Citat:
Ursprungligen postat av
16-Smulan
Sitat fra samme artikkel: "Mener han har skiftet miljø
Forsvareren sier at klienten hans tidligere har vært en del av et miljø som gjorde en del ulovligheter, men at han har byttet miljø.
– Så vidt jeg vet har han ikke vært i kontakt med politiet på fire år, sier Jesinsky."
Jeg ser det er flere her som har betegnet MGM2 i et noe negativt ordelag, men det er ikke nett at vedkommende har endret seg. 4 års tid bør være tilstrekkelig med tid til å la andre i nærmiljøet danne seg et annet bilde av en selv..
Å skifte miljø trenger ikke være ensbetydende med at man holder seg på rette siden av loven eller unngår kriminelle handlinger. Kanskje så gikk han fra vinningskriminalitet og holdt seg kun til bruk av rusmidler, men selv da lever man jo på kanten av loven. At han ikke har hatt med politiet å gjøre kan også være fordi han ikke er tatt. Med en gang han begynte å vanke sammen med gamle bekjente ble jo det lagt merke til, og da blir jo det «nye» livet glemt.
Når det er sagt så synes jeg folk skal holde seg for god til disse
mobbetendensene som florerer så mange steder på nettet, spesielt de som handler om personkarakteristikker om utseende (vekt osv).