2023-08-23, 22:23
Medlem
RalfSvenssons avatar
Nytt namn och mindre n en mnad kvar fr att spelet slpps. Fredagen 22 september r det dags! Fr ni har vl frbokat och kpt Ultimate Edition?

Vad tror ni om rets upplaga? Knns som att man alltid r positiv och sker p att nsta upplaga r mycket bttre, men sen sitter man dr och muttrar om samma saker r efter r.

FIFA r inte lngre involverade vilket innebr ett helt nytt spel. Kommer mycket att ndras?
Citera
2023-08-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RalfSvensson
Nytt namn och mindre n en mnad kvar fr att spelet slpps. Fredagen 22 september r det dags! Fr ni har vl frbokat och kpt Ultimate Edition?

Vad tror ni om rets upplaga? Knns som att man alltid r positiv och sker p att nsta upplaga r mycket bttre, men sen sitter man dr och muttrar om samma saker r efter r.

FIFA r inte lngre involverade vilket innebr ett helt nytt spel. Kommer mycket att ndras?

Jsg har frbokat efter rejl tvekan

Vldigt lite kommer ndras, det r i stort sett nytt namn p samma spel, samma glitchar och momentum

Ngra nya kosmetiska saker, olika spelare har olika spelstilar, hyschande mlgesten r tillbaka..

Strsta nyheten i r r att det r kvinnliga spelare med i ultimate team
Citera
2023-08-25, 14:58
Medlem
2n00b4Us avatar
Kommer ngra lag/spelare frsvinna nu nr FIFA inte r med?
Citera
2023-09-03, 22:04
Medlem
https://earlygame.com/fifa/ea-sports...op-100-players

Top hundra spelarna i rets fifa

P plats 4 alexia putellas, frn barcelonas damlag tydligen

Detta spelet kommer bli ett skmt
Citera
2023-09-03, 22:11
Medlem
boonies avatar
Det hr med att damerna r s hgt rankade str mig ngot enormt, borde inte bry mig men det gr jag 😡 nsta r kommer transor vara med och alla har 99 i rating.
Citera
2023-09-11, 20:55
Medlem
Nu r hela databasen ute tydligen

De hgst ratade nr spelet slpps (samtliga ikoner):

1. Pel
2. Ronaldo
3. Zidane
4. Ronaldinho
5. Hamm (who?)
6. Cruyff
7. Prinz (who?)
8. Puskas
9. Garrincha
10.Maldini

https://youtu.be/sMQ_RYCVutY?si=Pwtex0hOW5ZVIUWS
Citera
2023-09-12, 10:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Jsg har frbokat efter rejl tvekan

Vldigt lite kommer ndras, det r i stort sett nytt namn p samma spel, samma glitchar och momentum

Ngra nya kosmetiska saker, olika spelare har olika spelstilar, hyschande mlgesten r tillbaka..

Strsta nyheten i r r att det r kvinnliga spelare med i ultimate team

Jag har spelat Ultimate Team i omgngar men lagt ner. Det r inte vrt min tid, det negativa vervger det positiva med rge. Jag kommer avst.

Damerna r definitivt en faktor fr mig.

Det r helt jvla absurt att damerna, som inte hade platsat i valfritt div6-gng i Sverige, ska kuta runt och dominera mot herr-eliten. r det som tidigare att EA premierar sm och kvicka spelare med hg agility kommer damspelarna dessutom vara OP ingame, och ett fantastiskt stt att griefa och bete sig toxic med.

Det r gjort med goda intentioner: lyfta damfotboll, spelarna fr skert kickbacks vilket r kul fr dem, ka intresset. Men det r komplett dynga. Publiken vill inte ha det. De som applderar detta kollar inte p fotboll, gr inte p fotboll, och kommer absolut inte kpa spelet. Go woke, go broke.

En annan woke-sanning applicerar: you can not ride the woke tiger, eventually it will eat you.

