Citat:
Ursprungligen postat av
Sellebakk
Nej cannabis ska inte legaliseras. I Sverige ska inte hasch rökas. Legaliseringsdebatten måste vara rättvis och gälla alla droger av de som kan bruka dem bra och korrekt. Alkohol och tobak bör däremot förbjudas. Innehav av hasch för eget bruk ska ses strikt och vara artbrott med fängelse som första alternativ. Våga säga nej till hasch!
Du är åtminstone konsekvent i ditt motstånd mot rusgivande/beroendeframkallande substanser, och det kan jag respektera. De som kallar sig "drogmotståndare", men ändå vidhåller att vi inte kan/bör förbjuda alkohol och tobak är lika stora hycklare som djurrättsaktivister som går på McDonalds. Om man ondgör sig över älgjakt och tjurfäktning, men samtidigt kan grilla korv med barnen eller utan samvetskval mumsa i sig en BigMac, är man också bara tragisk. Patetiska avskum allihop. Jag vill förtydliga att jag varken är drogmotståndare eller djurrättsaktivist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Farmor52
Vi har redan två beroendeframkallande, sjukdomsframkallande, fosterskadande droger. Vi behöver inte fler.
De två farligaste och mest dödliga psykoaktiva ämnen mänskligheten någonsin har skådat är lagliga i Sverige, därför ska vi inte legalisera mindre skadliga alternativ. Det är alltså det du menar.
Jag respekterar drogmotståndare, om de är konsekventa nog att göra motstånd mot alla droger. Är du absolutist, icke-rökare/icke-snusare och avstår från alla produkter som innehåller koffein? Annars är du en hycklare, om du samtidigt menar dig vara drogmotståndare.