Citat:
Ursprungligen postat av
crille666
Jsg har frbokat efter rejl tvekan
Vldigt lite kommer ndras, det r i stort sett nytt namn p samma spel, samma glitchar och momentum
Ngra nya kosmetiska saker, olika spelare har olika spelstilar, hyschande mlgesten r tillbaka..
Strsta nyheten i r r att det r kvinnliga spelare med i ultimate team
Jag har spelat Ultimate Team i omgngar men lagt ner. Det r inte vrt min tid, det negativa vervger det positiva med rge. Jag kommer avst.
Damerna r definitivt en faktor fr mig.
Det r helt jvla absurt att damerna, som inte hade platsat i valfritt div6-gng i Sverige, ska kuta runt och dominera mot herr-eliten. r det som tidigare att EA premierar sm och kvicka spelare med hg agility kommer damspelarna dessutom vara OP ingame, och ett fantastiskt stt att griefa och bete sig toxic med.
Det r gjort med goda intentioner: lyfta damfotboll, spelarna fr skert kickbacks vilket r kul fr dem, ka intresset. Men det r komplett dynga. Publiken vill inte ha det. De som applderar detta kollar inte p fotboll, gr inte p fotboll, och kommer absolut inte kpa spelet. Go woke, go broke.
En annan woke-sanning applicerar: you can not ride the woke tiger, eventually it will eat you.
Om detta blir en total flopp, vilket jag hoppas, kommer EA inte kunna rulla tillbaka damspelar-tandkrmen i tuben utan att det blir massiva protester. Damspelarna kommer klaga, varenda politiskt korrekt person kommer klaga, osv. EAs enda mjlighet r att gra damspelarna lika dliga ingame som bronsspelare och utan promokort, s ingen anvnder dem och de blir lika irrelevanta som Sudamerica eller Libertadores-korten.
Jag r inte emot damfotboll, sjlvklart ska tjejer f sparka fotboll och frska tjna pengar p det. Men jag skiter i damfotboll. Precis som jag skiter i elitserien i handboll, bandy och curling. I don't give two shits. Vore jag intresserad hade jag skt upp det och konsumerat det. Men det r jag inte. Nr EA frsker jamma skiten ner i halsen p mig, d blir jag frbannad. Som nr mina fotbollspoddar brjar diskutera engelska damligan, damallsvenskan eller dam-VM/EM. I don't fucking care, sluta frska skedmata mig med det. Skapa en egen plattform fr det och se om ngon kper det. Men de vet ju att det kommer inte g runt ekonomiskt, allts stoppar de in skiten i en plattform som redan r framgngsrik.
Hoppas detta blir den lngsamma tgkrasch det har potential att bli. Att det stavar slutet fr EAs reign of terror gllande fotbollsspel. Att vi fr ett vettigt oligopol, dr jttarna tvingar varann att bli bttre, istllet fr att samma jtte kan producera en undermlig produkt r efter r som inte r bra nog.