Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodelus
Nå vet jeg ikke hvem som skal ha vært på hytta, men tviler sterkt på at MG1 og 2 kunne være i stand til å jule opp Jonas selv to mot en?
Konseptet skremmeskudd? Det ville passet inn i den "psykologiske krigføringen" Jonas har opplevd. Jeg er veldig i tvil...

Men jeg tror dette var planlagt drap om jeg må velge. Jeg har hørt historier fra den svenske gjengkrigen og det er utrolig hvor tanketomme urutinerte drapsmenn er.
Citera
2023-09-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hvorfor er alle så opptatt av "falskt jobb oppdrag".. Kan jo like gjerne være at Jonas ble lurt dit for å f.eks kjøpe en kilo makka, eller boler, dersom det stemmer at han likte dette. Poenget mitt er at det kan være mye annet enn ett falskt jobb oppdrag. At han hadde med seg hengeren betyr ikke noe. Om det var ett jobb oppdrag, hvordan kunne GM vite at han ikke hadde med seg en kollega?, hvordan kunne GM vite at det ikke var en annen ansatt som kom, f.eks OMM? Dersom det var en falsk jobb, så må det jo finnes noen henvendelse en plass, i form av ett anrop, en mail, ett kalendernotat på Jonas sin tlf... etc..., hvilket politiet tilsynelatende ikke finner. Dette får meg til å tro at dette ikke var noe falskt jobb oppdrag, men sannsynligvis ett oppmøte i forbindelse med noe annet snusk. Dvs, Jonas trodde det, men GMs intensjon var å drepe han, intet annet.

Greit å lese litt nyheter. Snuten har jo mer eller mindre slått fast dette 100 prosent – noe de sjeldent gjør dersom det ikke er bankers.
Citera
2023-09-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Du har tydeligvis ikke fått med deg at politiet har opplyst om at de er sikre på at han ble lurt dit på et falskt jobboppdrag?

Nei, det har jeg ikke fått med meg. Kan du poste en link det det står opplyst av politiet var sikre på at dette var ett falskt jobb oppdrag? Jeg har bare lest at det er en hypotese.
Citera
2023-09-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctorwatson
Greit å lese litt nyheter. Snuten har jo mer eller mindre slått fast dette 100 prosent – noe de sjeldent gjør dersom det ikke er bankers.

Hva vet du om hvor mye nyheter jeg leser Watson?? De har sagt at det er en hypotese, intet annet.
Citera
2023-09-28, 15:37
Medlem
Hvis det kommer frem at det ikke var et planlagt drap må "Avhørt" bare stenge podcasten.
Så dårlig på kilder skal det ikke være mulig å være - da må de rett på journalist-skolen...
Citera
2023-09-28, 15:39
Medlem
Citat:
Nei, det har jeg ikke fått med meg. Kan du poste en link det det står opplyst av politiet var sikre på at dette var ett falskt jobb oppdrag? Jeg har bare lest at det er en hypotese.

Ikke sikre, men «mest sannsynlig» er mer enn «det er en hypotese»:

Citat:
Ursprungligen postat av gulliblepear
- Vi mener nå at det er mest sannsynlig at Jonas trodde han skulle på et oppdrag, og at han ble lurt dit. At han har blitt forespeilet at det var et reellt oppdrag, og at han trodde det, men at det var en måte å lure ham ut dit på. Og i det ligger det et element av planlegging, sier politiinspektør Kostveit. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-narkotikabruk

Han sier ikke at de vet, men det virker jo som om politiet har hatt høy terskel for å gå ut med informasjon i denne saken, så hvis de åpent sier at de tror han ble lurt dit er nok det basert på mer enn bare magefølelsen hos politiet.
Citera
2023-09-28, 15:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Samme her. Har ikke sett noen steder at dette er 100% bekreftet, men at politiet sier
det er en av flere hypoteser de etterforsker.

Men jeg tror ikke dette var noen makkadeal.
Citera
2023-09-28, 15:41
Medlem
Citat:
Hva vet du om hvor mye nyheter jeg leser Watson?? De har sagt at det er en hypotese, intet annet.

Jeg aner ikke om du er en nyhetsjunkie eller ikke. Det var bare et inntrykk jeg satt igjen med.

Uansett går ikke po ut med denne hypotesen/teorien dersom de ikke føler seg sikre på at han ble lurt opp dit. Da ville de ikke sagt noe om det, men heller fortsatt å være hemmelighetsfulle (slik de var mange uker i starten av saken). Det er poenget.

Da har driti seg ut én gang allerede, med at Jonas ble likvidert, og de har ikke råd til å fucke opp noe mer her nå.
Senast redigerad av doctorwatson 2023-09-28 kl. 15:44.
Citera
2023-09-28, 15:45
Medlem
Niffys avatar
Kostveit sa det rett ut i et intervju på enten VGTV eller NRK, et kort sånn en-til-en intervju utenfor politihuset, at de var sikre på at han hadde blitt lurt på et jobboppdrag. (VGTV tror jeg, ung dame som intervjuet han)

Jeg vet ikke hvor man finner igjen sånne korte "Se nå!" snutter som ligger på fremsiden en stund, som så forsvinner et eller annet sted når live-linken forsvinner.
Citera
2023-09-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvis det kommer frem at det ikke var et planlagt drap må "Avhørt" bare stenge podcasten.
Så dårlig på kilder skal det ikke være mulig å være - da må de rett på journalist-skolen...

Glem den podcasten, a! Er jo helt flaut, det de driver med. Alt som kommer frem der må tas med en stor dose natriumklorid.
Citera
2023-09-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Kostveit sa det rett ut i et intervju på enten VGTV eller NRK, et kort sånn en-til-en intervju utenfor politihuset, at de var sikre på at han hadde blitt lurt på et jobboppdrag.

Jeg vet ikke hvor man finner igjen sånne korte "Se nå!" snutter som ligger på fremsiden en stund, så forsvinner et eller annet sted når live-linken forsvinner.

Jepp, jeg så den samme. Tror det var VG? Virket ikke som noen andre medier dekket den tredje pågripelsen i like stor grad? Mulig jeg har feil der, tho.
Citera
2023-09-28, 15:48
Medlem
Kriminelle avtaler kan sikkert også defineres som falskt oppdrag.

Spørsmålet er om J trodde han skulle treffe ukjente eller bekjente, om han trodde han hadde en avtale med den som drepte han, eller den som disponerer hytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in