• 1
  • 2
2023-08-19, 13:18
Medlem
Hej, verkar ha blivit utsatt av en stalkerliknanade person. Han ska tydligen ha sett mig utanför Ica och sedan sökt upp min folkbokföringsadress via bilen jag körde. Jag heter inte mitt vanliga namn på Facebook och har endast 5 vänner då mitt konto enbart används i jobbsyfte. Han beskriver vad jag hade på mig, och nu efter ett tag vad jag ”gillar” typ för drycker osv. Han skriver sjukt obehagliga saker som gör att jag VET att han sett mig flera gånger. Egentligen borde jag självklart blocka men jag måste veta vem detta är för i en liten stad som jag bor i är det alldeles för obehagligt att ha någon som övervakar en utan att ha en minsta aning vem. Hur ska jag lyckas ta reda på riktiga identiteten, det enda jag har att gå på är ett facebookkonto där han kallar sig Nem* Ce* (*=o)
Han påstår sig vara runt 30 år och jobba som projektledare. Snälla hjälp!
Citera
2023-08-19, 13:25
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Träffa honom face to face så lär du veta mer?
Citera
2023-08-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Träffa honom face to face så lär du veta mer?

När började han ”stalka” dig? Vet du det?
Citera
2023-08-19, 13:44
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.eddson
När började han ”stalka” dig? Vet du det?

För 3 månader sen ungefär, jag tror han hittade mig genom serienumret på min cykel.
Citera
2023-08-19, 13:51
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishermansfriends
Hej, verkar ha blivit utsatt av en stalkerliknanade person. Han ska tydligen ha sett mig utanför Ica och sedan sökt upp min folkbokföringsadress via bilen jag körde. Jag heter inte mitt vanliga namn på Facebook och har endast 5 vänner då mitt konto enbart används i jobbsyfte. Han beskriver vad jag hade på mig, och nu efter ett tag vad jag ”gillar” typ för drycker osv. Han skriver sjukt obehagliga saker som gör att jag VET att han sett mig flera gånger. Egentligen borde jag självklart blocka men jag måste veta vem detta är för i en liten stad som jag bor i är det alldeles för obehagligt att ha någon som övervakar en utan att ha en minsta aning vem. Hur ska jag lyckas ta reda på riktiga identiteten, det enda jag har att gå på är ett facebookkonto där han kallar sig Nem* Ce* (*=o)
Har han instrumentpanel som bakgrundsbild?
Ta reda på vad det är för bilmodell bilden visar så kanske du får veta vad han kör för bil (om de nu är hans egen bil han fotat).
Och du får nog va lite polare med han för att få reda på mer.
Berätta om dig själv (hitta på grejer han inte kan kolla upp) så kanske han öppnar upp och berättar om sig själv.
Varför tror du att just du blivit utvald, är du "känd" på något sätt, har han blivit kär i dig, blivit imponerad av din bil/cykel eller vad skulle kunna va orsaken?

Edit. Långsökt men bildgoogla hans "namn" och se om du ser någon du känner igen.
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2023-08-19 kl. 13:55.
Citera
2023-08-19, 13:53
Medlem
Citat:
För 3 månader sen ungefär, jag tror han hittade mig genom serienumret på min cykel.

Du kanske borde byta konto när du skriver till dig själv. Det blir ganska genomskinligt att du trollar annars.
Citera
2023-08-19, 13:56
Medlem
Citat:

Skriver han mycket till dig?
Det enda jag kan komma på vad du kan göra är att verka riktigt jävla dum i huvet.
Gör så han tappar lusten liksom. Skicka en bild på ditt bajs och fråga oroat om det verkligen ska se ut så.
Nåt i den stilen.

Han har ju säkert en fantasibild av dig. Bevisa honom motsatsen.
Citera
2023-08-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishermansfriends

Skriver han mycket till dig?
Det enda jag kan komma på vad du kan göra är att verka riktigt jävla dum i huvet.
Gör så han tappar lusten liksom. Skicka en bild på ditt bajs och fråga oroat om det verkligen ska se ut så.
Nåt i den stilen.

Han har ju säkert en fantasibild av dig. Bevisa honom motsatsen.
Citera
2023-08-19, 14:00
Medlem
Citat:
Huh?

Jag råkade citera fel person. My bad
Citera
2023-08-19, 14:01
Medlem
Citat:
Huh?

Sluta spela dum. Titta vilket konto du började skriva ifrån.
Citera
2023-08-19, 14:01
Bannlyst

Om det är som du beskriver, så ska du först och främst vara jävligt tydlig, säg nej, jag vill inte ha dig som vän osv
Inga svepande "men", var rak och tydlig!

Om detta inte fungerar bör du lägga ut lite "bollträterapi" på entreprenad, för att kontakta snuthororna med det här helt meningslöst, inget kommer hända förrän du dör och chefen för snuthororna kör klassikern:

-Vi kan inte vara överallt
Citera
2023-08-19, 14:02
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Sluta spela dum. Titta vilket konto du började skriva ifrån.

Jag tror du är bränd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in