Om detta blir en total flopp, vilket jag hoppas, kommer EA inte kunna rulla tillbaka damspelar-tandkrmen i tuben utan att det blir massiva protester. Damspelarna kommer klaga, varenda politiskt korrekt person kommer klaga, osv. EAs enda mjlighet r att gra damspelarna lika dliga ingame som bronsspelare och utan promokort, s ingen anvnder dem och de blir lika irrelevanta som Sudamerica eller Libertadores-korten.

Jag r inte emot damfotboll, sjlvklart ska tjejer f sparka fotboll och frska tjna pengar p det. Men jag skiter i damfotboll. Precis som jag skiter i elitserien i handboll, bandy och curling. I don't give two shits. Vore jag intresserad hade jag skt upp det och konsumerat det. Men det r jag inte. Nr EA frsker jamma skiten ner i halsen p mig, d blir jag frbannad. Som nr mina fotbollspoddar brjar diskutera engelska damligan, damallsvenskan eller dam-VM/EM. I don't fucking care, sluta frska skedmata mig med det. Skapa en egen plattform fr det och se om ngon kper det. Men de vet ju att det kommer inte g runt ekonomiskt, allts stoppar de in skiten i en plattform som redan r framgngsrik.

Hoppas detta blir den lngsamma tgkrasch det har potential att bli. Att det stavar slutet fr EAs reign of terror gllande fotbollsspel. Att vi fr ett vettigt oligopol, dr jttarna tvingar varann att bli bttre, istllet fr att samma jtte kan producera en undermlig produkt r efter r som inte r bra nog.
Citera
2023-09-13, 10:11
Medlem
FatherMartins avatar
Precis frbokat, efter ett tags tvekande. Inte varit hyped fr fem re i r, men nr det nrmar sig release klickar man hem det nd. Finns risk fr totalflopp i r tror jag.

Det som skulle gra spelet avsevrt mycket bttre hade ven varit om League SBCs kom tillbaka i r, dem klassiska League SBCs dr man behvde byta in 11 spelare frn varje lag i varje liga. Inte bara fr det r enklaste tradingmetoden ngonsin, det r ocks en rolig grind nr man har tid (vilket iofs r lite av en bristvara numera).
Senast redigerad av FatherMartin 2023-09-13 kl. 10:17.
Citera
2023-09-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherMartin
Precis frbokat, efter ett tags tvekande. Inte varit hyped fr fem re i r, men nr det nrmar sig release klickar man hem det nd. Finns risk fr totalflopp i r tror jag.

Det som skulle gra spelet avsevrt mycket bttre hade ven varit om League SBCs kom tillbaka i r, dem klassiska League SBCs dr man behvde byta in 11 spelare frn varje lag i varje liga. Inte bara fr det r enklaste tradingmetoden ngonsin, det r ocks en rolig grind nr man har tid (vilket iofs r lite av en bristvara numera).

Jag hoppas snarare att Leauge SBC blir som Fifa22. Billigare och bra packs.

Det med 11 spelare gynnade trejders mer n grinders vilket jag tycker r trist.

Men det viktigaste r de inte slpper de lika sent som frra ret.
Citera
2023-09-15, 09:17
Medlem
FatherMartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Jag hoppas snarare att Leauge SBC blir som Fifa22. Billigare och bra packs.

Det med 11 spelare gynnade trejders mer n grinders vilket jag tycker r trist.

Men det viktigaste r de inte slpper de lika sent som frra ret.

Du har givetvis rtt i allt du sger. Jag saknar faktiskt frmst sjlva grind-aspekten att ntligen gra klart ett dyrt lag i ngon liga och bli belnad med en riktigt bra spelare nr hela ligan r frdiggjord, som det var fr ngra r sen innan League SBCs fick en rejl nerf. Sen frstr jag att det r alldeles fr ltt att bli snorrik p att kpa p sig dyra silvers i lag som Luton, Sheffield U osv osv om den gamla varianten skulle komma tillbaka.
Citera
2023-09-16, 18:43
Medlem
RalfSvenssons avatar
Vad heter fut-appen? Och nr kan man brja bygga sitt lag om man fr tillgng till spelet 22 september?
Citera
2023-09-16, 23:23
Medlem
Matsu-sans avatar
r det nn som ens r sugen p denna dynga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in