• 1
  • 2
2023-08-16, 05:31
Medlem
Ja vad har ni för ideer? Låt mig höra era först sen berättar jag mina ideer, alltså hur ska vi göra för att antingen nå ut till folket som inte har en aning om hur bra cannabis är eller så kör vi på hårt som minoritet och jag tror andra länder gjort just detta så det kanske finns influenser att hämta därifrån?

Kom igen nu vi måste göra nåt stort som verkligen går igenom för vi kan inte ha personer som medicinerar med cannabis (som både funkar och gör dessa personer inget ont) och blir jagade av polisen och tilllomed fast i fängelse för en planta som inte är farligare än alkohol vilket dödat sååååå många varje år sedan väldigt långt tillbaks.....

Sen undrar jag om situationen i tyskland ifall de kommer legalisera och vad vi skulle kunna hämta från de vet ej ifall deras system typ är värsta annorlunda????
Senast redigerad av Mrsoysauce 2023-08-16 kl. 05:35.
Citera
2023-08-16, 05:40
Medlem
Nej cannabis ska inte legaliseras. I Sverige ska inte hasch rökas. Legaliseringsdebatten måste vara rättvis och gälla alla droger av de som kan bruka dem bra och korrekt. Alkohol och tobak bör däremot förbjudas. Innehav av hasch för eget bruk ska ses strikt och vara artbrott med fängelse som första alternativ. Våga säga nej till hasch!
Citera
2023-08-16, 07:51
Medlem
Vi har redan två beroendeframkallande, sjukdomsframkallande, fosterskadande droger. Vi behöver inte fler.
Citera
2023-08-16, 10:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Ja vad har ni för ideer? Låt mig höra era först sen berättar jag mina ideer, alltså hur ska vi göra för att antingen nå ut till folket som inte har en aning om hur bra cannabis är eller så kör vi på hårt som minoritet och jag tror andra länder gjort just detta så det kanske finns influenser att hämta därifrån?
Du har just rökt din första spliff, blivit helt lyrisk och vill nu dela din uppenbarelse med resten av världen?

Nyktra till och tänk över din mission, säger jag bara.
Citera
2023-08-16, 13:43
Moderator
mongomanishs avatar
Tråd flyttad från (FB) Cannabis till (FB) Narkotikapolitik

/MOD
Citera
2023-08-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Vi har redan två beroendeframkallande, sjukdomsframkallande, fosterskadande droger. Vi behöver inte fler.
Cannabis är endast psykiskt beroendeframkallande Och inte särskilt mycket heller, tobak är mer psykiskt beroendeframkallande ock fysiskt... en mildare drog skulle kunnda mibska dödsfallen av de andra drogerna. Bevisa för mig att cannabis är sjukdomsframkallqnde och vilka skukdomar du menar. Cannabis är ej fosterskadade alls kolla själv där det är lagligt.
Senast redigerad av Mrsoysauce 2023-08-16 kl. 21:17.
Citera
2023-08-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellebakk
Nej cannabis ska inte legaliseras. I Sverige ska inte hasch rökas. Legaliseringsdebatten måste vara rättvis och gälla alla droger av de som kan bruka dem bra och korrekt. Alkohol och tobak bör däremot förbjudas. Innehav av hasch för eget bruk ska ses strikt och vara artbrott med fängelse som första alternativ. Våga säga nej till hasch!
Va i helvete gör alla ni antidrogfolk i denna tråd öht ni bara trollar med off topic.. du vill alltså ha mer kriminella häromkring?? Vqrför bajsar ni på cannabis den enda medicinen som funkar för mig? Va menar du att hashrökare ska gå utan den enda medicinen som funkar???

Jaha ursäkte nu förstod jag va du skrev jag håller helt och hållet med mycke bra ide!!! Alla som kan röka cannabis ska kunna röka cannabis för det är jättebra för de
Senast redigerad av Mrsoysauce 2023-08-16 kl. 21:19.
Citera
2023-08-16, 21:30
Medlem
Citat:
Cannabis är endast psykiskt beroendeframkallande Och inte särskilt mycket heller, tobak är mer psykiskt beroendeframkallande ock fysiskt... en mildare drog skulle kunnda mibska dödsfallen av de andra drogerna. Bevisa för mig att cannabis är sjukdomsframkallqnde och vilka skukdomar du menar. Cannabis är ej fosterskadade alls kolla själv där det är lagligt.
https://nyheter.ki.se/cannabis-under...ng-hos-fostret

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...-2017-webb.pdf
Citera
2023-08-17, 00:52
Medlem
Citat:
Va i helvete gör alla ni antidrogfolk i denna tråd öht ni bara trollar med off topic.. du vill alltså ha mer kriminella häromkring?? Vqrför bajsar ni på cannabis den enda medicinen som funkar för mig? Va menar du att hashrökare ska gå utan den enda medicinen som funkar???
"Va i helvete gör alla ni antidrogfolk i denna tråd öht" haha. Nej inte antidrogfolk men ni kan inte bara driva er agenda om cannabis. Alla droger måste accepteras. Du ska inte få röka hasch om inte jag får ha mina produkter.
Citera
2023-08-17, 00:55
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellebakk

Du är åtminstone konsekvent i ditt motstånd mot rusgivande/beroendeframkallande substanser, och det kan jag respektera. De som kallar sig "drogmotståndare", men ändå vidhåller att vi inte kan/bör förbjuda alkohol och tobak är lika stora hycklare som djurrättsaktivister som går på McDonalds. Om man ondgör sig över älgjakt och tjurfäktning, men samtidigt kan grilla korv med barnen eller utan samvetskval mumsa i sig en BigMac, är man också bara tragisk. Patetiska avskum allihop. Jag vill förtydliga att jag varken är drogmotståndare eller djurrättsaktivist.

Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52

De två farligaste och mest dödliga psykoaktiva ämnen mänskligheten någonsin har skådat är lagliga i Sverige, därför ska vi inte legalisera mindre skadliga alternativ. Det är alltså det du menar.

Jag respekterar drogmotståndare, om de är konsekventa nog att göra motstånd mot alla droger. Är du absolutist, icke-rökare/icke-snusare och avstår från alla produkter som innehåller koffein? Annars är du en hycklare, om du samtidigt menar dig vara drogmotståndare.
Senast redigerad av Venicones 2023-08-17 kl. 01:05.
Citera
2023-08-17, 01:03
Medlem
Veniconess avatar
Citat:

Jaha ursäkte nu förstod jag va du skrev jag håller helt och hållet med mycke bra ide!!! Alla som kan röka cannabis ska kunna röka cannabis för det är jättebra för de

Jag tycker personligen att cannabis är skit. Men jag respekterar och accepterar att det funkar som medicin för dig. Och självklart är det sinnessjukt att du ska behöva riskera fängelse varje gång du bestämmer möte med din "kompis" för att införskaffa din medicin. Om inte annat så borde du få odla din egen medicin utan rättsliga konsekvenser. Jag tycker absolut att man ska legalisera cannabisförsäljning, men börja med att tillåta odling för husbehov, för eget bruk.

Opiater och centralstimulantia är min melodi, något jag lyckligtvis får utskrivet på recept numera och slipper riskera fängelse för.
Citera
2023-08-17, 01:20
Medlem
Vi behöver mer cannabis!!! Legalisera nu!!!! Svenskar verkar vara så jävla dumma som tycker att allt blir bättre med förbjud. Vad har blivit bättre de senaste åren? INGET.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in