15, 15:34
Medlem
pn222jws avatar
Här kan det finnas bra krafter - det kan inte ersätta läkarvård -

https://www.eventbrite.com/d/online/...ealing/?page=1

Citera
2023-08-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindiesel1981
Finns det holistiska kliniker som jobbar med att läka kroppen från läkemedelsskador i Sverige eller i närheten?

Tänker som Alternative to meds center eller The center - a place of hope i USA.

Något tips?

Nej, Det finns inte eftersom så kallad hollistisk behandling är humbug utan någon som helst förankring till helande eller verklighet.

Om du tror på metoden skall du kontakta psykolog och begära att det utses en god man alternativt en förvaltare som kan övervaka och ta beslut åt dig då du helt uppenbart är förståndshandikappad
Citera
2023-08-15, 15:47
Medlem
Tyskland är ju inteså långt borta.

De kanske har ändrat nu men på slutet av 1980-talet och i början på 1990-talet arbetade den alternativa läkekosten och klassisk skolmedicin tillsammans när patienter så önskade.

Kolla upp det om du är intresserad. Hjälper inte den klassiska vården dig så kanske den alternativa gör det.
Citera
2023-08-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbacelo
Nej, Det finns inte eftersom så kallad hollistisk behandling är humbug utan någon som helst förankring till helande eller verklighet.

Om du tror på metoden skall du kontakta psykolog och begära att det utses en god man alternativt en förvaltare som kan övervaka och ta beslut åt dig då du helt uppenbart är förståndshandikappad

Varför är du otrevlig? Om jag har blivit skadad av vanliga vården så behöver jag ju se över mina alternativ.

Fundera på varför du beter dig som du gör
Citera
2023-08-15, 15:57
Medlem
a-mortals avatar
Citat:

Det beror på vad man menar med holistisk behandling om det är evidensbaserat eller humbug. Man kan ju till exempel syfta på att man tar hänsyn till stress eller andra tillstånd som kan påverka läkning. Var lite ödmjukare.
Citera
2023-08-15, 16:00
Medlem
Du kan ta kontakt med en kunnig dr i kinesisk medicin. Jag har fått jättemycket hjälp av det när vanliga vården bara lyckades göra mig sjukare. Jag kommer nog aldrig söka mig till vanliga vården igen efter att ha provat kinesisk medicin. Man blir botad och läkt på riktigt, oavsett vad det är man lider av. De har också en helhetssyn, vilket vanliga vården saknar.
Citera
2023-08-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindiesel1981
Varför är du otrevlig? Om jag har blivit skadad av vanliga vården så behöver jag ju se över mina alternativ.

Fundera på varför du beter dig som du gör

Nej, Du gör dig själv en otjänst. Ingen handpåläggning i världen kan lösa psykiska problem
Citera
2023-08-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Det beror på vad man menar med holistisk behandling om det är evidensbaserat eller humbug. Man kan ju till exempel syfta på att man tar hänsyn till stress eller andra tillstånd som kan påverka läkning. Var lite ödmjukare.

Nej, Nej fuckface. Holistisk vård är humbug.
Citera
2023-08-15, 16:07
Medlem
Citat:
Nej, Du gör dig själv en otjänst. Ingen handpåläggning i världen kan lösa psykiska problem

Det handlar om läkemedelsskada. Varför är du ens här om du beter dig så otrevligt? Lite empati kan du väl ha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in