Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-08-19, 23:45
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Först var det en bil. Sedan så kommer ett annat konto och påstår att det var en cykel.
Namnet på facebook stämmer inte med verkligheten ändå så hittade den fiktiva stalkern TS
Att det skulle vara brottsligt att följa eller kommentera någons facebook så länge det inte är klart uttalade hot kan väl inte vara brottsligt.

Tror faktiskt att enda lösningen är att TS får en LPT så att TS kan få hjälp.

Men herregud att det är så många som tror att jag är TS xD Jag skämtade med #3. Om TS trollar vet jag ej, lol
Citera
2023-08-20, 00:31
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishermansfriends
Hej, verkar ha blivit utsatt av en stalkerliknanade person. Han ska tydligen ha sett mig utanför Ica och sedan sökt upp min folkbokföringsadress via bilen jag körde. Jag heter inte mitt vanliga namn på Facebook och har endast 5 vänner då mitt konto enbart används i jobbsyfte. Han beskriver vad jag hade på mig, och nu efter ett tag vad jag ”gillar” typ för drycker osv. Han skriver sjukt obehagliga saker som gör att jag VET att han sett mig flera gånger. Egentligen borde jag självklart blocka men jag måste veta vem detta är för i en liten stad som jag bor i är det alldeles för obehagligt att ha någon som övervakar en utan att ha en minsta aning vem. Hur ska jag lyckas ta reda på riktiga identiteten, det enda jag har att gå på är ett facebookkonto där han kallar sig Nem* Ce* (*=o)
Han påstår sig vara runt 30 år och jobba som projektledare. Snälla hjälp!

Du är en man som blir stalkar av en man? Med tanke på vad du skriver. Utsände du homo signaler? Annars är det ju en stalkar som vill dig illa genom att påvisa att han vet saker om dina rutiner. Dessa kommer han utnyttja för att sätta dig i ett farligt läge. Se till och ha skydd. Mobil nöd nummer o tillhygge förberett....
Citera
2023-08-20, 00:44
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
När man öppnar tråden med att stalkern tog regnummret på bilen och direkt ändrar sig till att han tog något imaginärt serienummer på en cykel… ffs ts, trolla bättre

Det var det minsta problemet. Personen började skriva från ett konto sedan råkade han skriva från ett annat 😀
Citera
2023-08-20, 00:52
Medlem
Citat:
Hej, verkar ha blivit utsatt av en stalkerliknanade person. Han ska tydligen ha sett mig utanför Ica och sedan sökt upp min folkbokföringsadress via bilen jag körde. Jag heter inte mitt vanliga namn på Facebook och har endast 5 vänner då mitt konto enbart används i jobbsyfte. Han beskriver vad jag hade på mig, och nu efter ett tag vad jag ”gillar” typ för drycker osv. Han skriver sjukt obehagliga saker som gör att jag VET att han sett mig flera gånger. Egentligen borde jag självklart blocka men jag måste veta vem detta är för i en liten stad som jag bor i är det alldeles för obehagligt att ha någon som övervakar en utan att ha en minsta aning vem. Hur ska jag lyckas ta reda på riktiga identiteten, det enda jag har att gå på är ett facebookkonto där han kallar sig Nem* Ce* (*=o)
Skit i bara…ignorera töntar…bara garva heni ansiktet ju😊
Citera
2023-08-20, 01:29
Medlem
Vad pratar ni om?! Sluta jiddra jag behöver hjälp på riktigt. Jag har inte skrivit från ett annat konto, inte heller är jag en man. Jag har en inspelning när jag pratar med personen över Messenger men det ger ingenting. Jag vill veta vem fan det är, inget mer. Hade jag velat bli av med skiten hade jag blockat direkt men nu handlar det om att jag vill veta vilket avskum det är. Är det någon idé att kolla ip?
Citera
2023-08-20, 01:31
Medlem
Någon ballongförsäljare kommer in i min tråd och börjar prata om en jävla cykel och ALLA köper det? Vad hände med mina stabila flashbackvänner?! Varför köper alla detta troll direkt?!
Citera
2023-08-20, 03:00
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Konfrontera fittan. Nita han rakt av. Visa att du menar allvar. Visa att du är galen.
Polis eller myndigheter kommer inte hjälpa dig ett skit.
Citera
2023-08-20, 11:55
Avstängd
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
För 3 månader sen ungefär, jag tror han hittade mig genom serienumret på min cykel.

Ts är en superbluff!
Citera
2023-08-21, 15:32
Medlem
Det här låter sinnessjukt. Stalkers är inte lätta att bli av med, men det är ingen ide att försöka svara på deras frågor eller propåer. Är någon besatt kommer de att se troll i allt du gör och kräva förklaringar och ursäkter för varenda detalj i ditt liv. Se upp för såna som vill att du tillmötesgår stalkerns krav på förklaringar på allt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in