Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Foten på bromsen, så fort du börjar tenderar att få bakåtvikt trycker du in fotbromsen sen sköter naturlagarna resten och framhjulet åker ner i marken på stört. Om du inte laddat på för överjävligt.
En motorsvagare mindre hoj med små hjul kan ofta vara knepigare att lära sig på.
Burna är ännu enklare, in med frambromsen så mycket vikt som möjligt över framhjulet. Är du en riktig man sätter du ner benen framför fotpinnarna. Rätt växel i, full gas och tvärsläpp kopplingen.
Vad tror du om cross/suzuki K50? Lika stor, iofs svag men lätt. Min motorcykel är jättetung, vill liksom inte bli mosad under den.
Men igen, handkryckan sitter ju framför gasen. Hur stora händer måste man ha för att båda hålla rullen och maxbromsa? Kan jag använda farthållaren och sen stänga av med nyckel om nåt går käppt?
Citat:
Ursprungligen postat av
boboboxbox
"1.0i" säger att du aldrig kommer kunna lära dig, "duktig på att köra fort rakt fram" bekräftar detta.
Don't even try. Sälj hojen, posta tillbaka körkortet helt anonymt och bara glöm att detta någonsin hänt.
Att hjula kommer helt naturligt till den som har känsla och att "börna" - tja, det handlar bara om att förlora greppet.
Riktiga motorcyklister brukar vinnlägga sig om motsatsen, men om du inte förstår hur du skall få bakdäcket att spinna så är det nog inte stor idé att försöka förklara heller.
Tror att den har litermotor iallafall. Måste man veta det för att stunta? Asså typ, så fort man släpper gasen för en wheel.så måste man tänka på hur många liter motorn är på?
Jag tycker att jag kör ganska bra, faktiskt ganska fort i kurvor och mellan bilar även om jag inte vågar lägga mig ner så mycket. Känns som man ska tippa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enders.Aldebrink
Du låter som en person som kommer att hamna i rullstol.
Vissa föds till att kunna köra och hantera motorfordon som bilar, motorcyklar osv och där sitter reflexer, teknik osv lätt. Andra kör över sin förmåga och skadar sig då dom tror att dom blivit ett proffs.
Behåll din cykel och kör lugnt och normalt, inte ens "fort rakt fram" så kanske du kan ha nöjet att känna vinden i håret ibland. Men lägg ner att du ska lära dig leka med hojen, det kommer bara att sluta illa.
Och vad du än gör. Köp ingen större hoj om du vill ha livet i behåll.
Vaddå, motgår motorcykelkörning principen att övning ger färdighet? :/